Θα πρέπει να προσπαθήσουμε να αγνίσουμε τον εαυτό μας, να τον καθαρίσουμε μέσα και έξω και ιδιαίτερα τον λογισμό, διότι από τον λογισμό ξεκινούν όλα τα κακά τόσο στην καρδιά, όσο και στο σώμα.
(Γέροντας Εφραίμ Φιλοθεΐτης)
Ἅ δρᾷ τις καὶ πείσεται. ( Ὅ,τι κάνει κανεὶς, αὐτὸ καὶ θὰ πάθει ) -Αἴσωπος-
Ἅ δρᾷ τις καὶ πείσεται. ( Ὅ,τι κάνει κανεὶς, αὐτὸ καὶ θὰ πάθει ) -Αἴσωπος-
Θα πρέπει να προσπαθήσουμε να αγνίσουμε τον εαυτό μας, να τον καθαρίσουμε μέσα και έξω και ιδιαίτερα τον λογισμό, διότι από τον λογισμό ξεκινούν όλα τα κακά τόσο στην καρδιά, όσο και στο σώμα.
(Γέροντας Εφραίμ Φιλοθεΐτης)
Ο αμαρτωλός άνθρωπος δεν πετυχαίνει την άφεση των αμαρτιών του προτού νιώσει μ’ όλη του την καρδιά ότι αυτές είναι ανόητες, καταστροφικές και ψεύτικες. Όπως έκανε την αμαρτία, που την έβρισκε τότε ωραία και ευχάριστη, έτσι πρέπει τώρα να μετανοήσει και να ομολογήσει πως αυτή είναι απατηλή και οδηγεί στην απώλεια. (Άγιος Ιωάννης της Κροστάνδης)
Η ψυχή του ανθρώπου είναι αθάνατη, ενώ όλα τα υλικά πράγματα είναι φθαρτά, εφήμερα, σκέτος πηλός. Όλα ανήκουν στον Θεό, τίποτα δεν είναι δικό μας. Να εκτιμήσεις την τιμή του ανθρώπου γιατί είναι εικόνα του Θεού. Κι όταν βρίσκεται σε ανάγκη, μην τσιγκουνεύεσαι οποιαδήποτε υλική βοήθεια.
(Άγιος Ιωάννης της Κροστάνδης)
Ασχολήσου με τα έργα του Θεού, με την καλλιέργεια της ψυχής σου, με την απόκτηση των αρετών, που θα σου χαρίσουν τα άφθαρτα αγαθά. Η σάρκα γρήγορα θα φθαρεί, η επιθυμία θα μαραθεί, μόνο η ψυχή θα ζήσει αιώνια.
(Άγιος Δημήτριος του Ροστώφ)
Πίστευε ότι η ανταπόδοση είναι φως γι’ αυτούς που έχουν καθαρισθεί στην διάνοια, ότι δηλαδή θα βλέπουν και θα γνωρίζουν τον Θεό, καθένας ανάλογα με την καθαρότητά του, πράγμα που ακριβώς το ονομάζουμε και Βασιλεία ουρανών· σκοτάδι πάλι γι’ αυτούς που είναι τυφλοί στο νου, δηλαδή αποξένωση από τον Θεό ανάλογα με την εδώ τύφλωση.
(Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος)
Η ζωή του ανθρώπου αποκτά νόημα και αξία, όταν φέρει τη σφραγίδα της Αναστάσεως του Χριστού. Και οι άνθρωποι δεν μπορούν να βρουν αληθινό νόημα στην ζωή τους έξω από την ζώσα πίστη τους στην Ανάσταση του Κυρίου. (Γέροντας Χριστοφόρος Γρηγοριάτης)
Πόσο ευτυχισμένοι είμαστε εμείς οι ορθόδοξοι Χριστιανοί! Τι Θεό έχουμε! Είναι αξιολύπητοι όσοι δεν γνώρισαν τον Θεό. Αυτοί δεν βλέπουν το αιώνιο φως, και μετά το θάνατο πορεύονται στο αιώνιο σκοτάδι. Αυτό το ξέρουμε, γιατί το Άγιο Πνεύμα πληροφορεί μέσα στην Εκκλησία τους αγίους για το τι υπάρχει στον ουρανό και τι στον Άδη. Ω, πόσο αξιολύπητοι είναι οι πλανεμένοι άνθρωποι! Αυτοί δεν μπορούν να ξέρουν τι είναι η αληθινή χαρά. Μερικές φορές διασκεδάζουν και γελούν, αλλά το γέλιο και η απόλαυση που δοκιμάζουν θα μεταβληθούν σε θρήνο και θλίψη. Δική μας χαρά είναι ο Χριστός. Με τα πάθη Του μας έγραψε στο βιβλίο της ζωής, και στη βασιλεία των ουρανών θα είμαστε αιώνια με τον Θεό και θα βλέπουμε τη δόξα Του και θα ευφραινόμαστε μαζί Του. Η χαρά μας είναι το Άγιο Πνεύμα. Είναι τόσο γλυκό και ευχάριστο! Αυτό μαρτυρεί στην ψυχή για τη σωτηρία. (Αγίου Σιλουανού του Αθωνίτου)
Όταν περιοριστούν οι επιθυμίες μας στη λιτή τροφή (στο ξεροκόμματο) και στη λίγη ξεκούραση της σκελετωμένης μας σάρκας, τότε αγάλλεται η ψυχή μέσα στο λείψανό της. (Όσιος Παΐσιος ο Αγιορείτης)
Δεν πρέπει να κοιτάζουμε με κατάπληξη και κακία τις διάφορες αμαρτίες, τις αδυναμίες και τα πάθη των ανθρώπων. Όλ’ αυτά είναι ξελογιάσματα των ανθρώπων από παλιά, είναι αδυναμίες όλου του ανθρώπινου γένους. Οι άνθρωποι δεν μπορούν από μόνοι τους ν’ απαλλαγούν από αυτά. Είναι απαραίτητος ένας σωτήρας, όχι μεσίτης, ούτε άγγελος, αλλά ο ίδιος ο Κύριος σαρκωμένος.
(Άγιος Ιωάννης της Κροστάνδης)
Αυτός που δεν πιστεύει στον Θεό ή δεν γνωρίζει τον Θεό, είναι αναγκασμένος να λατρεύει τα πράγματα. (Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς Επίσκοπος Αχρίδος)
Να μην απελπίζονται όσοι βρίσκονται μέσα στον κόσμο, όταν είναι κυριευμένοι από πολλά πάθη, και η φύση τους είναι άτακτη και τρέχει με ορμή στην κατηφόρα, αλλά να ελπίσουν στην Παντοδυναμία του Θεού και να στρίψουν απότομα το τιμόνι της γερής τους μηχανής στο δρόμο του Θεού, της ανηφόρας, και πολύ γρήγορα θα προσπεράσουν άλλες βραδυκίνητες μηχανές που τρέχανε μπροστά από πολλά χρόνια στο δρόμο του Θεού με βραδύ ρυθμό. (Όσιος Παΐσιος ο Αγιορείτης)
Η μνήμη του Θεού τρέφει και αυξάνει τον θείο έρωτα και την αγάπη για τον πλησίον, γιατί όπως τονίζει ο άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς στις ομιλίες του, η φιλανθρωπία είναι απόρροια της φιλοθεΐας. Ο φωτισμός του νου δεν είναι αποτέλεσμα μελέτης και κατηχήσεως, αλλά προσωπικής μεθέξεως της ακτίστου γνώσεως του Θεού.
(Γέροντας Εφραίμ Βατοπαιδινός)
\”Να συγκρατείς με γερό χαλινάρι την θρασεία γλώσσα, επιβάλλοντάς της μέτρο και στην ομιλία και στην σιωπή έτσι ώστε να λες μόνο αυτό που υπηρετεί την δόξα του Θεού και δίνει πνευματικό όφελος στους ακροατές… Να ασκείσαι συνεχώς στην ανάγνωση θεόπνευστων βιβλίων, για να αυξάνεται μέσα σου η θεία αγάπη…
Προσπάθησε να ξεριζώσεις από την καρδιά σου κάθε εμπαθή επιθυμία που ευχαριστεί την σάρκα. Μην ξεχνάς ότι είναι δεμένη με το φοβερό θηρίο της λαιμαργίας…\” (Αγίου Μαξίμου του Γραικού)
Δεν είναι εύκολο ο άνθρωπος με μια προαίρεση να μεταφερθεί στην απάθεια. Είναι δύσκολο πράγμα. Βλέπετε μεγαλώσαμε μέσα στα συστήματα του παλαιού ανθρώπου, και σκληρύνθηκαν μέσα μας οι παμπόνηρες έξεις και οι συνήθειες.
