Παλαιά Διαθήκη Καινή Διαθήκη
ΓΕΝΕΣΙΣ
ΕΞΟΔΟΣ
ΛΕΥΙΤΙΚΟΝ
ΑΡΙΘΜΟΙ
ΔΕΥΤΕΡΟΝΟΜΙΟΝ
ΙΗΣΟΥΣ ΤΟΥ ΝΑΥΗ
ΚΡΙΤΑΙ
ΡΟΥΘ
ΒΑΣΙΛΕΙΩΝ Α΄
ΒΑΣΙΛΕΙΩΝ B΄
ΒΑΣΙΛΕΙΩΝ Γ΄
ΒΑΣΙΛΕΙΩΝ Δ΄
ΠΑΡΑΛΕΙΠΟΜΕΝΩΝ Α΄
ΠΑΡΑΛΕΙΠΟΜΕΝΩΝ Β΄
ΕΣΔΡΑΣ Α΄
ΕΣΔΡΑΣ Β΄
ΝΕΕΜΙΑΣ
ΤΩΒΙΤ
ΙΟΥΔΙΘ
ΕΣΘΗΡ
ΜΑΚΚΑΒΑΙΩΝ Α΄
ΜΑΚΚΑΒΑΙΩΝ Β΄
ΜΑΚΚΑΒΑΙΩΝ Γ΄
ΨΑΛΜΟΙ
ΙΩΒ
ΠΑΡΟΙΜΙΑΙ
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΗΣ
ΑΣΜΑ ΑΣΜΑΤΩΝ
ΣΟΦΙΑ ΣΟΛΟΜΩΝΤΟΣ
ΣΟΦΙΑ ΣΕΙΡΑΧ
ΩΣΗΕ
ΑΜΩΣ
ΜΙΧΑΙΑΣ
ΙΩΗΛ
ΟΒΔΙΟΥ
ΙΩΝΑΣ
ΝΑΟΥΜ
ΑΒΒΑΚΟΥΜ
ΣΟΦΟΝΙΑΣ
ΑΓΓΑΙΟΣ
ΖΑΧΑΡΙΑΣ
ΜΑΛΑΧΙΑΣ
ΗΣΑΪΑΣ
ΙΕΡΕΜΙΑΣ
ΒΑΡΟΥΧ
ΘΡΗΝΟΙ ΙΕΡΕΜΙΟΥ
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΙΕΡΕΜΙΟΥ
ΙΕΖΕΚΙΗΛ
ΔΑΝΙΗΛ - ΒΗΛ ΚΑΙ ΔΡΑΚΩΝ
ΜΑΚΚΑΒΑΙΩΝ Δ΄
ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ
ΚΑΤΑ ΜΑΡΚΟΝ
ΚΑΤΑ ΛΟΥΚΑΝ
ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗΝ
ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ
ΠΡΟΣ ΡΩΜΑΙΟΥΣ
ΠΡΟΣ ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ Α΄
ΠΡΟΣ ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ Β΄
ΠΡΟΣ ΓΑΛΑΤΑΣ
ΠΡΟΣ ΕΦΕΣΙΟΥΣ
ΠΡΟΣ ΦΙΛΙΠΠΗΣΙΟΥΣ
ΠΡΟΣ ΚΟΛΟΣΣΑΕΙΣ
ΠΡΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ Α΄
ΠΡΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ Β΄
ΠΡΟΣ ΤΙΜΟΘΕΟΝ Α΄
ΠΡΟΣ ΤΙΜΟΘΕΟΝ Β΄
ΠΡΟΣ ΤΙΤΟΝ
ΠΡΟΣ ΦΙΛΗΜΟΝΑ
ΠΡΟΣ ΕΒΡΑΙΟΥΣ
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΙΑΚΩΒΟΥ
Α΄ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΕΤΡΟΥ
Β΄ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΕΤΡΟΥ
Α΄ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΙΩΑΝΝΟΥ
Β΄ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΙΩΑΝΝΟΥ
Γ΄ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΙΩΑΝΝΟΥ
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΙΟΥΔΑ
ΑΠΟΚΑΛΥΨΙΣ ΙΩΑΝΝΟΥ
Ψηφοφορια 1
Ποιὸ βίωμα εἶναι πιὸ οἰκεῖο γιὰ σᾶς;
Μετέχουμε σὲ ὅλη τὴ ζωὴ τοῦ Κυρίου μὲ τὴν τέλεση τῆς Θείας Εὐχαριστίας
Ἡ νηστεία βοηθᾶ νὰ ξεκολλήσει τὸ μυαλό μας ἀπὸ τὰ γήινα πράγματα
Στὸ μυστήριο τῆς Ἐξομολογήσεως καθαρίζουμε τὴν ψυχή μας
Ὁ χριστιανὸς πρέπει νὰ γεμίσει τὸν χρόνο του μὲ προσευχὴ
Ψηφοφορια 2
Τὶ εἶναι γιὰ σᾶς οἱ διακοπές
Ξεκούραση, ἀνανέωση, φυγὴ ἀπὸ τὴν καθημερινότητα
Ἐπαφή μὲ τὴν φύση, μὲ μιὰ πιὸ ἁπλή ζωή
Συνάντηση μὲ συγκεκριμένα πρόσωπα
Ἀφορμή γιὰ πιὸ μαζεμένη πνευματική ζωή
Παραίτηση ἀπὸ δεσμὰ καθημερινότητας καὶ ἐλευθερία κινήσεων
Ὁ Ἕλληνας δὲν μπορεῖ νὰ γίνει Ὁλλανδός!







