Παλαιά Διαθήκη Καινή Διαθήκη
ΓΕΝΕΣΙΣ
ΕΞΟΔΟΣ
ΛΕΥΙΤΙΚΟΝ
ΑΡΙΘΜΟΙ
ΔΕΥΤΕΡΟΝΟΜΙΟΝ
ΙΗΣΟΥΣ ΤΟΥ ΝΑΥΗ
ΚΡΙΤΑΙ
ΡΟΥΘ
ΒΑΣΙΛΕΙΩΝ Α΄
ΒΑΣΙΛΕΙΩΝ B΄
ΒΑΣΙΛΕΙΩΝ Γ΄
ΒΑΣΙΛΕΙΩΝ Δ΄
ΠΑΡΑΛΕΙΠΟΜΕΝΩΝ Α΄
ΠΑΡΑΛΕΙΠΟΜΕΝΩΝ Β΄
ΕΣΔΡΑΣ Α΄
ΕΣΔΡΑΣ Β΄
ΝΕΕΜΙΑΣ
ΤΩΒΙΤ
ΙΟΥΔΙΘ
ΕΣΘΗΡ
ΜΑΚΚΑΒΑΙΩΝ Α΄
ΜΑΚΚΑΒΑΙΩΝ Β΄
ΜΑΚΚΑΒΑΙΩΝ Γ΄
ΨΑΛΜΟΙ
ΙΩΒ
ΠΑΡΟΙΜΙΑΙ
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΗΣ
ΑΣΜΑ ΑΣΜΑΤΩΝ
ΣΟΦΙΑ ΣΟΛΟΜΩΝΤΟΣ
ΣΟΦΙΑ ΣΕΙΡΑΧ
ΩΣΗΕ
ΑΜΩΣ
ΜΙΧΑΙΑΣ
ΙΩΗΛ
ΟΒΔΙΟΥ
ΙΩΝΑΣ
ΝΑΟΥΜ
ΑΒΒΑΚΟΥΜ
ΣΟΦΟΝΙΑΣ
ΑΓΓΑΙΟΣ
ΖΑΧΑΡΙΑΣ
ΜΑΛΑΧΙΑΣ
ΗΣΑΪΑΣ
ΙΕΡΕΜΙΑΣ
ΒΑΡΟΥΧ
ΘΡΗΝΟΙ ΙΕΡΕΜΙΟΥ
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΙΕΡΕΜΙΟΥ
ΙΕΖΕΚΙΗΛ
ΔΑΝΙΗΛ - ΒΗΛ ΚΑΙ ΔΡΑΚΩΝ
ΜΑΚΚΑΒΑΙΩΝ Δ΄
ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ
ΚΑΤΑ ΜΑΡΚΟΝ
ΚΑΤΑ ΛΟΥΚΑΝ
ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗΝ
ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ
ΠΡΟΣ ΡΩΜΑΙΟΥΣ
ΠΡΟΣ ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ Α΄
ΠΡΟΣ ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ Β΄
ΠΡΟΣ ΓΑΛΑΤΑΣ
ΠΡΟΣ ΕΦΕΣΙΟΥΣ
ΠΡΟΣ ΦΙΛΙΠΠΗΣΙΟΥΣ
ΠΡΟΣ ΚΟΛΟΣΣΑΕΙΣ
ΠΡΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ Α΄
ΠΡΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ Β΄
ΠΡΟΣ ΤΙΜΟΘΕΟΝ Α΄
ΠΡΟΣ ΤΙΜΟΘΕΟΝ Β΄
ΠΡΟΣ ΤΙΤΟΝ
ΠΡΟΣ ΦΙΛΗΜΟΝΑ
ΠΡΟΣ ΕΒΡΑΙΟΥΣ
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΙΑΚΩΒΟΥ
Α΄ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΕΤΡΟΥ
Β΄ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΕΤΡΟΥ
Α΄ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΙΩΑΝΝΟΥ
Β΄ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΙΩΑΝΝΟΥ
Γ΄ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΙΩΑΝΝΟΥ
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΙΟΥΔΑ
ΑΠΟΚΑΛΥΨΙΣ ΙΩΑΝΝΟΥ
Ψηφοφορια 1
Ποιὸ βίωμα εἶναι πιὸ οἰκεῖο γιὰ σᾶς;
Μετέχουμε σὲ ὅλη τὴ ζωὴ τοῦ Κυρίου μὲ τὴν τέλεση τῆς Θείας Εὐχαριστίας
Ἡ νηστεία βοηθᾶ νὰ ξεκολλήσει τὸ μυαλό μας ἀπὸ τὰ γήινα πράγματα
Στὸ μυστήριο τῆς Ἐξομολογήσεως καθαρίζουμε τὴν ψυχή μας
Ὁ χριστιανὸς πρέπει νὰ γεμίσει τὸν χρόνο του μὲ προσευχὴ
Ψηφοφορια 2
Τὶ εἶναι γιὰ σᾶς οἱ διακοπές
Ξεκούραση, ἀνανέωση, φυγὴ ἀπὸ τὴν καθημερινότητα
Ἐπαφή μὲ τὴν φύση, μὲ μιὰ πιὸ ἁπλή ζωή
Συνάντηση μὲ συγκεκριμένα πρόσωπα
Ἀφορμή γιὰ πιὸ μαζεμένη πνευματική ζωή
Παραίτηση ἀπὸ δεσμὰ καθημερινότητας καὶ ἐλευθερία κινήσεων
Ἡ φοβερὴ λίστα



