Παλαιά Διαθήκη Καινή Διαθήκη
ΓΕΝΕΣΙΣ
ΕΞΟΔΟΣ
ΛΕΥΙΤΙΚΟΝ
ΑΡΙΘΜΟΙ
ΔΕΥΤΕΡΟΝΟΜΙΟΝ
ΙΗΣΟΥΣ ΤΟΥ ΝΑΥΗ
ΚΡΙΤΑΙ
ΡΟΥΘ
ΒΑΣΙΛΕΙΩΝ Α΄
ΒΑΣΙΛΕΙΩΝ B΄
ΒΑΣΙΛΕΙΩΝ Γ΄
ΒΑΣΙΛΕΙΩΝ Δ΄
ΠΑΡΑΛΕΙΠΟΜΕΝΩΝ Α΄
ΠΑΡΑΛΕΙΠΟΜΕΝΩΝ Β΄
ΕΣΔΡΑΣ Α΄
ΕΣΔΡΑΣ Β΄
ΝΕΕΜΙΑΣ
ΤΩΒΙΤ
ΙΟΥΔΙΘ
ΕΣΘΗΡ
ΜΑΚΚΑΒΑΙΩΝ Α΄
ΜΑΚΚΑΒΑΙΩΝ Β΄
ΜΑΚΚΑΒΑΙΩΝ Γ΄
ΨΑΛΜΟΙ
ΙΩΒ
ΠΑΡΟΙΜΙΑΙ
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΗΣ
ΑΣΜΑ ΑΣΜΑΤΩΝ
ΣΟΦΙΑ ΣΟΛΟΜΩΝΤΟΣ
ΣΟΦΙΑ ΣΕΙΡΑΧ
ΩΣΗΕ
ΑΜΩΣ
ΜΙΧΑΙΑΣ
ΙΩΗΛ
ΟΒΔΙΟΥ
ΙΩΝΑΣ
ΝΑΟΥΜ
ΑΒΒΑΚΟΥΜ
ΣΟΦΟΝΙΑΣ
ΑΓΓΑΙΟΣ
ΖΑΧΑΡΙΑΣ
ΜΑΛΑΧΙΑΣ
ΗΣΑΪΑΣ
ΙΕΡΕΜΙΑΣ
ΒΑΡΟΥΧ
ΘΡΗΝΟΙ ΙΕΡΕΜΙΟΥ
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΙΕΡΕΜΙΟΥ
ΙΕΖΕΚΙΗΛ
ΔΑΝΙΗΛ - ΒΗΛ ΚΑΙ ΔΡΑΚΩΝ
ΜΑΚΚΑΒΑΙΩΝ Δ΄
ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ
ΚΑΤΑ ΜΑΡΚΟΝ
ΚΑΤΑ ΛΟΥΚΑΝ
ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗΝ
ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ
ΠΡΟΣ ΡΩΜΑΙΟΥΣ
ΠΡΟΣ ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ Α΄
ΠΡΟΣ ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ Β΄
ΠΡΟΣ ΓΑΛΑΤΑΣ
ΠΡΟΣ ΕΦΕΣΙΟΥΣ
ΠΡΟΣ ΦΙΛΙΠΠΗΣΙΟΥΣ
ΠΡΟΣ ΚΟΛΟΣΣΑΕΙΣ
ΠΡΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ Α΄
ΠΡΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ Β΄
ΠΡΟΣ ΤΙΜΟΘΕΟΝ Α΄
ΠΡΟΣ ΤΙΜΟΘΕΟΝ Β΄
ΠΡΟΣ ΤΙΤΟΝ
ΠΡΟΣ ΦΙΛΗΜΟΝΑ
ΠΡΟΣ ΕΒΡΑΙΟΥΣ
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΙΑΚΩΒΟΥ
Α΄ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΕΤΡΟΥ
Β΄ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΕΤΡΟΥ
Α΄ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΙΩΑΝΝΟΥ
Β΄ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΙΩΑΝΝΟΥ
Γ΄ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΙΩΑΝΝΟΥ
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΙΟΥΔΑ
ΑΠΟΚΑΛΥΨΙΣ ΙΩΑΝΝΟΥ
Ψηφοφορια 1
Ποιὸ βίωμα εἶναι πιὸ οἰκεῖο γιὰ σᾶς;
Μετέχουμε σὲ ὅλη τὴ ζωὴ τοῦ Κυρίου μὲ τὴν τέλεση τῆς Θείας Εὐχαριστίας
Ἡ νηστεία βοηθᾶ νὰ ξεκολλήσει τὸ μυαλό μας ἀπὸ τὰ γήινα πράγματα
Στὸ μυστήριο τῆς Ἐξομολογήσεως καθαρίζουμε τὴν ψυχή μας
Ὁ χριστιανὸς πρέπει νὰ γεμίσει τὸν χρόνο του μὲ προσευχὴ
Ψηφοφορια 2
Τὶ εἶναι γιὰ σᾶς οἱ διακοπές
Ξεκούραση, ἀνανέωση, φυγὴ ἀπὸ τὴν καθημερινότητα
Ἐπαφή μὲ τὴν φύση, μὲ μιὰ πιὸ ἁπλή ζωή
Συνάντηση μὲ συγκεκριμένα πρόσωπα
Ἀφορμή γιὰ πιὸ μαζεμένη πνευματική ζωή
Παραίτηση ἀπὸ δεσμὰ καθημερινότητας καὶ ἐλευθερία κινήσεων
Στή σάρκα τῆς δημοκρατίας ἀσέλγησα κι ἐγώ



 



"Ἀνάθεμα καί κατάρα στούς κλέφτες τοῦ δημόσιου βίου...κρεμάλα στούς πολιτικούς.... νά πᾶνε φυλακή τά λαμόγια...κάθαρση τώρα…εἶναι μερικές ἀπ’ τίς κραυγές τῶν ἀγανακτισμένων ἑλλήνων γιά τήν κρίση. Κρίση πού δείχνει ἀξεπέραστη ὅσα δίς εὐρὼ καί νά μᾶς δανείσουν. Κρίση πού δέν εἶναι μόνο λογιστική,κρίση πού δέν ἀποτυπώνεται μόνο σέ οἰκονομικά μεγέθη,ἀλλά εἶναι κρίση βαθύτατη καί ριζωμένη πιά στίς ζωές ὅλων μας.Εἶναι κρίση ἀξιῶν, νοοτροπίας καί ἤθους.

Εἶμαι ἕνας πολίτης πού ζῶ καί ἐργάζομαι στή χώρα αὐτή καί θεωρῶ τόν ἑαυτό μου μοναδικό καί ἀναντικατάστατο, σπάνιο εἶδος τῆς ἀνθρώπινης ἁλυσίδας πού ὅλοι πρέπει νά φροντίζουν γιά μένα γιατί ...ἔχουμε δημοκρατία. Γείτονα, συμπολίτη, συνάνθρωπε μπορεῖ νά μήν καταχράστηκα δημόσιο χρῆμα μπορεῖ νά μήν ἔγινα πολιτικός μπορεῖ νά μήν ἔχτισα βίλες μπορεῖ νά μήν ἔκανα χλιδάτους γάμους στό ἐξωτερικό μπορεῖ νά μή μπῆκα σέ κότερο ποτέ μου ἀλλά σέ ἔκλεψα καί ἐγώ,καί θά σέ κλέβω συνέχεια καί καθημερινά γιατί εἶμαι συμφεροντολόγος, ἀτομιστής, νάρκισσος ἀσυνεπής, πού δέν ξέρω τί θά πεῖ αὐτοκριτική καί πάντα μου φταῖνε οἱ ἄλλοι.

Σοῦ ἔκλεψα τήν ἡσυχία σου ὅταν γιά νά ἐπιδειχτῶ στή γειτονιά πέρασα ἀπ’ τό σπίτι σου μέ διαπασῶν τή μουσική καί τήν ἐξάτμιση νά μουγκρίζει.

