ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ

Ὁ Μόσιαλος στή Μασσαλία, τοῦ Τάκη Θεοδωρόπουλου


Ο κ. Μόσιαλος ανήρτησε ένα meme με την Παναγία και τον Ιωσήφ, ή, για την ακρίβεια, δύο μορφές που παραπέμπουν στη στερεότυπη απεικόνισή τους. Ο Ιωσήφ δεν φορά μάσκα γιατί, όπως λέει, δεν πιστεύει στον κορωνοϊό και η Παναγία τον ειρωνεύεται επειδή πιστεύει στον κρίνο. Αστείο ή όχι, δεν έχει τόση σημασία. Ο,τι και να ‘ναι, προκάλεσε θόρυβο τον οποίο ενίσχυσε η επικριτική ανακοίνωση της Ιεράς Συνόδου. Και είν’ η αλήθεια ότι χωρίς αυτήν η υπόθεση μπορεί να είχε περάσει σχεδόν απαρατήρητη. Για ποιο λόγο παρενέβη η Ιερά Σύνοδος; Ισως επειδή αισθάνεται ένοχη για τον τρόπο που πολλοί ιερείς αντιστάθηκαν στα μέτρα κατά του κορωνοϊού, χωρίς η ίδια να μπορεί να τους ελέγξει. Υπάρχει όμως και η πλευρά του κ. Μόσιαλου. Μπορεί να μην είναι πολιτικός, είναι όμως δημόσιο πρόσωπο. Εγώ ή κάποιος φίλος μου θα μπορούσαμε να αναρτήσουμε το ίδιο χωρίς να προκληθούν τόσες αντιδράσεις. Ομως ο κ. Μόσιαλος πρωταγωνιστεί με την επιστημονική του ιδιότητα στην εκστρατεία αντιμετώπισης της πανδημίας. Και προφανώς δεν ανήρτησε το meme για να γελάσουν αυτός και οι φίλοι του. Το ανήρτησε για να πείσει όσους δεν έχουν πεισθεί για την ανάγκη των μέτρων. Και πέτυχε το αντίθετο αποτέλεσμα. Τους αντιμετώπισε με υπεροψία, τους περιφρόνησε, κι αυτός δεν είναι ο καταλληλότερος τρόπος για να πείσεις. Μου θύμισε την Κλίντον που είχε αποκαλέσει τους λευκούς Αμερικανούς αγρότες «αγροίκους», με αποτέλεσμα να ψηφίσουν τον αντίπαλό της.

Την ίδια στιγμή έτυχε να πέσει στα χέρια μου η ευχετήρια κάρτα της πόλης της Μασσαλίας. Εκεί απεικονίζεται το σύμβολο της πόλης, η περίφημη Notre Dame de la Garde, που δεσπόζει στο ψηλότερο σημείο της προοπτικής. Τη στεφανώνουν δύο σύμβολα, το άγαλμα της Παναγίας και ο Σταυρός. Από την κάρτα λείπει ο Σταυρός. Προφανώς το δημοτικό συμβούλιο της πόλης θεώρησε ότι αν στις ευχές έπρεπε να «συμπεριληφθεί» και το μισό και πλέον εκατομμύριο μουσουλμάνων κατοίκων της, δεν είχε δικαίωμα να τους αποκλείσει από την εορταστική ατμόσφαιρα. Περιφρονώντας την ιστορία της Μασσαλίας, αλλά και το παρόν της. Το άγαλμα της Παναγίας εξακολουθεί να δεσπόζει στον τρούλο του ναού σε πείσμα της ευχετήριας κάρτας.

Τι σχέση έχουν τα δύο περιστατικά; Δεν είναι μόνον η Παναγία. Είναι ο τρόπος με τον οποίο κοινωνικές ομάδες που έχουν πάρει το χρίσμα της προόδου, βλέπε πολιτική ορθότητα, αντιμετωπίζουν όσους δεν έχουν τη δύναμη ή τη διάθεση να ενστερνισθούν τις απόψεις τους. Η υπεροψία είναι το πρόβλημα.

ΠΗΓΗ: Ἐφημερίδα Καθημερινή  28/12/2021

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.