Ἡ Janell Burley Hofmann ποὺ ἔκανε δῶρο ἕνα iPhone στὸν δεκατριάχρονο γιό της, Gregory, ἔχει γίνει διάσημη λόγω τῶν κανόνων ποὺ τοῦ ἐπέβαλε.

Ὅπως ἀναφέρει τὸ Associated Press, ἡ μητέρα μαζὶ μὲ τὸ δῶρο ἔδωσε στὸν ἔφηβο καὶ ἕνα συμβόλαιο μὲ 18 κανόνες ποὺ θὰ πρέπει νὰ τηρεῖ κάθε ὥρα καὶ στιγμή, ὥστε νὰ παραμείνει ἡ δημοφιλὴς συσκευὴ τῆς Apple στὰ χέρια του.

Οἱ ὅροι χρήσης τῆς συσκευῆς ἔγιναν πολὺ σύντομα δημοφιλεῖς στὸ Internet καὶ βρέθηκαν στὸ ἐπίκεντρο τῶν συζητήσεων, μὲ τοὺς γονεῖς νὰ ἐπισκέπτονται μαζικὰ τὸν ἰστότοπο τῆς μητέρας. Ἡ ἴδια μαζὶ μὲ τὸν γιὸ της ἐμφανίστηκαν σὲ πρωινὴ τηλεοπτικὴ ἐκπομπή.

Ἡ μητέρα-blogger δικαιολόγησε τὴν πράξη της, λέγοντας ὅτι ἤθελε νὰ διδάξει τὸν γιό της νὰ διαχειρίζεται τὸν ψηφιακὸ καταιγισμὸ χωρὶς ὅμως νὰ γίνεται πολὺ πιεστική.

Ἡ ἴδια συμπλήρωσε ὅτι πολλοὶ γονεῖς κάνουν δῶρο στὰ παιδιὰ τοὺς smartphones, ἀλλὰ τὶς περισσότερες φορὲς ἡ κατάσταση ξεφεύγει μὲ ἀποτέλεσμα νὰ χρειάζονται δραστικὰ μέτρα.



Τὸ συμβόλαιο


Ἀγαπημένε μου Gregory,

Χρόνια πολλά! Εἶσαι τώρα ἕνας εὐτυχὴς κάτοχος ἑνὸς iPhone. Οὐάου!

Εἶσαι ἕνα πολὺ καλὸ καὶ ὑπεύθυνο 13χρονο ἀγόρι καὶ σοῦ ἀξίζει αὐτὸ τὸ δῶρο. Ἡ ἀποδοχή, ὅμως, αὐτοῦ τοῦ δώρου συνεπάγεται καὶ κάποιους κανόνες. Σὲ παρακαλῶ νὰ διαβάσεις τὸ παρακάτω συμφωνητικό. Ἐλπίζω πὼς καταλαβαίνεις ὅτι εἶναι χρέος μου νὰ σὲ ἀναθρέψω ὥστε νὰ γίνεις ἕνας συγκροτημένος, ὑγιὴς νέος ἄντρας ποὺ μπορεῖ νὰ λειτουργεῖ στὸν κόσμο καὶ νὰ συνυπάρξει μὲ τὴν τεχνολογία, ὄχι νὰ τὸν καθορίζει ἐκείνη. Ἡ ἀδυναμία σου νὰ ἀνταποκριθεῖς στοὺς κανόνες αὐτοὺς θὰ ἔχει ὡς ἀποτέλεσμα νὰ μὴν εἶσαι πλέον κάτοχος τοῦ iPhone.

Σ' ἀγαπῶ τρελὰ καὶ περιμένω νὰ μοιραστῶ μαζί σου χιλιάδες sms τὶς ἑπόμενες μέρες.


1. Αὐτὸ εἶναι δικό μου τηλέφωνο. Ἐγὼ τὸ ἀγόρασα, ἐγὼ τὸ πληρώνω καὶ στὸ δανείζω γιὰ νὰ τὸ ἔχεις. Δὲν εἶμαι φοβερή;

2. Θὰ γνωρίζω πάντα τὸ password.

3. Ἂν χτυπάει, ἀπάντησέ το. Πὲς «παρακαλῶ», χρησιμοποίησε τοὺς καλούς σου τρόπους. Μὴν ἀγνοεῖς ποτὲ κλήσεις ὅταν στὴν ὀθόνη ἐμφανίζεται ἡ λέξη «Μαμὰ» ἢ «Μπαμπάς». Ποτέ.