Σοῦ ἔκλεψα τήν γαλήνη σου ὅταν προσπάθησες νά περάσεις τή διάβαση πεζῶν καί ἐγὼ ἔστεκα ἀγέρωχος μέ τό 36 ἄτοκες δόσεις αὐτοκίνητό μου πάνω της.

Σοῦ ἔκλεψα τή θέση παρκινγκ βάζοντας ὁριζόντια τή μηχανή μου γιατί στή γειτονιά ὑπάρχω μόνο ἐγὼ καί ἡ γυναίκα μου πρέπει νά παρκάρει χωρίς νά δυσκολευτεῖ ὅταν ἔρθει ἀπ’ τή δουλειά.

Σοῦ ἔκλεψα τή οὐρά στό σοῦπερ μαρκετ, γιατί βιαζόμουν.

Σοῦ ζήτησα 120 εὐρώ γιά νά σοῦ βάλω ἕνα αἴρ κοντίσιον χωρίς νά σοῦ κόψω ἀπόδειξη.

Σοῦ πῆρα 100 εὐρώ τήν ἡμέρα γιά ἕνα δωμάτιο τό χειμώνα σέ χωριὸ τῆς ἑλληνικῆς ὑπαίθρου γιατί μιὰ καντηλήθρα στήν παρουσίασα γιά τζάκι.

Μοῦ πλήρωσες 4 εὐρώ τόν καφέ καί 6 εὐρώ τή χωριάτικη καί 10 εὐρώ τό ποτό γιατί ὅλοι τόσο τά ἔχουν.

Ἐκμεταλλεύτηκα τήν πετρελαϊκὴ κρίση καί χωρίς καθυστέρηση σοῦ ἀνέβασα τήν τιμή στά καύσιμα αἰσχροκερδαίνοντας εἰς βάρος σου ἐνῶ ξέχασα νά τίς κατεβάσω ὅταν πέρασε ἡ κρίση.

Σοῦ στέρησα τά δελτία κοινωνικοῦ τουρισμοῦ γιατί μπορῶ νά ἀποκρύπτω εἰσοδήματα καί νά ἐμφανίζομαι σάν δικαιοῦχος.

Πῆρα ἐπιδόματα καί ἐπιδοτήσεις μέ πλασματικά στοιχεῖα καί τώρα φωνάζω νά φέρουν πίσω τά κλεμενα

Σήκωσα κομματικὲς σημαῖες, ἔνιωθα δέος ὅταν μέ κέρναγε καί μέ χαιρετοῦσε ὁ βουλευτής στό καφενεῖο, ψήφιζα γιά ἰδιοτελεῖς σκοπούς, ξερογλυφόμουν στά πολιτικά γραφεῖα γιά νά ἔχω ἕναν ἄνθρωπο γιά τίς δουλεῖες μου καί τώρα ἀπαιτῶ νά πάει φυλακή.

Ἔδωσα φακελάκι σέ γιατρό γιά νά σέ παρακάμψω στή λίστα καί νά σωθῶ εἰς βάρος σου.

Λάδωσα τό μηχανικό τῆς πολεοδομίας νά κάνει τά στραβά ματιά μέχρι νά σηκώσω τό αὐθαίρετο σέ δασική ἔκταση καί μετά πῆγα στό σύνταγμα σέ καντηλοφορία νά κλάψω γιά τά δάση πού κάηκαν.

Ἔψαξα καί βρῆκα γνωστό στήν ἐφορία νά γλιτώσω τό πρόστιμο πού μοῦ ἐπιβλήθηκε γιά φορολογικές παραβάσεις καί μετά παραπονέθηκα γιά τή διαπλοκή.

Προειδοποίησα μέ φωτεινό σινιάλο παραβάτες ὁδηγούς γιά ὕπαρξη τροχονομικοῦ μπλόκου καί μετά διαμαρτηρήθηκα γιατί ἡ τροχαία δέν τούς γράφει.

Πέταξα τό ἄδειο πακέτο τσιγάρων ἀπ’ τό αὐτοκίνητο καί μετά θύμωσα μέ τήν ἀμέλεια τῶν ἀρχῶν νά καθαρίσουν τά φρεάτια καί νά πλημυρίσει ἡ γειτονιά μου.

Σέ ἐμπόδισα νά περπατήσεις ἐλεύθερα στό πεζοδρόμιο γιατί ἄφησα τό αὐτοκίνητο, μιᾶς καί πετάχτηκα γιά δύο λεπτά σέ μιὰ δουλειά.

Τά ἔβαλα μέ τούς ἀλλοδαπούς πού μολύνουν τήν χώρα μου ἐνῶ τούς ἐκμεταλλεύτηκα γιά φτηνή καί ἀνασφάλιστη ἐργασία

Ἔβγαλα τό σκύλο βόλτα δηλώνοντας τή ζωωοφιλία μου ἀλλά ξεχνάω νά μαζέψω τά περιττώματά του ὑπονομεύοντας τήν ὑγεία σου.

Ἐμπιστεύτηκα τούς δημοσιογράφους, τούς θεώρησα αὐθεντίες, τούς ἄφησα νά μέ καθοδηγήσουν……μέ μπέρδεψαν μέ ἀλλοτρίωσαν.

Μοῦ εἴπανε πώς οἱ γερμανοί συντάκτες τοῦ Spiegel εἶναι ἀνθέλληνες ἐνῶ εἶδα τήν ἴδια μέρα ὀπαδούς τῶν δύο μεγάλων ὁμαδων νά μή σέβονται τήν ἀνάκρουση τοῦ ἐθνικοῦ ὕμνου.

Μοῦ εἴπανε πώς ξένοι ἑτοιμάζονται νά ἀγοράσουν νησιά μας καί εἶδα ἕλληνες νά καταπατοῦν τήν ἀκτογραμμὴ φτιάχοντας ἰδιωτικά λιμάνια καί νά μοῦ ζητοῦν χρήματα ὥστε νά μοῦ ἐπιτρέψουν τό μπάνιο.

Μοῦ εἴπανε πώς τά στάδια τῶν ὀλυμπιακῶν ἀγώνων φτιάχτηκαν γιά μένα καί θά μείνουν σέ μένα καί εἶδα νά δίνονται στήν οἰκονομική ἐλίτ καί στίς ἀθλητικές ἐταιρεῖες.

Μοῦ εἴπανε πώς ὁ διαγωνισμός τραγουδιοῦ τῆς eurovision εἶναι ἐθνική ὑπόθεση ἐνῶ εἶδα πώς εἶναι ἕνας θίασος πού τρέφει τό life style μέ χρήματα φορολογούμενων.

Μοῦ εἴπανε πώς ἡ ἐπένδυση τοῦ χρηματιστηρίου ἔχει ἐγγυημένες ἀποδόσεις καί οἱ προβλέψεις εἶναι αἰσιόδοξες καί εἶδα μιὰ καλοστημένη κομπίνα μέ τήν ὁμηρία χιλιάδων μικροεπενδυτῶν.

Μοῦ εἴπανε πώς μετά τίς κραυγές τῶν ζωντανῶν συνδέσεων ὕστερα ἀπό μεγάλες τραγωδίες καί καταστροφές τό μαχαίρι θά φτάσει στό κόκαλο καί ὅτι θά παρακολουθοῦν τήν ὑπόθεση καί εἶδα νὰ τὴν συγκαλύπτουν καί νά τήν ξεχνοῦν. (Σάμινα, σεισμοί, πυρκαγιές, χρηματιστήριο).

Μοῦ εἴπανε πώς οἱ δημοσιογράφοι εἶναι οἱ ἐλεγκτές τῆς ἐξουσίας καί προστάτες τῶν ἀδυνάτων καί εἶδα νά γίνονται ἐκδότες, κομιστές καί διαπλεκόμενοι μέ τό κεφάλαιο καί τήν ἐξουσία.