(Γέροντας Ιωσήφ Βατοπαιδινός)
Ο σύγχρονος μεταμοντέρνος άνθρωπος δεν γνωρίζει τι είναι ο άνθρωπος. Ζει, αλλά και προβάλλει το προσωπείο του ανθρώπου. Τι είναι προσωπείο; Προσωπείο είναι η μάσκα, που χρησιμοποιούσαν στην αρχαία Ελλάδα οι ηθοποιοί για να υποδύονται διάφορους ρόλους πάνω στην σκηνή, στο θέατρο. Άρα το προσωπείο δεν είναι κάτι αληθινό, είναι ψεύτικο, είναι μία εικονική πραγματικότητα, για να μιλήσουμε με σύγχρονη ορολογία της πληροφορικής. Πρέπει να πετάξουμε αυτό το ψεύτικο και να ενδυθούμε το αληθινό, που στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι το πρόσωπο.
(Γέροντας Εφραίμ Βατοπαιδινός)
Όποιος δεν θέλει να παραμένει πάντοτε στην προσευχή, εκείνος δεν θέλει να είναι με τον Θεό. Ο άνθρωπος που προσεύχεται για όλο τον κόσμο, κάνει την μεγαλύτερη ελεημοσύνη στον εαυτόν του και στην ανθρωπότητα.
(Δημήτριος Παναγόπουλος, ιεροκήρυκας)
Μερικές φορές η ψυχή σου δοκιμάζεται τόσο πολύ που θα ήθελες να πεθάνεις. Ο θάνατος είναι εύκολος, δεν αργεί καθόλου. Μα είσαι έτοιμος να πεθάνεις; Το ξέρεις πως μετά τον θάνατο ακολουθεί η κρίση, πως θα λογοδοτήσεις για όλη σου τη ζωή; Δεν είσαι έτοιμος να πεθάνεις. (Άγιος Ιωάννης της Κροστάνδης)
Το να φοβείσθε τον Κύριο, και το να εύχεσθε, και το να κάμνετε το αγαθόν στον πλησίον, αυτά τα τρία κεφάλαια είναι χρήσιμα.
(Αββάς Ποιμήν)
\”Τα γυμνά κόκκαλα πείθουν όσους τα βλέπουν ότι τίποτε από τα γήινα δεν είναι δικό μας. Εκείνων που ο αγώνας είναι τέλειος, τελειότερη είναι η αμοιβή· και εκείνων που δεν είναι τέλειος ο αγώνας, ελλιπής είναι η αμοιβή. Περισσότερο εξέταζε τον εαυτό σου και όχι τους άλλους· γιατί στο ένα θα είσαι κερδισμένος εσύ, στο άλλο οι άλλοι.
Λάμπει περισσότερο από τα αστέρια ο ευσεβής βίος.\” (Άγιος Γρηγόριος Θεολόγος)
Αγαπώ με όλη μου την ψυχή κάποιον θα πει προσεύχομαι γι’ αυτόν. Όποιος έχει αυτή την εμπειρία είναι στον Παράδεισο.
(Γερόντισσα Γαβριηλία Παπαγιάννη)
Όσοι άνθρωποι τα δίνουν όλα στον Θεό και δίνονται ολόκληροι σ\’ Αυτόν, στεγάζονται κάτω από τον μεγάλο τρούλο του Θεού και προστατεύονται από την θεία Του Πρόνοια. Τότε γίνονται παιδιά του Θεού και μπορούν να βοηθήσουν περισσότερο δυστυχισμένο κόσμο διά μέσου του Θεού με τις προσευχές τους και με το φωτισμό πάλι του Θεού, να δίνουν την ορθή κατεύθυνση στους ανθρώπους, για να πλησιάσουν τον Θεό, να βρουν την σωτηρία τους, την ευτυχία τους και την ειρήνη της ψυχής τους μέσα στην θεία παρηγοριά του Θεού, γιατί μόνον κοντά στον Θεό βρίσκεται η ανάπαυση της ψυχής. (Όσιος Παΐσιος ο Αγιορείτης)
Η μετάνοια, το πένθος, τα δάκρυα και όλα που συμβαίνουν σ’ αυτόν που μετανοεί είναι όλα της θείας Χάριτος.