4. Παραδίδεις πρόθυμα στοὺς γονεῖς σου τὴ συσκευὴ κάθε βράδυ στὶς 7:30 τὶς ἡμέρες ποὺ ἔχεις σχολεῖο καὶ τὸ Σαββατοκύριακο, στὶς 9:00. Θὰ εἶναι κλειστὸ κάθε βράδυ καὶ θὰ σοῦ ἐπιστρέφεται κάθε πρωὶ στὶς 07:30. Ἂν δὲν θέλεις νὰ καλέσεις κάποιον στὸ σταθερό του μὲ τὴν πιθανότητα νὰ ἀπαντήσουν οἱ γονεῖς τους, τότε μὴν καλέσεις κἄν. Μάθε νὰ ἀκοῦς τὸ ἔντσικτό σου καὶ νὰ νὰ σέβεσαι τὶς ἄλλες οἰκογένειες μὲ τὸν ἴδιο τρόπο ποὺ θὰ ἤθελες νὰ σέβονται ἐμᾶς.

5. Τὸ τηλέφωνο δὲν θὰ ἔρχεται μαζί σου στὸ σχολεῖο. Μίλησε μὲ τοὺς ἀνθρώπους μὲ τοὺς ὁποίους ἀνταλλάσσεις μηνύματα, κατὰ πρόσωπο. Εἶναι μία τέχνη ποὺ θὰ πρέπει νὰ ἀναπτύξεις στὴ ζωή σου. Γιὰ τὶς ἡμιαργίες, τὶς ἐκδρομὲς καὶ τὶς ἐξωσχολικὲς δραστηριότητες, θὰ συμφωνήσουμε εἰδικὲς χρήσεις.

6. Ἂν πέσει στὴ λεκάνη, στὸ πάτωμα καὶ σπάσει ἢ ἐξαφανιστεῖ εἶσαι ὑπεύθυνος γιὰ τὸ κόστος ἐπισκευῆς ἢ ἀντικατάστασης. Κούρεψε τὸ γρασίδι κάποιου, κάνε babysitting ἢ ἀποταμίευσε τὰ χρήματα πού σοῦ δίνουμε στὰ γενέθλιά σου. Θὰ συμβεῖ σίγουρα, ὁπότε φρόντισε νὰ εἶσαι προετοιμασμένος.

7. Μὴν χρησιμοποιήσεις τὴν τεχνολογία γιὰ νὰ πεῖς ψέματα, νὰ κοροϊδέψεις ἢ νὰ ἐξαπατήσεις κάποιον ἄλλο ἄνθρωπο. Μὴν συμμετέχεις σὲ συζητήσεις ποὺ πληγώνουν ἄλλους ἀνθρώπους. Παρέμενε καλὸς φίλος ἢ ἁπλὰ μὴν συμμετέχεις στὴν ἀνταλλαγὴ κατηγοριῶν.

8. Μὴν στείλεις SMS, email, ἢ μὴν πεῖς τίποτα χρησιμοποιώντας αὐτὴ τὴ συσκευή, ποὺ δὲν θὰ ἔλεγες σὲ κάποιον κατὰ πρόσωπο.

9. Μὴν στείλεις SMS, email, ἢ μὴν πεῖς τίποτα χρησιμοποιώντας αὐτὴ τὴ συσκευὴ ποὺ δὲν θὰ ἔλεγες δυνατὰ μὲ τοὺς γονεῖς τους στο δωμάτιο. Λογόκρινε τὸν ἑαυτό σου.

10. Τὸ πορνὸ ἀπαγορεύεται. Ἀναζήτησε στὸ διαδίκτυο πληροφορίες ποὺ θὰ μοιραζόσουν ἄνετα μὲ ἐμένα. Ἂν ἔχεις κάποια ἀπορία, ρώτησε κάποιον, κατὰ προτίμηση ἐμένα ἢ τὸν πατέρα σου.

11. Ὅταν εἶσαι σὲ δημόσιο χῶρο, κλεῖσε το, βάλε το στὸ ἀθόρυβο, ἢ κρύψε το στὴν τσάντα σου. Εἰδικὰ σὲ κάποιο ἑστιατόριο, στὸν κινηματογράφο, ἢ ὅταν μιλᾶς σὲ κάποιον ἄλλο ἄνθρωπο. Δὲν εἶσαι ἀγενής. Μὴν ἐπιτρέψεις στὸ iPhone νὰ τὸ ἀλλάξει αὐτό.