Μπερδεύομαι ρέ γαμῶτο. Δυσκολεύομαι νά καταλάβω. Ἡ σύγχυση μεγάλη...!

Ἐνῶ ἤξερα πώς τά τάνκς πού κατέβηκαν στούς δρόμους καί κατέλυσαν τήν δημοκρατία αὐτό ζημίωσε τή χώρα μου, εἶδα πώς οἱ ἀγρότες μποροῦν νά κλείνουν τούς δρόμους, οἱ λιμενεργάτες τά λιμάνια γιατί τά αἰτήματα τῶν συντεχνιῶν εἶναι πιό πάνω ἀπ’ τά δικά μου δικαιώματα.

Ἐνῶ ἤξερα πώς ἡ ἀριστερά εἶναι προοδευτικό κίνημα εἶδα ὅτι ἀποτέλει τροχοπέδη σέ κάθε μεταρύθμιση.

Ἐνῶ ἤξερα πώς ἡ δεξιά εἶναι πατριωτικό κόμμα εἶδα νά σαμποτάρει τούς θεσμούς καί νά διαβρώνει τίς ἄξιες καί τό νόμιμο νά γίνεται ἠθικό

Ἐνῶ ἤξερα πώς σοσιαλισμός εἶναι ἀναδιανομή εἰσοδήματος καί κοινωνική δικαιοσύνη, εἶδα πλουτισμό ἡμετέρων, σκάνδαλα,καί κοινωνική ἀνισότητα.

Ἐνῶ ἤξερα πώς ὁ ἐθνικιστής θεωρεῖ τήν πατρίδα του ὑπεράνω ὅλων, εἶδα νά φορᾶ τή ναζιστική μπότα καί τόν ἀγκυλωτό σταυρό πού τό ‘41 εἰσέβαλε στή πατρίδα του καί σκότωσε ἕλληνες.

Ἐνῶ ἤξερα πώς ὁ ἀναρχικός εἶναι φορέας ἐπαναστατικῶν ἰδεῶν καί ἐναντιώνεται στό σύστημα, εἶδα νά πηγαίνει στίς καταλήψεις μέ ταξί, νά ντύνεται μέ γνωστές φίρμες πολυεθνικῶν καί νά ἐπικαλεῖται τό ἴδιο τό σύστημα πού θέλει νά ἀνατρέψει.

Ἐνῶ ἤξερα πώς ὁ συνδικαλιστής εἶναι προαγωγός τόν δικαιωμάτων τῶν ἐργαζομένων καί ἄκαμπτος ὑπεράσπιστης, εἶδα νά γίνεται βουλευτής καί νά διαπλέκεται στά γρανάζια τῆς ἐργοδοσίας.

Ἐνῶ ἤξερα πώς τά κοματα εἶναι στυλοβάτες τῆς δημοκρατίας εἶδα νά αὐθαιρετοῦν, νά ἐμφανίζονται σάν συμμορίες καί νά καπηλεύονται τούς θεσμούς.

Καί τότε ἔχασα τελείως τόν ἔλεγχο..

Ἐνῶ ἤξερα πῶς εἶναι νά φέρεσαι σάν πολίτης καί σάν ἄνθρωπος ἔχοντας ὑποχρεώσεις καί δικαιώματα, προτίμησα νά φερθῶ σάν καταναλωτής καί χουλιγκάνος.

Ἐνῶ οἱ καλύτεροί μου φίλοι εἶναι παναθηναικοὶ πῆγα στό Καραισκάκη νά τούς βρίσω τή μάνα καί νά τούς πετάξω φωτοβολίδες γιατί ἡ χαρά τῆς νίκης εἶναι μόνο δικό μου προνόμιο.

Ἐνῶ ἔλεγα πώς οἱ πολιτικοί εἶναι ἐντολοδόχοι ξένων συμφερόντων καί ὑπηρετοῦν οἰκονομικούς παράγοντες, μέ φανατισμό τούς ὑποστήριζα στίς ἐκλογές δίνοντάς τους μία ἀκόμη εὐκαιρία…καί κάπως ἔτσι ἔφτασα νά ζῶ τό ψέμα μου συμπολίτες…

Ἐπιδόθηκα σέ ἀσταμάτητη κατανάλωση προκείμενου νά βρῶ ταυτότητα

Ὑποτίμησα τή σημασία τῆς παιδείας καί τῶν ἀξιῶν καί προτίμησα νά μιμηθῶ τό life style τῆς τηλεόρασης.

Ταύτισα τήν εὐτυχία μέ τό τριήμερο στήν Ἀράχωβα καί τό 4Χ4 τζίπ.

Ἡ αὐταπάτη τῆς παντοδυναμίας μου ἐνισχύθηκε μέ τήν πιστωτική κάρτα.. μποροῦσα νά ἀποκτήσω περισσότερα ἀπό ὅσα δικαιοῦμαι.

Χωρίς ἐγκράτεια ζήτησα νά δανειστῶ γιά νά ἀπολαύσω ἀγαθά πού ἔβλεπα νά ἀπολαμβάνουν οἱ πλούσιοι καί ἤθελα νά τούς μοιάσω.

Ἐγκατέλειψα τό χωριό μου γιά νά γίνω ὑπάλληλος τῶν 700 εὐρώ.

Ἄφησα τήν ποιότητα ζωῆς στήν ὕπαιθρο γιά νά ζήσω σέ ἕνα δυαράκι στή Κυψέλη.

Περιφρόνησα τά πανηγύρια στήν ἐπαρχία γιατί στά μπουζούκια πιά γίνεται ἡ ἐπίδειξη καί τό νυφοπάζαρο.

Ἔνιωθα σπουδαῖος ἄν τή Δεύτερα τό πρωί μιλοῦσα στή δουλειὰ γιά τό διήμερο πού πέρασα στά χιόνια ἤ τή κρεπάλη στά μπουζούκια.

Χρεοκόπησα νεοέλληνα...γιατί πιά δέν ξέρω τί εἶναι σωστό καί τί λαθος, τι εἶναι δίκαιο καί τί ἄδικο. ΚΑΤΑΛΑΒΑ ΟΜΩΣ ΚΑΤΙ…..δέ θά λυτρωθῶ ἀπ’ τά spreads οὔτε ἀπ’ τούς οἴκους ἀξιολόγησης..

Γιά νά σηκωθῶ ξανά χρειάζεται περισυλλογή συγκέντρωση καί αὐτοκριτική. Χρειάζεται ἐσωτερική ἐπανάσταση.

Ἦρθε ὁ καιρός νά ἀλλάξω, γιατί ἄν δέ τό κάνω ἡ νέα γενιά ἀπό λαμόγια παραμονεύει νά πάρει τή θέση τῶν ἀπερχομένων καί τό νέο κῦμα σκανδάλων πού θά παράξει ξανά τό σύστημα θά μέ βρεῖ πάλι νά σκούζω σὰ βικτωριανὴ παρθένα.. ’’κλεῖστε τους ὅλους φυλακή΄΄!!