(Όσιος Ιωσήφ Ησυχαστής)
Τι είναι αυτό που μας χωρίζει από τον Θεό και τον αδελφό μας; Το χρήμα και η υλική απόλαυση, δηλ. ο πηλός, τα σκύβαλα, η φθορά. Γιατί; Επειδή δεν έχουμε ζωντανή χριστιανική πίστη και εμπιστοσύνη στον Θεό. Δεν ξέρουμε ή ξεχνάμε πως αληθινή ζωή για τον άνθρωπο σημαίνει αγάπη για τον Θεό και τον πλησίον. ( Άγιος Ιωάννης της Κροστάνδης )
Εάν λες την ευχή διαρκώς, την κατεβάζει ο νους στην καρδιά, και με τη δική σου βία να κρατήσεις τον νου καθαρά στα λόγια, χωρίς να δέχεσαι καμιά φαντασία, μόνον τα λόγια να εννοείς. Τότε ο νους καθαρίζει και ευχαριστείται να λέει μονάχα την ευχή.
(Γέροντας Ιωσήφ ο Ησυχαστής)
Όταν το σώμα γίνει ασθενικό, αναγκαστικά και η ψυχή συμμετέχει σ’ αυτή τη βλάβη· γιατί ως επί το πλείστον οι ενέργειες της ψυχής συμβαδίζουν με τη διάθεση του σώματος. Γιατί και κατά τη διάρκεια των ασθενειών είμαστε διαφορετικοί εξαιτίας της αδυναμίας του σώματος και διαφορετικοί, όταν είμαστε υγιείς. Όπως ακριβώς δηλαδή στην περίπτωση της χορδής του οργάνου, όταν οι φθόγγοι είναι απαλοί και άτονοι και αδύνατοι, υποβαθμίζεται και η αξία της μουσικής τέχνης, επειδή αναγκάζεται να ακολουθεί την αδυναμία των χορδών· έτσι και στην περίπτωση του σώματος, η ψυχή δέχεται απ’ αυτό πολλές βλάβες, πολλές ανάγκες. Γιατί, όταν το σώμα έχει ανάγκη από πολλή περιποίηση, και η ψυχή υπομένει την σκλαβιά εκείνη. (Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος)
Θα πρέπει να προσπαθήσουμε να αγνίσουμε τον εαυτό μας, να τον καθαρίσουμε μέσα και έξω και ιδιαίτερα τον λογισμό, διότι από τον λογισμό ξεκινούν όλα τα κακά τόσο στην καρδιά, όσο και στο σώμα.
(Γέροντας Εφραίμ Φιλοθεΐτης)
Ο αμαρτωλός άνθρωπος δεν πετυχαίνει την άφεση των αμαρτιών του προτού νιώσει μ’ όλη του την καρδιά ότι αυτές είναι ανόητες, καταστροφικές και ψεύτικες. Όπως έκανε την αμαρτία, που την έβρισκε τότε ωραία και ευχάριστη, έτσι πρέπει τώρα να μετανοήσει και να ομολογήσει πως αυτή είναι απατηλή και οδηγεί στην απώλεια. (Άγιος Ιωάννης της Κροστάνδης)
Η ψυχή του ανθρώπου είναι αθάνατη, ενώ όλα τα υλικά πράγματα είναι φθαρτά, εφήμερα, σκέτος πηλός. Όλα ανήκουν στον Θεό, τίποτα δεν είναι δικό μας. Να εκτιμήσεις την τιμή του ανθρώπου γιατί είναι εικόνα του Θεού. Κι όταν βρίσκεται σε ανάγκη, μην τσιγκουνεύεσαι οποιαδήποτε υλική βοήθεια.
(Άγιος Ιωάννης της Κροστάνδης)
Ασχολήσου με τα έργα του Θεού, με την καλλιέργεια της ψυχής σου, με την απόκτηση των αρετών, που θα σου χαρίσουν τα άφθαρτα αγαθά. Η σάρκα γρήγορα θα φθαρεί, η επιθυμία θα μαραθεί, μόνο η ψυχή θα ζήσει αιώνια.
(Άγιος Δημήτριος του Ροστώφ)
Πίστευε ότι η ανταπόδοση είναι φως γι’ αυτούς που έχουν καθαρισθεί στην διάνοια, ότι δηλαδή θα βλέπουν και θα γνωρίζουν τον Θεό, καθένας ανάλογα με την καθαρότητά του, πράγμα που ακριβώς το ονομάζουμε και Βασιλεία ουρανών· σκοτάδι πάλι γι’ αυτούς που είναι τυφλοί στο νου, δηλαδή αποξένωση από τον Θεό ανάλογα με την εδώ τύφλωση.
(Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος)
Η ζωή του ανθρώπου αποκτά νόημα και αξία, όταν φέρει τη σφραγίδα της Αναστάσεως του Χριστού. Και οι άνθρωποι δεν μπορούν να βρουν αληθινό νόημα στην ζωή τους έξω από την ζώσα πίστη τους στην Ανάσταση του Κυρίου. (Γέροντας Χριστοφόρος Γρηγοριάτης)
Πόσο ευτυχισμένοι είμαστε εμείς οι ορθόδοξοι Χριστιανοί! Τι Θεό έχουμε! Είναι αξιολύπητοι όσοι δεν γνώρισαν τον Θεό. Αυτοί δεν βλέπουν το αιώνιο φως, και μετά το θάνατο πορεύονται στο αιώνιο σκοτάδι. Αυτό το ξέρουμε, γιατί το Άγιο Πνεύμα πληροφορεί μέσα στην Εκκλησία τους αγίους για το τι υπάρχει στον ουρανό και τι στον Άδη. Ω, πόσο αξιολύπητοι είναι οι πλανεμένοι άνθρωποι! Αυτοί δεν μπορούν να ξέρουν τι είναι η αληθινή χαρά. Μερικές φορές διασκεδάζουν και γελούν, αλλά το γέλιο και η απόλαυση που δοκιμάζουν θα μεταβληθούν σε θρήνο και θλίψη. Δική μας χαρά είναι ο Χριστός. Με τα πάθη Του μας έγραψε στο βιβλίο της ζωής, και στη βασιλεία των ουρανών θα είμαστε αιώνια με τον Θεό και θα βλέπουμε τη δόξα Του και θα ευφραινόμαστε μαζί Του. Η χαρά μας είναι το Άγιο Πνεύμα. Είναι τόσο γλυκό και ευχάριστο! Αυτό μαρτυρεί στην ψυχή για τη σωτηρία. (Αγίου Σιλουανού του Αθωνίτου)
Ἀδελφοί, συγχωρῆστε καὶ θὰ συγχωρηθοῦν καὶ οἱ δικές σας ἁμαρτίες. ( Ἀββᾶς Ποιμήν )
Όταν περιοριστούν οι επιθυμίες μας στη λιτή τροφή (στο ξεροκόμματο) και στη λίγη ξεκούραση της σκελετωμένης μας σάρκας, τότε αγάλλεται η ψυχή μέσα στο λείψανό της. (Όσιος Παΐσιος ο Αγιορείτης)
Δεν πρέπει να κοιτάζουμε με κατάπληξη και κακία τις διάφορες αμαρτίες, τις αδυναμίες και τα πάθη των ανθρώπων. Όλ’ αυτά είναι ξελογιάσματα των ανθρώπων από παλιά, είναι αδυναμίες όλου του ανθρώπινου γένους. Οι άνθρωποι δεν μπορούν από μόνοι τους ν’ απαλλαγούν από αυτά. Είναι απαραίτητος ένας σωτήρας, όχι μεσίτης, ούτε άγγελος, αλλά ο ίδιος ο Κύριος σαρκωμένος.
(Άγιος Ιωάννης της Κροστάνδης)
Αυτός που δεν πιστεύει στον Θεό ή δεν γνωρίζει τον Θεό, είναι αναγκασμένος να λατρεύει τα πράγματα. (Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς Επίσκοπος Αχρίδος)
Να μην απελπίζονται όσοι βρίσκονται μέσα στον κόσμο, όταν είναι κυριευμένοι από πολλά πάθη, και η φύση τους είναι άτακτη και τρέχει με ορμή στην κατηφόρα, αλλά να ελπίσουν στην Παντοδυναμία του Θεού και να στρίψουν απότομα το τιμόνι της γερής τους μηχανής στο δρόμο του Θεού, της ανηφόρας, και πολύ γρήγορα θα προσπεράσουν άλλες βραδυκίνητες μηχανές που τρέχανε μπροστά από πολλά χρόνια στο δρόμο του Θεού με βραδύ ρυθμό. (Όσιος Παΐσιος ο Αγιορείτης)
Η μνήμη του Θεού τρέφει και αυξάνει τον θείο έρωτα και την αγάπη για τον πλησίον, γιατί όπως τονίζει ο άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς στις ομιλίες του, η φιλανθρωπία είναι απόρροια της φιλοθεΐας. Ο φωτισμός του νου δεν είναι αποτέλεσμα μελέτης και κατηχήσεως, αλλά προσωπικής μεθέξεως της ακτίστου γνώσεως του Θεού.