12. Μὴν στείλεις ἀποκαλυπτικὲς φωτογραφίες ἀπὸ τὰ «ἰδιαίτερα» σημεῖα σου σὲ κανέναν ἢ μὴν δεχτεῖς τέτοιες φωτογραφίες. Μὴ γελᾶς. Κάποια στιγμὴ θὰ μπεῖς στὸν πειρασμὸ νὰ τὸ κάνεις, παρὰ τὴν ὑψηλή σου νοημοσύνη. Εἶναι ἐπικίνδυνο καὶ μπορεῖ νὰ διαλύσει τὴν ἐφηβικὴ/φοιτητικὴ/ἐνήλικη ζωή σου. Παραμένει πάντα μία κακὴ ἰδέα. Ὁ κυβερνοχῶρος εἶναι ἀχανὴς καὶ πιὸ δυνατὸς ἀπὸ ἐσένα καὶ εἶναι δύσκολο νὰ ἐξαφανίσεις κάτι τέτοιο, συμπεριλαμβανομένης μιᾶς κακῆς φήμης.

13. Δὲν χρειάζεται νὰ τραβᾶς ἕνα τόνο φωτογραφίες καὶ βίντεο. Μὴν καταγράφεις τὰ πάντα. Ζῆσε τὶς ἐμπειρίες σου. Θὰ μείνουν ἀποθηκευμένες στὴ μνήμη σου γιὰ πάντα.

14. Κάποιες φορὲς ἐπίλεξε νὰ ἀφήνεις τὸ τηλέφωνο πίσω στὸ σπίτι καὶ νὰ αἰσθάνεσαι ἀσφαλὴς καὶ σίγουρος γιὰ τὴν ἀπόφασή σου αὐτή. Δὲν εἶναι ζωντανὸ καὶ δὲν εἶναι προέκτασή του. Εἶσαι καλύτερος ἀπὸ τὸν φόβο του νὰ «χάσεις» κάτι ποὺ συμβαίνει.

15. Κατέβαζε μουσικὴ ποὺ εἶναι καινούρια, ἢ κλασσική, ἢ διαφορετικὴ ἀπ' αὐτὴ ποὺ ἀκοῦν ἑκατομμύρια ἄλλοι ποὺ ἀκοῦν ἀκριβῶς τὸ ἴδιο πράγμα ὅλοι. Ἡ γενιά σου, περισσότερο ἀπὸ ὁποιαδήποτε ἄλλη γενιά, ἔχει πρόσβαση στὴν μουσική. Ἐκμεταλλεύσου αὐτὸ τὸ προνόμιο. Διεύρυνε τοὺς ὁρίζοντές σου.

16. Ἐπιδίωξε νὰ παίζεις παιχνίδια μὲ λέξεις, προβλήματα ἢ puzzle.

17. Κράτα τὸ βλέμμα σου ψηλά. Βλέπε τί γίνεται στὸν κόσμο γύρω σου. Κοίταξε ἔξω ἀπὸ ἕνα παράθυρο. Ἄκουσε τὰ πουλιά. Πήγαινε μία βόλτα. Μίλησε σὲ κάποιο ἄγνωστο. Ἀναρωτήσου γιὰ πράγματα χωρὶς νὰ τὰ "γκουγκλάρεις».

18. Θὰ τὰ κάνεις μαντάρα. Θὰ σοῦ πάρω πίσω τὸ τηλέφωνο. Θὰ καθίσουμε κάτω καὶ θὰ τὸ συζητήσουμε. Καὶ θὰ ξαναρχίσουμε ἀπὸ τὴν ἀρχή. Ἐσὺ κι ἐγώ, θὰ μαθαίνουμε συνέχεια. Εἶμαι μὲ τὸ μέρος σου. Εἴμαστε μαζὶ σὲ αὐτό.

Ἐλπίζω νὰ συμφωνήσεις μὲ αὐτοὺς τοὺς ὅρους. Τὰ περισσότερα ἀπὸ τὰ μαθήματα ποὺ ἀναφέρονται σὲ αὐτὸ τὸ συμφωνητικό, δὲν ἀφοροῦν μόνο τὸ iPhone, ἀλλὰ καὶ τὴν ἴδια τὴν ζωή σου. Μεγαλώνεις σὲ ἕνα κόσμο γρήγορο, ποὺ ἀλλάζει συνέχεια. Εἶναι συναρπαστικὸ καὶ μαγικό. Προσπάθησε νὰ βλέπεις τὰ πράγματα ἁπλά, ὅποτε μπορεῖς. Ἔχε ἐμπιστοσύνη στὸ δυνατό σου μυαλὸ καὶ τὴν τεράστια καρδιά σου, περισσότερο ἀπ' ὁποιοδήποτε μηχάνημα.

Σ' ἀγαπῶ. Εὔχομαι νὰ ἀπολαύσεις τὸ φανταστικό σου iPhone. Χρόνια πολλά!


Φιλάκια
 
Μαμὰ


 
Τα σχόλιά σας
Αξιζει να Προβληματιστη Καποιος Ειδικα εαν ειναι Γονιος και Οχι Μονο, και το Παραδειγμα που ο Ιδιος Δινει σε Σχεση με την Χρηση Υλικων Αγαθων και της Τεχνολογιας. Δεν Μπορουμε Οταν Εμεις δεν Δινουμε το Σωστο Παραδειγμα να Εχουμε Απαιτησεις απο τα Παιδια μας και Γενικα και απο τους Γυρω μας.