Ἀναγνώστης


Πηγή: http://troktiko.blogspot.com/


 
Τα σχόλιά σας
Καλησπέρα σε όλους τους συνομιλητές. Θα ήθελα και εγώ να συμβάλλω, αν μπορώ, σ' αυτή τη συζήτηση λέγοντας ότι, το να κάνει ο καθένας μας την αυτοκριτική του για το πόσο συμβάλλει στο χάλι της πατρίδος μας δεν είναι κακό. Ίσα ίσα νομίζω ότι μ' αυτό τον τρόπο συνειδητοποιεί ότι μπορεί και ο ίδιος κάτι να κάνει να αλλάξει τα πράγματα. Σίγουρα δεν πρέπει να μείνουμε αδρανείς. Πρέπει να πολεμήσουμε και να συνταχθούμε δίπλα σε ανθρώπους τίμιους και ειλικρινείς που θέλουν να παλέψουν για την ανόρθωση της Ελλάδος. Στην ερώτηση της κας Πλατανίτη θα ήθελα να αναφέρω ένα κομμάτι από ανακοίνωση της Παρατάξεως ΚΟΙΝΩΝΙΑ: "Όπως ήδη έχουμε ανακοινώσει στα ΜΜΕ, την Δευτέρα 17 Μαρτίου 2008, μία ομάδα νέων ανθρώπων που είμαστε υπό την καθοδήγηση Πνευματικών Πατέρων της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας, προχωρήσαμε στην σύσταση ενός πολιτικού κόμματος με την επωνυμία «ΚΟΙΝΩΝΙΑ», το οποίο όπως τονίζεται και στην ιδρυτική του διακήρυξη αποσκοπεί να λειτουργήσει σύμφωνα με τις προδιαγραφές του μαρτυρικού κυβερνήτου Ιωάννη Καποδίστρια, ο οποίος έθεσε ως προϋπόθεση και σκοπό υπάρξεως του Έθνους την Εκκλησία. "

Δέσποινα Χαριτάτου, 19 Μαίου 2010
ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΔΕΛΦΟΥΣ κ.Μαρίνα για περισσότερσς πληροφορίες σχετικά με τηνν πολιτική παράταξη ΚΟΙΝΩΝΙΑ δείτε στο http//www.koinwnia.com Ξέρω πως με τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυνο ο πρόεδρος και μέλη της κεντρικής επιτροπής έχουν συναντηθεί και έχουν πάρει την Ευλογία Του. Δεν είναι το κόμμα της Εκκλησίας,ιδρύθηκε απο πιστά παιδιά της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας και πολλοί ιερείς υποστηρίξουν και ενψυχώνουν την παράταξη .Αξίζει να διαβάσουμε την διακήρυξή της και θα καταλάβουμε πολλά.

Λυδία Ιωάννου, 19 Μαίου 2010
Καλησπέρα σε όλους... Το θέμα είναι πολύ ενδιαφέρον για μια ακόμη φορά. Θα ήθελα απλώς να παρακαλέσω - αν αυτό είναι εφικτό - να μειωθεί ο όγκος των μηνυμάτων(;). Προσωπικά, δυσκολεύομαι αρκετά στην ανάγνωσή τους, ιδιαίτερα όταν είναι εκτενή. Ευχαριστώ για την κατανόηση.

Ελευθερία Μεσροπιάν, 16 Μαίου 2010
Καλή και ευλογημένη Κυριακή σε όλους . Συμφωνώ με την κα Βούλγαρη και τον κο Φιλιππόπουλο ότι οι πνευματικοί ταγοί είναι οι ιερείς . Μόνο η διδασκαλία της Εκκλησίας μπορεί να μας δείξει το δρόμο προς την αλλαγή που χρειαζόμαστε , ώστε να ορθοποδίσουμε και πάλι . Όσοι είναι μακριά από την Εκκλησία αισθάνονται την αγωνία που εκφράζει ο ανώνυμος συγγραφέας του κειμένου του troktiko στις τρεις τελευταίες παραγράφους . Η Εκκλησία σήμερα είναι απόλυτη ανάγκη να αφυπνίσει τους ανθρώπους , να τους οδηγήσει στη σωστή αντιμετώπιση της ζωής . Αυτό το νέο κόμμα που αναφέρει η κα Ιωάννου , φαίνεται μια ελπιδοφόρα προσπάθεια . Στην ενορία μου δεν άκουσα ποτέ να μιλούν γι ΄αυτό . Έχει στήριξη από την Εκκλησία , ξέρει κανείς να με πληροφορήσει ;

Μαρίνα Πλατανίτη, 16 Μαίου 2010
Συγχαρητήρια για την ιστοσελίδα σας , το ωραίο θέμα της παρέμβασης και την πολύ επικοδομητική συζήτηση . Είμαι κι εγώ από αυτούς που πιστεύουν ότι οι πολιτικοί φταίνε για την οικονομική , κοινωνική και ηθική κρίση της χώρας μας . Θα σας φέρω το εξής επιχείρημα . Πολλές φορές έχω δει τουρίστες ξένους να συμπεριφέρονται στη χώρα μας με πολύ άσχημο τρόπο , να πετάνε σκουπίδια , να βρωμίζουν τις παραλίες , να δημιουργούν ηχορύπανση κ.λ.π. Οι ίδιοι στις χώρες τους είναι υποδειγματικοί . Τολμάει ο Γερμανός να ρίξει σκουπίδι κάτω στη χώρα του ; Όχι , εδώ το κάνει όμως . Επίσης είναι γνωστό ότι οι Έλληνες όταν βρεθούν στο εξωτερικό διαπρέπουν , ενώ εδώ χάνονται . Γιατί συμβαίνουν αυτά ; Πιστεύω ότι φταίει το πλαίσιο , ή το σύστημα και φυσικά για τη δημιουργία του φταίνε οι πολιτικοί . Επίσης πιστεύω ότι κείμενα σαν αυτό του ανώνυμου συγγραφέα που δημοσιεύσατε αρχικά είναι " εκ του πονηρού " για να κάνουν τον κόσμο να πιστέψει ότι έχει φταίξει και να μην αντιδρά . Όποιος πραγματικά πιστεύει ότι είναι ένοχος δεν έχει παρά να πάει να παραδοθεί στη δικαιοσύνη , αν οι ευθύνες τους είναι ποινικές , αλλιώς ας μην " εξομολογείται " δημόσια . Υποκρισία είναι αυτό .

Αθανάσιος Σταύρου, 16 Μαίου 2010
Αγαπητέ Κώστα,Χαίρομαι πολύ που συμφωνούμε απολύτως στον προσδιορισμό του πνευματικού ταγού και από ο,τι φαίνεται σε αρκετά πράγματα όπως και με την Όλγα-"μιας που σε πολλά και με πολλούς ποτέ μου δεν συμφωνώ"-όπως έλεγε και ένα πρόσωπο γνωστής αρχαίας τραγωδίας.Στην νέα τραγωδία που είναι σε εξέλιξη και ο κάθε ένας απο εμάς έχει τήν θέση του, καταθέτει την ψυχή του και μένει να πούμε και να πράξουμε πολλά μέχρι να φτάσουμε στην κάθαρση.Η πίστη στον Ιησού Χριστό είναι μεγάλο όπλο,και όσοι απο έμας την διαθέτουν είναι αληθινά προνομιούχοι σε αντιδιαστολή με τους πάντός είδους προνομιούχους και μη προνομιούχους που έχει καταντήσει λέξη καραμέλα των πολιτικών μας ανδρών και των δημοσιογράφων.Στην χώρα μας είχαμε πάντα και έχουμε ακόμα τεράστιο δυναμικό δημιουργικών και ταλαντούχων ανθρώπων που σε λιγο θα δούμε να βγαίνουν μπροστά.Ο Μίκης Θεοδωράκης είναι ένας εξ 'αυτών,δεν τον γνωρίζω ως άνθρωπο προσωπικά αλλά τον ευγνωμονώ για το σπουδαίο έργο το οποίο κληροδότησε όχι μόνο στην Ελλάδα,μα σε όλοκληρο τον κόσμο.Θεωρώ πως έχει να μας μάθει και να μας προσφέρει ακόμα, πολλά.Είναι δυνατό και ζωτικό κλαδί στο δέντρο του Ελληνικού Πολιτισμού.