(Γέροντας Εφραίμ Βατοπαιδινός)
\”Να συγκρατείς με γερό χαλινάρι την θρασεία γλώσσα, επιβάλλοντάς της μέτρο και στην ομιλία και στην σιωπή έτσι ώστε να λες μόνο αυτό που υπηρετεί την δόξα του Θεού και δίνει πνευματικό όφελος στους ακροατές… Να ασκείσαι συνεχώς στην ανάγνωση θεόπνευστων βιβλίων, για να αυξάνεται μέσα σου η θεία αγάπη…
Προσπάθησε να ξεριζώσεις από την καρδιά σου κάθε εμπαθή επιθυμία που ευχαριστεί την σάρκα. Μην ξεχνάς ότι είναι δεμένη με το φοβερό θηρίο της λαιμαργίας…\” (Αγίου Μαξίμου του Γραικού)
Τὸ ἁμάρτημα τὸ μικρὸν ἢ τὸ μέγα διὰ τῆς ἀληθοῦς μετανοίας ἐξαφανίζεται. ( Γέρων Ἰωσήφ ὁ ἡσυχαστής )
Δεν είναι εύκολο ο άνθρωπος με μια προαίρεση να μεταφερθεί στην απάθεια. Είναι δύσκολο πράγμα. Βλέπετε μεγαλώσαμε μέσα στα συστήματα του παλαιού ανθρώπου, και σκληρύνθηκαν μέσα μας οι παμπόνηρες έξεις και οι συνήθειες.
(Γέροντας Ιωσήφ Βατοπαιδινός)
Ο σύγχρονος μεταμοντέρνος άνθρωπος δεν γνωρίζει τι είναι ο άνθρωπος. Ζει, αλλά και προβάλλει το προσωπείο του ανθρώπου. Τι είναι προσωπείο; Προσωπείο είναι η μάσκα, που χρησιμοποιούσαν στην αρχαία Ελλάδα οι ηθοποιοί για να υποδύονται διάφορους ρόλους πάνω στην σκηνή, στο θέατρο. Άρα το προσωπείο δεν είναι κάτι αληθινό, είναι ψεύτικο, είναι μία εικονική πραγματικότητα, για να μιλήσουμε με σύγχρονη ορολογία της πληροφορικής. Πρέπει να πετάξουμε αυτό το ψεύτικο και να ενδυθούμε το αληθινό, που στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι το πρόσωπο.
(Γέροντας Εφραίμ Βατοπαιδινός)
Όποιος δεν θέλει να παραμένει πάντοτε στην προσευχή, εκείνος δεν θέλει να είναι με τον Θεό. Ο άνθρωπος που προσεύχεται για όλο τον κόσμο, κάνει την μεγαλύτερη ελεημοσύνη στον εαυτόν του και στην ανθρωπότητα.
(Δημήτριος Παναγόπουλος, ιεροκήρυκας)
Μερικές φορές η ψυχή σου δοκιμάζεται τόσο πολύ που θα ήθελες να πεθάνεις. Ο θάνατος είναι εύκολος, δεν αργεί καθόλου. Μα είσαι έτοιμος να πεθάνεις; Το ξέρεις πως μετά τον θάνατο ακολουθεί η κρίση, πως θα λογοδοτήσεις για όλη σου τη ζωή; Δεν είσαι έτοιμος να πεθάνεις. (Άγιος Ιωάννης της Κροστάνδης)
Το να φοβείσθε τον Κύριο, και το να εύχεσθε, και το να κάμνετε το αγαθόν στον πλησίον, αυτά τα τρία κεφάλαια είναι χρήσιμα.
(Αββάς Ποιμήν)
Να θεωρούμε το Θεό όπως είναι ο ίδιος, κι όχι όπως τον θέλει το μυαλό μας.