Ουρανια, 13 Φεβρουαρίου 2013
"θα γελάσεις απο τα βάθη των χρυσών σου ματιών.Είμαστε μες'τον δικό μας κόσμο....και αυτό που θέλω να σου πώ το πιο όμορφο απ' ολα δεν στο'χω πει ακόμα"Ν.Χικμέτ."Η σωτηρία της ψυχής είναι πολύ μεγάλο πράγμα".Πως το λένε τα τραγούδια; οι ποιητές;οι πατέρες;τα παιδιά;ακόμα και οι διαφημίσεις καμιά φορά;"Τα ωραιότερα πράγματα στην Ζωή δεν είναι πράγματα." Το πιο όμορφο απ 'όλα δεν το έχουμε δει ούτε το έχουμε πει ακόμα.... Σε ευχαριστώ Ευαγγελία με το πιο όμορφο όνομα, που μας το θυμίζεις εδώ..."Και δόξα τω θεώ".

Γιώτα, 11 Φεβρουαρίου 2013
Το άρθρο με έχει προβληματίσει πολύ. Από τη μια συμμερίζομαι, αν και η ίδια δεν είμαι μητέρα, την αγωνία της μάνας για τον 13χρονο γιο της, κι από την άλλη, σκέφτομαι το 13χρονο αυτό πλάσμα του Θεού σε τι κόσμο του προσφέρουμε εμείς «οι μεγαλύτεροι» να μεγαλώσει, και καταλήγω: το σημαντικό στη ζωή του παιδιού δεν είναι τελικά ένα iΡhone και πώς θα το χρησιμοποιήσει. Ναι, πολύ καλά κάνει η μητέρα του και βάζει όρια και κανόνες για μια τέτοιου είδους συσκευή, μιας και η ηλικία του παιδιού δεν του επιτρέπει να διαχειριστεί ακόμα σωστά την ελευθερία του μέσα σε τόσους κινδύνους και χρειάζεται την προστασία από το περιβάλλον του. Νομίζω, όμως, ότι η μητέρα του, όπως και κάθε μητέρα που πραγματικά αγαπάει το παιδί της, πρέπει να χτίσει γερά τα θεμέλια για κάτι πιο σημαντικό, ή καλύτερα για ΤΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ στη ζωή του κάθε παιδιού, που είναι η ΨΥΧΗ του και η ΣΩΤΗΡΙΑ της. Ν’ ασκήσει το παιδί, με το δικό της πρώτα απ’ όλα παράδειγμα, να ακούει ανά πάσα στιγμή τη φωνή της συνείδησής του και ανά πάσα στιγμή να ξεχωρίζει το καλό από το κακό και αυτό ν’ αγαπάει, αυτό ν’ ακολουθεί. Θυμάμαι τον Θεολόγο μας στο Γυμνάσιο που μια ολόκληρη χρονιά μας μιλούσε συνέχεια για το δέντρο του καλού και του κακού κι εγώ τότε πάσχιζα να καταλάβω γιατί επέμενε τόσο για αυτό. Όσο περνούν τα χρόνια όμως, τόσο ευγνώμων νιώθω γι’ αυτόν. Πιστεύω, λοιπόν, πως αν αυτό καταφέρουμε, με τη βοήθεια πάντα του Θεού, τότε πετύχαμε ως γονείς, πετύχαμε ως δάσκαλοι, πετύχαμε ως μεγαλύτεροι προς το μέλλον μας, εκπληρώσαμε το χρέος μας τόσο προς τις προηγούμενες γενιές όσο και προς τις γενιές μετά από μας, και τότε κανένα «iPhone» δεν θα μας τρομάζει στην ζωή των παιδιών μας. Αυτή είναι η ταπεινή μου γνώμη και τω Θεώ Δόξα!