Γιώτα Βούλγαρη, 16 Μαίου 2010
Αγαπητή Γιώτα , Οι λεγόμενοι " πνευματικοί ταγοί " είναι άνθρωποι που με θράσσος και αφάνταστη έπαρση , αυτόκλητα ή με ενθάρρυνση από άλλους - κυρίως πολιτικούς - ανέβαλλαν την χειραγώγηση της ιδεολογίας του " απλού λαού " . Προσωπικά ΔΕΝ τους θεωρώ ανθρώπους πνευματικούς , γι΄αυτό το λόγο χρησιμοποίησα τα εισαγωγικά . Προσωπικά δικαίωμα καθοδήγησης πνευματικής αναγνωρίζω ΜΟΝΟ στην εκκλησία και στον πνευματικό που ο κάθε πιστός επιλέγει να εμπιστευτεί την ψυχή του . Η εκκλησία δια μέσου των αιώνων διαφύλαξε το λόγο του Θεού , τον οποίο , όποιος ακολουθεί έχει κριτήριο για το σωστό και το λάθος στην καθημερινή του ζωή . Δυστυχώς όμως στην εποχή μας πολλοί είναι εκείνοι που έχουν επηρεαστεί από τις υλιστικές απόψεις των διαφόρων καλλιτεχνών , ή επιστημών , ή φιλοσοφούντων , τους οποίους τα ΜΜΕ προβάλλουν μονομερώς , κάνοντας συγχρόνως κάθε προσπάθεια να παρουσιάζουν τους ιερείς που ΕΙΝΑΙ ΟΝΤΩΣ οι πνευματικοί ταγοί , ως πρόσωπα φαιδρά και ανάξια εμπιστοσύνης . Έτσι το άσπρο στις μέρες μας έγινε μαύρο και πλέον ως " πνευματικοί ταγοί " , θεωρούνται αυτοί που διαμορφώνουν την κοινή γνώμη οδηγώντας την σε αποχριστιανοποίηση και αφελληνισμό . Ο Θεοδωράκης συγκεκριμένα , αν και ουδέποτε - απ' όσο τουλάχιστον ξέρω - εντάχτηκε στο χώρο της Εκκλησίας , έχει κατ' επανάληψη εναντιωθεί στην προσπάθεια αφελληνισμού της πατρίδας μας και απομάκρυνσης του λαού από τις παραδόσεις του και έχει δεχτεί επιθέσεις από όσους εργάζονται προς αυτή την κατεύθυνση . Προσωπικά τον θεωρώ ως μια περίπτωση έντιμου ανθρώπου και άξιου σεβασμού , εφόσον "φυλάει Θερμοπύλες".

Κώστας Φιλιππόπουλος, 15 Μαίου 2010
Η Όλγα τα λέει όμορφα και καλά απο την σκοπιά που βλέπει τα πράγματα αλλά νομίζω πως κάπου υπερβάλλει ,δηλάδη, μου καίει ,κάποιος ο οποίος γνωρίζω,το δάσος ή το σπίτι ,και εγώ τον αντιμετωπίζω ενώ εχώ επιλέξει να ζω σε αυτόν εδώ τον κόσμο με τους τραπεζικούς λογαριάσμους, τα super market,το cinema,την coca cola,και την τηλεόραση,προτείνοντας του να κάψει και τον κήπο μου ή το σπίτι του διπλανού μου;Δεν θα πρέπει να τον περιόρίσω;ΜΕ ΑΓΑΠΗ,δεν αντιλέγω αλλά να τον περιορίσω !!!! Ο Κώστας τα λέει το ίδιο όμορφα απο την δική του σκοπιά.Και τον ευχαριστώ που μου επισημαίνει ποιούς εννοεί "πνευματικούς ταγούς".Δεν συμμερίζομαι όμως την αποψή του,διότι είναι κατά τη γνώμη μου υπερβολικό οποιοσδήποτεποτε γράφει μουσική(ακόμα και αν είναι ο Θεόδωράκης ή ο Σκαλκώτας) ή μερικά βιβλία να τον αποκαλούμε ακόμα και μέσα σε εισαγωγικά πνευματικό ταγό.Πιο δόκιμο είναι να αποκαλέσω πνευματικό ταγό τον ιερέα μιας ενορίας.Όλοι μας πολύ ωραία τα λέμε και όλοι μας κάπου έχουμε το δίκιο μας και κάπου το αδικό μας.Ωστόσο θα ήθελα να επισημάνω πως η επιείκεια και η αυστηρότητα θα πρέπει να είναι οι δυό όψεις του "νομίσματος"που λέγεται πρόσωπο.Και εαν η φράση αυτή ακούγεται προκλητική ή υπερβολική σκεφτείτε τους εαυτούς σας ως γονείς,μπορεί κανείς να σκεφτεί να μεγαλώσει/αναθρέψει τα παιδιά του χωρίς επιείκεια ή χωρίς αυστηρότητα;Ο γέροντές και οι μοναχοί που επέλεξαν τον δρόμο τους και ο καθένας απο έμας που έχομε επιλέξει τον δικό μας είμαστε μοναδικοί και ο τρόπος που αγαπούμε τον θεό και τους συνανθρώπους μας επίσης μοναδικός, όταν δεν είναι ανύπαρκτός.

Γιώτα Βούλγαρη, 14 Μαίου 2010
Αγαπητοί εν Χριστώ αδερφοί , Χρόνια Πολλά . Παρακολουθώ την ιστοσελίδα σας εδώ και δύο περίπου μήνες και τη θεωρώ πολύ ενδιαφέρουσα . Συγχαρητήρια ! Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα και ζωντανή βρίσκω τη συγκεκριμένη συζήτηση και γι΄αυτό αποφάσισα να στείλω και εγώ την άποψή μου . Δεν νομίζω να υπάρχει κανείς μας που να μπορεί με απόλυτη ειλικρίνεια να ισχυριστεί ότι δεν έχει κάνει έστω και κάτι απ' αυτά τα παραπτώματα που αναφέρει το κείμενο του troktiko . Όμως αυτό δεν είναι λόγος για να μην απαιτούμε την τιμωρία των πολιτικών . Αυτοί εκλέχτηκαν για να μας εμποδίσουν να κάνουμε αυτά τα παραπτώματα . Αυτοί είναι υπεύθυνοι που δεν επιβάλλουν την εφαρμογή του νόμου και που δεν διαμόρφωσαν συνθήκες τέτοιες που να μην χρειάζεται να παρανομήσει κάποιος . Για παράδειγμα παρκάρω στο πεζοδρόμιο , γιατί οι πολιτικοί έδωσαν τόσες άδειες κυκλοφορίας χωρίς να μεριμνήσουν για χώρους στάθμευσης . Οπότε πιστεύω κι εγώ ότι επιβάλλεται να φανούμε πολύ " σκληροί " στην κριτική μας απέναντι στους πολιτικούς και να μην δεχτούμε την ατιμωρησία τους . Φυσικά δεν πρέπει να χαιρόμαστε αν τιμωρηθούν αυτοί , γιατί εμείς είμαστε δήθεν καλύτεροι απ' αυτούς - όπως λέει η κα Κίτσου . Ο χριστιανός πρέπει να θεωρεί τον εαυτό του χειρότερο απ΄όλους . Ως χριστιανοί οφείλουμε να συγχωρούμε όχι όμως και να λέμε το άσπρο μαύρο . Η τιμωρία όσων παραβαίνουν το νόμο πρέπει να είναι ανάλογη με το μέγεθος της παράβασής τους . Μεγάλη η παράβασή τους , υποδειγματική και η τιμωρία τους . Κι ας τους κρίνει ο Θεός ως ανθρώπους , για να μην πέφτουμε εμείς σε κατάκριση . Ευχές για μία καλή μέρα σε όλους .