(Άγιος Ισαάκ ο Σύρος)
\”Τα γυμνά κόκκαλα πείθουν όσους τα βλέπουν ότι τίποτε από τα γήινα δεν είναι δικό μας. Εκείνων που ο αγώνας είναι τέλειος, τελειότερη είναι η αμοιβή· και εκείνων που δεν είναι τέλειος ο αγώνας, ελλιπής είναι η αμοιβή. Περισσότερο εξέταζε τον εαυτό σου και όχι τους άλλους· γιατί στο ένα θα είσαι κερδισμένος εσύ, στο άλλο οι άλλοι.
Λάμπει περισσότερο από τα αστέρια ο ευσεβής βίος.\” (Άγιος Γρηγόριος Θεολόγος)
Αγαπώ με όλη μου την ψυχή κάποιον θα πει προσεύχομαι γι’ αυτόν. Όποιος έχει αυτή την εμπειρία είναι στον Παράδεισο.
(Γερόντισσα Γαβριηλία Παπαγιάννη)
Υπόμεινε τις θλίψεις, γιατί μέσα σε αυτές φυτρώνουν οι αρετές. (Όσιος Νείλος ο Ασκητής)
Όσοι άνθρωποι τα δίνουν όλα στον Θεό και δίνονται ολόκληροι σ\’ Αυτόν, στεγάζονται κάτω από τον μεγάλο τρούλο του Θεού και προστατεύονται από την θεία Του Πρόνοια. Τότε γίνονται παιδιά του Θεού και μπορούν να βοηθήσουν περισσότερο δυστυχισμένο κόσμο διά μέσου του Θεού με τις προσευχές τους και με το φωτισμό πάλι του Θεού, να δίνουν την ορθή κατεύθυνση στους ανθρώπους, για να πλησιάσουν τον Θεό, να βρουν την σωτηρία τους, την ευτυχία τους και την ειρήνη της ψυχής τους μέσα στην θεία παρηγοριά του Θεού, γιατί μόνον κοντά στον Θεό βρίσκεται η ανάπαυση της ψυχής. (Όσιος Παΐσιος ο Αγιορείτης)
Η μετάνοια, το πένθος, τα δάκρυα και όλα που συμβαίνουν σ’ αυτόν που μετανοεί είναι όλα της θείας Χάριτος.
(Όσιος Ιωσήφ Ησυχαστής)
Τι είναι αυτό που μας χωρίζει από τον Θεό και τον αδελφό μας; Το χρήμα και η υλική απόλαυση, δηλ. ο πηλός, τα σκύβαλα, η φθορά. Γιατί; Επειδή δεν έχουμε ζωντανή χριστιανική πίστη και εμπιστοσύνη στον Θεό. Δεν ξέρουμε ή ξεχνάμε πως αληθινή ζωή για τον άνθρωπο σημαίνει αγάπη για τον Θεό και τον πλησίον. ( Άγιος Ιωάννης της Κροστάνδης )
Εάν λες την ευχή διαρκώς, την κατεβάζει ο νους στην καρδιά, και με τη δική σου βία να κρατήσεις τον νου καθαρά στα λόγια, χωρίς να δέχεσαι καμιά φαντασία, μόνον τα λόγια να εννοείς. Τότε ο νους καθαρίζει και ευχαριστείται να λέει μονάχα την ευχή.