Ευαγγελία Χατζοπούλου, 9 Φεβρουαρίου 2013
Σίγουρα πρέπει να μάθουμε με το παράδειγμα μας ένα σωρό πράγματα στα παιδιά.Ζωή δεν είναι σίγουρα οι υπολογιστές,τα κινητά,το διαδύκτιο αλλά όταν είμαστε συνεχώς με το κινητό στο χέρι και μπροστά απο μια οθόνη δεν θα το μάθουν αυτό τα παιδιά.Αυτό ισχύει για τα πάντα ,δεν μπορούμε να θέλουμε π.χ. τα παιδιά μας μας να μην είναι λαίμαργα,όταν εμείς καταβροχθίζουμε οτι περάσει απο το οπτικό μας πεδίο. Για να αγαπήσει ένα παιδί την φύση πρέπει να το την αγαπάμε πρώτα εμείς.Για να αγαπάει ένα παιδί την Εκκλησία πρέπει να την αγαπάμε πρώτα εμείς. Ο ανιψιός μου είναι 14 ετών και όταν ήταν άρρωστος τα Χριστούγεννα του έφερα βότσαλα στο κρεβάτι του και τα ζωγραφίσαμε μαζί και ευχαρίστως παράτησε και το ηλεκτρονικό του ,παιχνίδι,και τα DVD του,και την ΤV.Βρεθήκαμε ,ξαφνικά,να μεταμορφώνουμε οικογενειακώς βότσαλα σε ψάρια. Ενά κοριτσάκι(νήπιο) εχθές έκανε μαζί μου το ίδιο.Δεν έχει να κάνει ή ηλικία με αυτό αλλά η διάθεση.Ο Ρίτσος ζωγράφιζε βότσαλα,επίσης. Σήμερα μάζεψα μια αγκαλιά λουλούδια, άνθη αμυγδαλιάς,αντελιάδια(σπέντζες)και ανεμώνες μαζί με την θεία μου... αν είχα παιδιά θα τα μαζεύαμε μαζί,θα μάθαιναν να τα ξεχωρίζουν απο το άρωμα τους,και να χαίρονται με τα χρώματα τους.Όπως έμαθα και εγώ απο τους δικούς μου ανθρώπους. Αν προτιμάει κάποιος να χασμουριέται στο σπίτι αντί να ετοιμάσει ένα καλάθι με 2 αυγά, ψωμί τυρί και 3 φρούτα και να πάει με τα παιδιά του να κάτσει κάτω απο ένα δέντρο,είναι ελεύθερος να το πράξει,δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι γι'αυτό.Μακάρι να ξυπνήσει.Εμείς έχουμε να ξυπνήσουμε τον διπλανό μας και τον εαυτό μας.Καλώς ή κακώς...δεν μπορούμε παρά να ασχοληθούμε με αυτούς που είναι πλησίον μας και με τον εαυτό μας.Αυτή είναι η φοβερή μας λίστα...έκτος και εαν έχουμε περίσσευμα αγάπης και την Χάρη για τον ησυχαστικό βίo. ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΤΙ ΟΜΟΡΦΟ ΚΡΥΒΕΤΑΙ Η ΑΓΑΠΗ.

Γιώτα, 4 Φεβρουαρίου 2013
Το Κειμενο Πραγματικα σε Προβληματιζει στο πως Πρεπει να Αντιμετωπιζουμε αυτες τις Τεχνολογιες σε Σχεση με τα Παιδια μας. Δεν Πρεπει να Μαθουμε στο Παιδι οτι η Ζωη ειναι μονο αυτο Υπολογιστης, Διαδικτυο, Κινητο αλλα οτι η Πραγματικη Ομορφια της Ζωης η Ουσια ειναι Αλλου και Οχι Μεσα Μονο σε ενα Εικονικο Κοσμο.

Ιορδανης Π., 1 Φεβρουαρίου 2013
Ωραία είναι η άποψη σου, Άννα, και φαίνεται πως ζεις αυτά που λες, εννοώ την αγώνα προσωπική για να δείξεις ένα σωστό και έμπρακτο παράδειγμα. 'Όντος, τα παιδιά πράξεις χρειάζονται να δουν. Όμως, όπως καταλαβαίνω, το γράμμα αυτό είναι γραμμένο από μια μάνα που ζει στις διαφορετικές συνθήκες, που η λέξη "αγώνας" ίσως το βιώνει αλλιώς. Για μένα είναι σημαντικό να έχει κανείς ένα διάλογο. Και αυτή η μάνα διαλέγεται με το γιο της. Το λόγο που ένα παιδί 13 ετών μπορεί να έχει ένα iPhone - ίσως, επειδή όλοι οι φίλοι το έχουν, ίσως επειδή όλοι είναι πολύ ευκατάστατοι και για την παρειά αυτή είναι κάτι το συνηθισμένο. Μόνο (πάλι θεωρίες) ίσως στους άλλους αυτά τα πράγματα αγοράστηκαν χωρίς κανένα όρο. Θέλω να πω, πως στις συνθήκες που ζει αυτή η μαμά, ποιος ξέρει, ίσως αυτό είναι ο αγώνας της. Και ίσως αυτό είναι η υπέρβασή της. Για πολλά "μην" συμφωνώ. Πάντως, νομίζω πως αυτή η φράση λέει πολλά: "Θὰ καθίσουμε κάτω καὶ θὰ τὸ συζητήσουμε. Καὶ θὰ ξαναρχίσουμε ἀπὸ τὴν ἀρχή. Ἐσὺ κι ἐγώ, θὰ μαθαίνουμε συνέχεια. Εἶμαι μὲ τὸ μέρος σου. Εἴμαστε μαζὶ σὲ αὐτό."