Μαρίνα Πλατανίτη, 13 Μαίου 2010
ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ! Συγχαρητήρια στους διαχειρηστές της αξιόλογης ιστοσελίδας σας. Διαβάζονατς το κείμενο που φιλοξενήσατε και τη συζήτηση που ακολούθησε θα ήθελα και εγώ να εκφράσω την άποψή μου ως μια απογοητευμένη Ελληνίδα και αγωνιζόμενη Χριστιανή. Κάποιος ρώτησε το Γέροντα Πορφύριο τι πρέπει να ψηφίσει στις βουλευτικές εκλογές κι εκείνος του απάν­τησε παραβολικά: «Η Ορθόδοξη Εκκλησία είναι σαν την κλώσσα. Κάτω από τα φτερά της σκεπάζει και άσπρα πουλάκια και μαύρα πουλάκια και κίτρινα και κάθε χρώ­ματος πουλάκια». Και άλλοτε είπε για τους πολιτικούς: «Τι να σου κάνουν και οι πολιτικοί; Είναι μπερδεμένοι με τα ψυχικά τους πάθη. Όταν ένας άνθρωπος δεν μπορεί να βοηθήσει τον εαυτό του, πώς θα μπορέσει να βοηθήσει τους άλλους; Φταίμε και εμείς για την κατάσταση αυτή. Αν ήμασταν αληθινοί χριστιανοί, θα μπορούσαμε να στείλουμε στη βουλή, όχι βέβαια χριστιανικό κόμμα, αλ­λά χριστιανούς πολιτικούς και τα πράγματα θα ήταν δια­φορετικά». Από το βιβλίο «Διδαχές Γερόντων» του πρεσβυτέρου Διονυσίου Τάτση Βεβαίως και ευθυνόμαστε για τις προσωπικές και πολιτικές μας επιλογές.Μπορεί σαν πολίτες να σκεφτήκαμε κοντόφθαλμα το ατομικό μας συμφέρον γιατί ως πνευματικά αδύναμοι δύσκολα ερχόμαστε κόντρα στο μεγάλο ρεύμα(επικρατούσα νοοτροπία "σπρωξίματος"για επαγγελματική αποκατάσταση και ανάδειξη).Έτσι ψηφίσαμε πολιτικούς χωρίς κατά βάθος να σκεφτούμε τι πραγματικά επιδιώκουν.Δημιουργήθηκε ένα εμπόριο μεταξύ ψήφων-εργασιακής θέσης.Ασφαλώς εμέίς τους δώσαμε την εξουσία.Αυτοί την καταχραστήκανε.Αυτοί απογυμνώσανε την Ελλάδα από κάθε ηθικό ,ιερό Χριστιανικό ιδανικό.Αυτοί έκλεψαν και πρόδωσαν τον Ελληνικό λαό.Αυτοί πρέπει να πληρώσουν και να τιμωρηθούν.Εμείς βλέποντας την εξαθλίωση κα την αποχριστιανοποίηση της πατρίδας μας αν δεν θέλουμε να γίνουμε συνένοχοι θα πρέπει να ψηφίσουμε χριστιανούς πολιτικούς .Και ΔΟΞΑ ΤΩ ΘΕΟ ΥΠΑΡΧΟΥΝ χριστιανοί συμπολίτες μας που η αγάπη τους για το Ορθόδοξο Ελληνικό Έθνος τους ενώνει και είναι αποφασισμένοι να αγωνιστούνν για την διάσωση του.Δημιούργησαν την πολιτική παράταξη ΚΟΙΝΩΝΙΑ(www.koinwnia.com) με σκοπό να αφυπνήσουν τους Έλληνες και όλοι μαζί να αγωνιστούμε για την Αλήθεια και Ελευθερία στον τόπο μας. Είναι εργαζόμενοι πολίτες και όχι ανεπάγγελτοι-επαγγελματίες πολιτικοί.Δεν στηρίζονται σε οικονομικά συμφέροντα αλλά από δικούς τους οικονομικούς πόρους(δηλαδή τον προσωπικό τους μισθό)εργάζονται άγρυπα για να ξυπνήσουν οι πνευματικά υποδουλομένοι συμπολίτες μας.Ένα πρώτο βήμα είναι να τους γνωρίσουμε. Το αν υπάρχει ελπίδα ή όχι εξαρτάται από εμάς.Ας τους στηρίξουμε και να αποδείξουμε ότι η Μοναδική Ελπίδα,Ο Χριστός μας κάνει δικαιότερους και μας γαληνεύει και μας ηρεμεί

Λυδία Ιωάννου, 11 Μαίου 2010
Πάρα πολύ σωστά αυτά που λέει η Όλγα . Μην ξεχνάμε όμως ότι πολλοί άγιοι έλεγξαν δημόσια τους πολιτικούς της εποχής τους . Ας θυμηθούμε τον Άγιο Ιωάννη τον Πρόδρομο που έλεγξε τον Ηρώδη και αποκεφαλίστηκε γι’ αυτό . Ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος εξορίστηκε επειδή έλεγξε τον αυτοκράτορα . Ο Άγιος Αμβρόσιος κατηγόρησε δημόσια το Θεοδόσιο και του απαγόρευσε την είσοδο στο ναό εξαιτίας της σφαγής των Θεσσαλονικέων . Ο Άγιος Φίλιππος επίσκοπος Μόσχας έλεγξε τον τσάρο Ιβάν τον Τρομερό και εξοντώθηκε γι’ αυτό . Αυτοί οι άγιοι δεν υπέπεσαν σε κατάκριση γιατί δεν κινούνταν από εμπάθεια . Δε μισούσαν τα πρόσωπα , τις πράξεις τους καταδίκαζαν . Κατά τον ίδιο τρόπο , όταν κάποιος πολίτης καταφέρεται εναντίον του πολιτικού και κοινωνικοπνευματικού κατεστημένου της εποχής μας , δε σημαίνει ότι διακατέχεται από μίσος και εμπάθεια εναντίον προσώπων - και άρα δεν « κατακρίνει » . Εξάλλου το αίτημα να αποδοθούν ευθύνες και να τιμωρηθούν οι υπαίτιοι για το νυν κατάντημά μας , σημαίνει πολύ απλά επιθυμία να καταδικαστούν απερίφραστα και κατηγορηματικά ως απαράδεκτες και απορριπτέες οι πράξεις τους , ώστε να μην βρεθούν στο μέλλον μιμητές τους και συγχρόνως να σταματήσει ο διεθνής μας διασυρμός . Είναι άλλο πράγμα η προσωπική μετάνοια του καθενός για τις αμαρτίες του - για κάθε τι δηλαδή που τον εμπόδισε να ανa πτύξει σχέση με το Θεό – και άλλο οι ευθύνες για την αποδόμηση της πατρίδας μας , που επιχειρούν να μας αποδώσουν ώστε να κάμψουν την αντίστασή μας . Μπεκροπίνουν κυριολεκτικά και μεταφορικά στην υγεία του κοροΐδου – ημών δηλαδή – και μας στέλνουν να πληρώσουμε το λογαριασμό για να συνεχίσουν ανενόχλητοι το έργο τους ...