(Γέροντας Ιωσήφ ο Ησυχαστής)
Όταν το σώμα γίνει ασθενικό, αναγκαστικά και η ψυχή συμμετέχει σ’ αυτή τη βλάβη· γιατί ως επί το πλείστον οι ενέργειες της ψυχής συμβαδίζουν με τη διάθεση του σώματος. Γιατί και κατά τη διάρκεια των ασθενειών είμαστε διαφορετικοί εξαιτίας της αδυναμίας του σώματος και διαφορετικοί, όταν είμαστε υγιείς. Όπως ακριβώς δηλαδή στην περίπτωση της χορδής του οργάνου, όταν οι φθόγγοι είναι απαλοί και άτονοι και αδύνατοι, υποβαθμίζεται και η αξία της μουσικής τέχνης, επειδή αναγκάζεται να ακολουθεί την αδυναμία των χορδών· έτσι και στην περίπτωση του σώματος, η ψυχή δέχεται απ’ αυτό πολλές βλάβες, πολλές ανάγκες. Γιατί, όταν το σώμα έχει ανάγκη από πολλή περιποίηση, και η ψυχή υπομένει την σκλαβιά εκείνη. (Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος)
Με την οργή είναι αδύνατο να αποκτήσουμε την κοσμιότητα και την ευπρέπεια, που όλοι επαινούν. (Άγιος Ιωάννης ο Κασσιανός)
Παλαιά Διαθήκη | |||
ΓΕΝΕΣΙΣ
ΕΞΟΔΟΣ
ΛΕΥΙΤΙΚΟΝ
ΑΡΙΘΜΟΙ
ΔΕΥΤΕΡΟΝΟΜΙΟΝ
ΙΗΣΟΥΣ ΤΟΥ ΝΑΥΗ
ΚΡΙΤΑΙ
ΡΟΥΘ
ΒΑΣΙΛΕΙΩΝ Α΄
ΒΑΣΙΛΕΙΩΝ B΄
ΒΑΣΙΛΕΙΩΝ Γ΄
ΒΑΣΙΛΕΙΩΝ Δ΄
ΠΑΡΑΛΕΙΠΟΜΕΝΩΝ Α΄
|
ΠΑΡΑΛΕΙΠΟΜΕΝΩΝ Β΄
ΕΣΔΡΑΣ Α΄
ΕΣΔΡΑΣ Β΄
ΝΕΕΜΙΑΣ
ΤΩΒΙΤ
ΙΟΥΔΙΘ
ΕΣΘΗΡ
ΜΑΚΚΑΒΑΙΩΝ Α΄
ΜΑΚΚΑΒΑΙΩΝ Β΄
ΜΑΚΚΑΒΑΙΩΝ Γ΄
ΨΑΛΜΟΙ
ΙΩΒ
ΠΑΡΟΙΜΙΑΙ
|
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΗΣ
ΑΣΜΑ ΑΣΜΑΤΩΝ
ΣΟΦΙΑ ΣΟΛΟΜΩΝΤΟΣ
ΣΟΦΙΑ ΣΕΙΡΑΧ
ΩΣΗΕ
ΑΜΩΣ
ΜΙΧΑΙΑΣ
ΙΩΗΛ
ΟΒΔΙΟΥ
ΙΩΝΑΣ
ΝΑΟΥΜ
ΑΒΒΑΚΟΥΜ
ΣΟΦΟΝΙΑΣ
|
ΑΓΓΑΙΟΣ
ΖΑΧΑΡΙΑΣ
ΜΑΛΑΧΙΑΣ
ΗΣΑΪΑΣ
ΙΕΡΕΜΙΑΣ
ΒΑΡΟΥΧ
ΘΡΗΝΟΙ ΙΕΡΕΜΙΟΥ
ΕΠΙΣΤΟΛΗ
ΙΕΡΕΜΙΟΥ
ΙΕΖΕΚΙΗΛ
ΔΑΝΙΗΛ - ΒΗΛ ΚΑΙ ΔΡΑΚΩΝ
ΜΑΚΚΑΒΑΙΩΝ Δ΄
|
Καινή Διαθήκη | |
ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ
ΚΑΤΑ ΜΑΡΚΟΝ
ΚΑΤΑ ΛΟΥΚΑΝ
ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗΝ
ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ
ΠΡΟΣ ΡΩΜΑΙΟΥΣ
ΠΡΟΣ ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ Α΄
ΠΡΟΣ ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ Β΄
ΠΡΟΣ ΓΑΛΑΤΑΣ
ΠΡΟΣ ΕΦΕΣΙΟΥΣ
ΠΡΟΣ ΦΙΛΙΠΠΗΣΙΟΥΣ
ΠΡΟΣ ΚΟΛΟΣΣΑΕΙΣ
ΠΡΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ Α΄
|
ΠΡΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ Β΄
ΠΡΟΣ ΤΙΜΟΘΕΟΝ Α΄
ΠΡΟΣ ΤΙΜΟΘΕΟΝ Β΄
ΠΡΟΣ ΤΙΤΟΝ
ΠΡΟΣ ΦΙΛΗΜΟΝΑ
ΠΡΟΣ ΕΒΡΑΙΟΥΣ
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΙΑΚΩΒΟΥ
Α΄ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΕΤΡΟΥ
Β΄ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΕΤΡΟΥ
Α΄ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΙΩΑΝΝΟΥ
Β΄ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΙΩΑΝΝΟΥ
Γ΄ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΙΩΑΝΝΟΥ
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΙΟΥΔΑ
ΑΠΟΚΑΛΥΨΙΣ ΙΩΑΝΝΟΥ
|