Κίτσου Όλγα, 31 Ιανουαρίου 2013
Συμφωνώ με τη Μαρία, πως δεν υπάρχει απολύτως κανένας λόγος ένα παιδί 13 ετών να έχει στην κατοχή του ένα iPhone. Δεν θεωρώ πως του αναλογεί το να πρέπει να διαχειρισθεί ένα τέτοιο εργαλείο. Επίσης, σκέφτομαι πως τα πολλά " μην... " σε ένα παιδί και ειδικά σ' έναν έφηβο τις περισσότερες φορές έχουν αντίθετα αποτελέσματα και λειτουργούν σαν ένα είδος αρνητικής διαφήμισης μιας συμπεριφοράς. Ειδικά στις ηλικίες αυτές, τα παιδιά έχουν ανάγκη από μεγάλη βοήθεια και καθοδήγηση στο τι πρέπει να κάνουν, από παραδείγματα και πρότυπα ισορροπημένα που με τη στάση τους και την ζωή τους την ίδια συνεχώς θα τους δείχνουν στην πράξη με ποιο τρόπο να ζουν. Αυτό που θέλω να πω είναι πως την αγωνία μας ως γονείς σε σχέση με το μεγάλωμα των παιδιών μας χρειάζεται να την κάνουμε αγώνα προσωπικό και καθημερινό και σε καμία περίπτωση δεν μπορούμε να επαναπαυθούμε ή ν΄απενοχοποιηθούμε πίσω από κατεβατά κανόνων και συμβολαίων.

ΑΝΝΑ, 30 Ιανουαρίου 2013
Πολύ μου άρεσαν οια πόψεις της Όλγας και της Βίκυς. Έχουν δίκιο.Το θέμα είναι η σχέση της μάνας με το γιο της. Όχι αν έχει iPhone το παιδί. Εξάλλου η κάθε σχέση είναι τόσο μοναδική, ιδιάιτερη και καθορίζεται από τόσους μυστικούς παράγοντες που εμείς αγνοούμ, που τελικά δε μπορείς να ξεχωρίσεις το σωστό,από το λιγότερο σωστό. Μερικές φορές σημασία δεν έχει μόνο τι κάνεις, αλλά κυρίως μετράει η πρόθεσή σου, το γιατί το κάνεις.

Μαρία Βαϊτση, 30 Ιανουαρίου 2013
"Τίποτα δεν έχει αλλάξει και τίποτα δεν είναι όπως παλιά "λέει ένα τραγούδι.Για τα παιδιά μας,για τις εποχές,για εμάς τους ίδιους φαίνεται να ισχύει συχνά αυτό.Δεν ξέρω αν θα έπαιρνα στο 13χρόνο παιδί μου iphone,προσωπικά δεν έχω τέτοια συσκευή ακόμα.Ίσως να περίμενα ένα δυο χρονάκια παραπάνω.Μου αρέσει όμως η κίνηση της μητέρας να οριοθετίσει και γραπτώς την ελευθερία του ανηλίκου γιατί απο ότι φαίνεται υπάρχει διάλογος.Έτσι είναι τα γραπτά μένουν,είναι πιο επίσημη συμφωνία αυτή και δείχνει ενδιαφέρον,σεβασμό στην προσωπικότητα του παιδιού, και κυρίως υπευθυνότητα αφού διδάσκει ή ίδια την υπευθυνότητα.Η μητέρα αυτή μου δίνει την εντύπωση πως δεν είναι απόλυτη και αυταρχική ξερόλας αλλά μια γυναίκα ανήσυχη που δεν θεωρεί τον εαυτό της αλάθητο,μια μητέρα που ελέγχει και ελέγχεται καθημερινά και για αυτό παρ'ολα τα λάθη που θα κάνει,- αναπόφευκτα κατά την γνώμη μου- και απο όσο μπορούμε να κρίνουμε απο ένα κείμενο λίγων γραμμών φαίνεται να είναι ικανή να φέρει εις πέρας το δύσκολο έργο που της ανατέθηκε.

Γιώτα, 29 Ιανουαρίου 2013
Μου άρεσε πολύ το κείμενο αυτό. Πολύ καλή η στάση της μητέρας. Νομίζω ότι είναι ο τύπος της μητέρας διάλογος, της μητέρα που είναι απόλυτα συγχρονισμένη με την εποχή της αφού γνωρίζει άριστα και τις λειτουργίες ενός τέτοιου εργαλείου. Περα τούτων όμως θεωρώ ότι απλά έχει καταλάβει πως το παιδί της ανήκει σε μία άλλη γενιά, τη γενιά της τεχνολογίας. Πρέπει νομίζω να το καταλάβουμε καλά και αντί να το αντιπαλεύουμε και να φιλονικούμε με τα παιδιά, μπορούμε με τόσο έξυπνο τρόπο σαν αυτή τη μάνα να δείξουμε πόσο νοιαζόμαστε, κρύβοντας έντεχνα πόσο μπορεί αυτό να ανησυχεί και να φοβίζει. Αλλά και πάλι, ας μην ξεχνούμε πως πρόκειται για ξεχωριστές προσωπικότητες, με δικές τους ιδιαιτερότητες. Κρατάω λοιπόν από το κείμενο τη σημασία της διάκρισης και της διαλλακτικότητας στις διαπροσωπικές σχέσεις. Όλα στολισμένα με το φως της αγάπης.