Κώστας Φιλιππόπουλος, 11 Μαίου 2010
Ομολογώ ότι η άποψη της Όλγας για τα πράγματα με κάλυψε πλήρως. Επειδή όμως -δυστυχώς- εμείς οι μικροί και αμαρτωλοί άνθρωποι που ζούμε σε αυτή την κοινωνία, δεν έχουμε φθάσει στο ύψος των αγίων ανθρώπων που μπορούν να παίρνουν στις πλάτες τους τις αμαρτίες των άλλων, επειδή ο δικός μας αγώνας δυστυχώς γίνεται παράλληλα με τις υποχρεώσεις μας όχι μόνο να φάμε οι ίδιοι αλλά και να χορτάσουμε κάποιους άλλους, να πληρώσουμε λογαριασμούς, και τόσα άλλα που πιά δεν μπορούμε να αποποιηθούμε μιάς και δε ζούμε στην έρημο -και πιστέψτε με δεν εννοώ πολυτέλειες και περιττές ανέσεις- αυτό που θα πρέπει να αναρωτηθούμε είναι πώς θα μειώσουμε το άγχος, τη θλίψη, την ανασφάλεια για το αύριο, όχι ζητώντας εκδίκηση ή δικαίωση αν θέλετε, αλλά θωρακίζοντας την πίστη ότι αυτό θα είναι καλύτερο γιατί θα το φροντίσει Εκείνος και δεν θα μας εγκαταλείψει. Ας μην προσπαθούμε να μεταφράσουμε τις προοπτικές της ζωής μας μητε σε ευρώ μήτε σε θέσεις εργασίες. Δεν το γράφω επιπόλαια. Αγώνας είναι. Μέγιστος και δύσκολος. Ας διαβάζουμε κάθε βράδυ το έκτο κεφάλαιο του κατά Ματθαίον όπου ο Ιησούς μας προτρέπει να μην έχουμε έγνοια για το αύριο αφού αυτή η φροντίδα ανήκει σε Αυτόν. Πιστεύω ότι αυτό πρέπει να προσευχόμαστε να πετύχουμε. Να μας δίνει δύναμη και υπομονή να μη γονατίσουμε, να μη λιγοψυχήσουμε, να μην απογοητευθούμε. Να ελπίζουμε και να βιώνουμε μέσα μας την Ανάατασή του και την Ανάστασή μας.

Αναστασία Πολύδωρα, 11 Μαίου 2010
«Η αμαρτία διαπράττεται προπαντός στο μυστικό βάθος του ανθρωπίνου πνεύματος, αλλά τα «οψώνια» της επηρεάζουν ολόκληρο τον άνθρωπο. Η αμαρτία, όταν συντελεσθεί, αντανακλάται στην ψυχική και φυσική κατάσταση του ανθρώπου που αμάρτησε, στην εξωτερική του εμφάνιση, στα πεπρωμένα του, βγαίνει από αναπόφευκτα πέρα από τα όρια της ατομικής του ζωής και επιβαρύνει με το κακό τη ζωή όλης της ανθρωπότητας, και έτσι αντανακλάται και στα πεπρωμένα όλου του κόσμου. Συνέπειες κοσμικής διαστάσεως δεν είχε μόνο το αμάρτημα του Προπάτορος Αδάμ. Κάθε αμαρτία, φανερό η αφανές, του καθενός μας επηρεάζει τα πεπρωμένα όλου του κόσμου. Όταν ο σαρκικός άνθρωπος διαπράττει την αμαρτία, δεν αισθάνεται τις συνέπειες της, όπως τις αισθάνεται ο πνευματικός άνθρωπος. Ο σαρκικός, μη έχοντας ακόμη πείρα της αιώνιας ζωής του Πνεύματος, δεν αντιλαμβάνεται την αλλαγή της καταστάσεως του μετά τη διάπραξη της αμαρτίας, γιατί μένει πάντοτες σε πνευματικό θάνατο. Αντίθετα, ο πνευματικός άνθρωπος σε κάθε κλίση του θελήματος του προς την αμαρτία βλέπει μέσα του την αλλαγή της πνευματικής του καταστάσεως εξαιτίας της μείωσης της χάριτος.» (Ο Άγιος Σιλουανός ο Αθωνίτης). Νομίζω πως το κείμενο στρέφει την προσοχή μας στην πνευματική διάσταση της αντιμετώπισης των προβλημάτων στο κόσμο, όποια προβλήματα και αν είναι. Δηλαδή ο χριστιανός πρέπει να αισθάνεται συνυπεύθυνος σε όλα. Εμείς εδώ στην Ελλάδα έχουμε τόσες πολλές Άγιες μορφές που πέρασαν τελευταία – οι πατέρες Παΐσιος, Πορφύριος, Ιάκωβος και τόσοι άλλοι. Πόσοι άνθρωποι έχουν μαθητεύσει κοντά τους η ακούγοντας η διαβάζοντας τα λόγια τους; Πολλοί. Πόσοι από αυτούς τους μαθητές έγιναν Άγιοι; Λίγοι. Γιατί; Αν εγώ ή εσείς τώρα είχαμε την πίστη των Γερόντων, την ταπείνωση τους, τα δάκρια, την μετάνοια, θα μας ενδιέφερε ποιός φταίει στην παρούσα κατάσταση; Μάλλον θα αισθανόμασταν πλήρως υπεύθυνοι για όλα, βλέποντας ότι κοντά μας δεν αναπαύεται και δεν ειρηνεύει κανείς. Θα κλαίγαμε μέρα-νύχτα και για τις αμαρτίες μας και για το πόνο του κόσμου, και θα μας άκουγε και ο Θεός. Θα είχαμε τις αμαρτίες μας μπροστά στα μάτια μας και δεν θα μπορούσαμε να κρίνουμε ΚΑΝΕΝΑ μα κανένα διότι όλη η προσοχή μας και ο πόνος μας θα στρεφότανε μέσα μας! Αν εγώ θα αισθανθώ ότι μέσα μου υπάρχει θάνατος , ότι ο Θεός δεν βρίσκει τόπο να αναπαυτεί μέσα μου, ότι καθημερινά παραβιάζω όλες τις εντολές Του – από τις οποίες η σπουδαιότερη είναι ΜΗ ΚΡΙΝΕΤΕ ΙΝΑ ΜΗ ΚΡΙΘΗΤΕ, τι θα με νοιάζει ο κάθε πολιτικός ή κάθε άλλος που έκλεψε; Σε τι θα με ωφελεί αυτό; Το μόνο που σίγουρα θα αποκτήσω κρίνοντας τους άλλους είναι την αυτοδικαίωση και υπερηφάνεια. Με ωφελεί; … Και κάτι άλλο. Ας πούμε έχει έρθει η λεγόμενη δικαιοσύνη η κοσμική και όλοι που έκλεψαν τελικά τιμωρήθηκαν, και θα μου επέστρεφαν και το Δώρο του Πάσχα. Τι θα νιώθω μέσα μου; Την γλυκιά χαρά και την κρυφή απόλαυση ότι κάποιος άλλος φάνηκε χειρότερος μου; Την οικονομική σιγουριά;  (Δηλαδή η Γερόντισσα Γαβριηλία είχε πολλές οικονομικές ανέσεις; Γι΄αυτό ήταν τόσο χαρούμενη; ) Με ωφελεί αυτό ερωτώ; Με ωφελεί όμως σίγουρα να εξασκηθώ στην ταπείνωση, στην υπομονή, στην συγχώρεση… Οι Γέροντες γράφανε ότι σε καλά μοναστήρια όταν ανακάλυπταν μια κλοπή η κάποια άλλη παράβαση και αναζητούσαν τον φταίχτη, πολλοί μοναχοί πεταγότανε και λέγανε «εγώ, εγώ!», θέλοντας με αυτό τον τρόπο και να καλύψουν τον πάσχοντα αδελφό, και και να ξεπληρώσουν κάποια δικά τους αμαρτήματα. Ποιος ήταν εκείνος ο ευλογημένος Άγιος που έτρεχε πίσω από τους κλέφτες που έκλεψαν την φτωχική του καλύβα και φώναζε: «Σταματήστε, ξεχάσατε να πάρετε και αυτό!»; Μακρινός κόσμος; Άλλος κόσμος; Και όμως αυτός είναι ο κόσμος του Θεού.