Αμπράζη Βίκυ, 28 Ιανουαρίου 2013
Ιστορια Πραγματικα Διδακτικη.Αξιζει για Γονιμο Προβληματισμο.

ΕΛΕΣΑ, 26 Ιανουαρίου 2013
Εγώ νιώθω μια μάνα που παλεύει για το γιο της. Που ο στόχος της είναι να μεγαλώσει έναν Άνθρωπο. Που κατανοεί πολλά πράγματα - το τι μεγάλο ρόλο παίζει πια η τεχνολογία στη ζωή των ανθρώπων και πόσο άμεσα επηρεάζει τις ζωές των νέων, πόσο κίνδυνο κρύβει και τι μπορεί να προσφέρει... Δεν ξέρω αν είναι κατάλληλο να έχει ένας έφηβος ένα iPhone, και μήπως δεν είναι εδώ το θέμα. Νιώθω απλά μια μάνα που ενδιαφέρεται και ψάχνει εξαιρετικά έντεχνα τους τρόπους να επικοινωνήσει με το γιο της και να τον οριοθετήσει σωστά. Και πάλι, όταν λέμε σωστά... Ποιος το κρίνει;

Κίτσου Όλγα, 26 Ιανουαρίου 2013
Δεν είμαι σίγουρη τελικά για το πόσο συμφωνώ με αυτά που διάβασα. Από τη μια μου ακούγονται πολύ ωραία κα μακάρι να μπορούσαν να εφερμοστούν. Δε γνωρίζουμε το χαρακτήρα του παιδιού για να βγάλουμε συμπεράσματα. Νομίζω όμως πως καλό είναι να δίνουμε στα παιδιά πράγματα που μπορούν να τα διαχειριστούν, που είναι κατάλληλα για την ηλικία τους. Γνωρίζουμε πως πολλά παδιά αυτής της ηλικίας είναι πραγματικά θύματα της τεχνολογίας. Δεν καταλαβαίνω γιατί ένα παιδί 13 χρονών πρέπει να διαθέτει iPhone. Γενικότερα είμαι της άποψης πως τα παιδιά πρέπει μεν να είναι γνώστες των πραγμάτων και των καταστάσεων της εποχής τους, αλλά με μέτρο . Γιατί από το προνήπιο πρέπει να μαθαίνουν αγγλικά και υπολογιστές; Δηλάδη εμείς που τα μάθαμε αργότερα τι πάθαμε; Ισα - ίσα που ημασταν κα πιο συνειδητοποιημένοι. Το παιδάκι αν έρθει σε επαφή με την τεχνολογία των iPhone αργότερα δε θα πάθει τίποτα . Το αντίθετο. Θα χαρεί περισσότερο άλλα πράγματα της ηλικίας του. Νομίζω δε μπορούμε σε ένα ανώριμο παιδάκι να του βάζουμε μέσα στο χέρι του ένα τόσο ελκυστικό εργαλέιο και μετά να του λέμε πρόσεχε γιατί ''καίει''. Μακάρι να το διαχειριστεί σωστά . Κάποια παιδιά ίσως θα μπορούσαν .Νομίζω όμως πως εγώ δε θα επέλεγα ένα τέτοιο δρόμο.

Μαρία Βαϊτση, 25 Ιανουαρίου 2013
Πολύ ωραία η αντιμετώπιση της μητέρας. Του πήρε ένα ακριβό δώρο, μές στην τεχνολογία, όπου αρέσκονται όλοι οι νεαροί, βάζοντάς του ορισμένους όρους, όπου δεν προσβάλλουν ούτε αυτόν ούτε και κανέναν άλλον. Του έκανε ορατά τα όρια όπου μπορεί να κινείται, για την ηλικία που βρίσκεται. Μεγάλο πράμα, να μην του στερείς ότι μπορείς να του προσφέρεις και πάντα να υπάρχει μέτρο και όριο στην ελευθερία.

Κυριακή , 25 Ιανουαρίου 2013
Η Άποψή μας
 

Bookmark and Share
Δείτε προηγούμενες παρεμβάσεις
Ελάτε να συζητήσουμε
Ονοματεπώνυμο *

Email *

Το μήνυμά σας *

Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά

Πῶς ἰσορροποῦμε;

(Ἁπλοποιημένη μορφὴ κειμένου τοῦ Ἁγίου Νικοδήμου τοῦ Ἁγιορείτου περὶ τῶν βασικῶν ἐντολῶν τοῦ Εὐαγγελίου. Ὁ καλύτερος καθρέφτης, ὁ καθρέφτης τῆς Ἀγάπης τοῦ Θεοῦ. Ὅταν ἔρχονται τὰ προβλήματα, τὰ ψυχικὰ καὶ τὰ κοινωνικὰ, ἐκεῖ ρίχνουμε τὴν ματιά μας γιὰ νὰ μπορέσουμε νὰ βροῦμε τὴν ἰσορροπία μας· τὶ μᾶς φταίει.)

Ἀπαντᾶ ὁ Ἅγιος Νικόδημος ὁ Ἁγιορείτης