Κίτσου Ολγα, 11 Μαίου 2010
Αγαπητή Γιώτα , οι " πνευματικοί ταγοί " στους οποίους αναφέρομαι , δεν είναι οι εκπρόσωποι της εκκλησίας , αλλά οι διάφοροι ξευτοκουλτοιριάρηδες και " διανοούμενοι " , οι οποίοι διαμόρφωσαν την κυρίαρχη ιδεολογία στην μεταπολεμική Ελλάδα , με τρόπο τέτοιο ώστε κάθε αναφορά σε αξίες όπως η Πατρίδα και η Θρησκεία , να θεωρείται " οπισθοδρομική " , " αντιδραστική " και απορριπτέα . Τέτοια υποκείμενα οδηγούν σε παραγκωνισμό από τη δημόσια ζωή οποιονδήποτε επιδιώκει να εκφράσει αντίθετη άποψη από τη δική τους . Ας θυμηθούμε το πρόσφατο παράδειγμα του Μίκη Θεοδωράκη , τον οποίο επιδιώκουν να εμφανίσουν ως " γραφικό " .

Κώστας Φιλιππόπουλος, 10 Μαίου 2010
Θα συμφωνήσω με τον κο Φιλιππόπουλο.Βεβαίως δεν είμαστε άμοιροι ευθυνών δεν υποστηρίζω ,δηλαδή, οτι η ευθύνη είναι αποκλειστικά δική τους ΑΛΛΑ οι άρχοντες εκλέγονται για να άρχουν και να κανονίζουν τα ζητήματα του κράτους ,όσον αφορά τους πολιτικούς,ή ,της εκκλησίας όσον αφορά τους πνευματικους ταγούς.Αν αυτοί που άρχουν δεν φροντίζουν να έχουν αδιάβλητους ελεγκτικούς μηχανισμούς και δεν επιβάλλουν κυρώσεις σε όσους παρανομούν,δεν ευθύνεται ο λαός.Συμφώνώ πως τα ΜΜΕ έντεχνα προσπάθουν να μεταθέσουν τις ευθύνες των λίγων στους πολλούς φορτώνοντας τους ενοχές ώστε να μην πληρώσει φυσικά κανένας απο τους μεγάλους καταχραστές και τους κλέφτες αυτό που τους αναλογεί επιβαρύνοντας για άλλη μια φορά τις πιο ευάλωτες κοινωνικές ομάδες,όπως είναι οι συνταξιούχοι και οι χαμιλόμισθοι.Το χειρότερό όμως και το κύριο μέλημα τους είναι να καταπατήσουν τα εργασιακά κεκτημένα τους για τα οποία έγιναν αγώνες με απώτερο σκοπό το ακόμα μεγαλύτερο κέρδος των ελαχιστών ισχυρών που ουσιαστικά κρατούν στα χέρια τους τις τύχες των λαών.MAY DAY,σήμα κινδύνου έχει γίνει εδώ και χρόνια η Πρωτομαγιά,όπως και το Χριστός Ανέστη(οχι επίσημα,ακόμα).Οι αργίες και οι εορτές ήταν και είναι ζημιογόνες για τα μεγάλα εργοδοτικά συμφέροντα.Αν καταργήσουν το δώρο του Πάσχα μπορεί, σε λίγα χρόνια ίσως ,να καταργήσουν εκτός την αργία της Κυριακής και την αργία του Πάσχα.

Γιώτα Βούλγαρη, 10 Μαίου 2010
Τέτοιες θέσεις που προβάλλονται εντέχνως από τους χώρους των ΜΜΕ στις μέρες μας , έχουν ένα και μόνο σκοπό : να αποπροσανατολίσουν την κοινή γνώμη από τη μία και μόνη αναμφισβήτητη αλήθεια , η οποία είναι η εξής : όλη αυτή η βαθειά σήψη που περιγράφεται από τον συντάκτη του κειμένου , καλλιεργήθηκε και επιβλήθηκε εντέχνως από το πολιτικό σύστημα της χώρας μας στη μεταπολεμική περίοδο . Οι πολιτικοί επέβαλλαν την αντικατάσταση των πατροπαράδοτων αξιών αυτού του τόπου και του λαού του με τον υλισμό και τις πάσης φύσεως εκφάνσεις του και την αποθέωση του ατόμου - με ό,τι αυτό συνεπάγεται . Εργάστηκαν για το σκοπό αυτό συστηματικά και με μεγάλη συνέπεια . Ενώ σε πολλά παρουσιάζονταν ως διαφωνούντες , στην απογύμνωση του λαού μας από τις αξίες του - κάτι που συντελέστηκε φυσικά κυρίως μέσω τις παιδείας και των ΜΜΕ - ήταν όλοι σύμφωνοι και ο ένας με μεγάλο ζήλο συμπλήρωνε το έργο του άλλου . Είναι λοιπόν απόλυτα λάθος τακτική - και πολύ επικίνδυνη κατά τη γνώμη μου - αυτού του είδους η " αυτοκριτική " εκ μέρους υποτιθέμενων πολιτών , που αναγνωρίζουν λάθη στους εαυτούς τους και ευθύνες για το συγκεκριμάνο χάλι στο οποίο εγκάθετοι και προδότες δεξιοί , κεντρώοι και αριστεροί πολιτικοί και " πνευματικοί ταγοί " μας οδήγησαν . Ε , λοιπόν όχι , δεν φταίμε εμείς , όπως θέλουν να μας κάνουν να πιστέψουμε , ώστε να τη βγάλουν για μια ακόμη φορά καθαρή , αυτοί που ασέλγησαν σε βάρος της πατρίδας μας . Φταίνε αυτοί ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ . Στην αρχαία Ελλάδα για όποιον άρχοντα ζημίωνε υλικά το κράτος , ποινή ήταν η δήμευση της προσωπικής του περιουσίας - που πριν ανέλθη στο αξίωμά του είχε καταγραφεί -και αν δεν επαρκούσε , ακολουθούσε η πώλησή του ως δούλου . Όποιος ζημίωνε ηθικά το κράτος βρίσκοταν αντιμέτωπος με την ποινή της ΑΥΘΗΜΕΡΟΝ ΕΚΤΕΛΕΣΗΣ . Μονο με τέτοιους όρους κατέστη δυνατή η Δημοκρατία . Σήμερα έχουμε υποπέσει στη χειρότερη μορφή τυραννίας . Επιτέλους ας το συνηδειτοποιήσουμε , η ευθύνη είναι αποκλειστικά και μόνο δική τους και δεν πρέπει να ανεχόμαστε να μας φορτώσουν και τις ενοχές για τα εγκλήματά τους . Και κάτι ακόμη , πολύ όμορφη η γραφή στο πολυτονικό , πώς συμβιβάζεται όμως με την απαράδεκτη γραφή του εθνικού μας ονόματος Έλληνας - σε διάφορες πτώσεις - με μικρό το αρχικό γράμμα ; Για τα ορθογραφικά μας λάθη , ε , ναι φταίμε ...

Κώστας Φιλιππόπουλος, 8 Μαίου 2010
Bookmark and Share
Δείτε προηγούμενες παρεμβάσεις
Ελάτε να συζητήσουμε
Ονοματεπώνυμο *

Email *

Το μήνυμά σας *

Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά

Πῶς ἰσορροποῦμε;

(Ἁπλοποιημένη μορφὴ κειμένου τοῦ Ἁγίου Νικοδήμου τοῦ Ἁγιορείτου περὶ τῶν βασικῶν ἐντολῶν τοῦ Εὐαγγελίου. Ὁ καλύτερος καθρέφτης, ὁ καθρέφτης τῆς Ἀγάπης τοῦ Θεοῦ. Ὅταν ἔρχονται τὰ προβλήματα, τὰ ψυχικὰ καὶ τὰ κοινωνικὰ, ἐκεῖ ρίχνουμε τὴν ματιά μας γιὰ νὰ μπορέσουμε νὰ βροῦμε τὴν ἰσορροπία μας· τὶ μᾶς φταίει.)

Ἀπαντᾶ ὁ Ἅγιος Νικόδημος ὁ Ἁγιορείτης