Τῆς Μαργαρίτας Πουρναρα

Ὅταν συναντηθήκαμε, ὁ Τσάρλς Ἔσε ἔπαιρνε τὸ πρωινό του στὴ μεγάλη σάλα ἑνὸς ἀθηναϊκοῦ ξενοδοχείου μὲ φόντο ἕνα ἔργο τῆς Ἀφροδίτης Λίτη. Ἦταν ἀπορροφημένος στὴν ἀνάγνωση τῆς ἐφημερίδας του καὶ στὸ πιάτο μὲ τὴν ὀμελέτα, ρίχνοντας ἐνίοτε κλεφτὲς ματιὲς στὸ παράθυρο μὲ τὴ χειμωνιάτικη λιακάδα. Ὁ Βρετανός, ποὺ εἶναι ἐδῶ καὶ χρόνια διευθυντὴς στὸ γνωστὸ μουσεῖο Φάν Ἄμπε στὸ Ἀϊντχόφεν τῆς Ὀλλανδίας ἦρθε στὴν Ἑλλάδα προσκεκλημένος ἀπὸ τὴν Μπιενάλε. Ἐντυπωσιασμένος ἀπὸ τὴν ἔκθεση ποὺ φιλοξενήθηκε στὴ Διπλάρειο Σχολὴ ὥς τὰ τέλη τοῦ 2011 καὶ πεπεισμένος πὼς ἡ κρίση θὰ παράξει νέα τέχνη, θεωρεῖ ὅτι ἦταν πολὺ τυχερὸς διότι ἡ παρθενική του ἐπίσκεψη στὴν Ἀθήνα συνέπεσε μὲ αὐτὴν τὴ δύσκολη χρονικὴ συγκυρία. Καὶ ὅπως εἶναι φυσικό, ἡ συζήτηση μοιράστηκε ἀνάμεσα στὴν πολιτικὴ καὶ τὴν τέχνη.

«Νομίζω ὅτι, γιὰ νὰ καταλάβεις μία πόλη, πρέπει νὰ ἔρθεις τουλάχιστον τρεῖς φορές. Στὴν ἀρχὴ κάνεις ἕνα σκαρίφημα τοῦ ψυχισμοῦ της, ὕστερα τὸ ἀνατρέπεις ἐμβαθύνοντας καὶ στὸ τέλος ἔχεις μία ὁλοκληρωμένη εἰκόνα. Ὅμως, χαίρομαι ποὺ ἡ εἰσαγωγή μου στὴν ἀθηναϊκὴ ζωὴ ἔγινε μὲ μιὰ ἔκθεση ὅπως ἡ Μπιενάλε. Τὴ βρῆκα ἐξαιρετικὰ ἐπίκαιρη, ἰδιαίτερα διαφωτιστικὴ γιὰ τὸ ἀδιέξοδο ποὺ βιώνουν οἱ Ἕλληνες. Κάποιοι νομίζουν ὅτι αὐτοῦ τοῦ εἴδους οἱ ἐκθέσεις ὀφείλουν νὰ δροῦν ὡς ὁμοιοπαθητικὸ φάρμακο, νὰ δίνουν μία μικρὴ δόση τῆς ἀπογοήτευσης, τοῦ θυμοῦ, τῆς ἀπόγνωσης τῶν ἀνθρώπων. Ἡ Μπιενάλε τῆς Ἀθήνας δὲν λειτουργεῖ ἔτσι, οὔτε ἀφήνει νὰ ἐννοηθεῖ ποιὰ θὰ ἦταν ἡ σωτηρία. Δὲν εἶναι εὐθέως ἐπεξηγηματική, ἀλλὰ φευγαλέα, εὔθραυστη. Νά, ὅπως ἐκεῖνος ὁ πίνακας τοῦ Βαγγέλη Γκόκα ποὺ ἀπεικονίζει ἕναν νεκρὸ μαέστρο, μιὰ ἔξοχη μεταφορὰ γιὰ τὸν θάνατο τῆς πολιτικῆς σκηνῆς μὲ τὴν παλιά της μορφή».

Ὅταν ἡ ζωὴ θέτει δύσκολα διλήμματα, μήπως καὶ ἡ τέχνη πρέπει νὰ εἶναι γροθιὰ στὸ στομάχι, τὸν ρωτῶ.

«Πιστεύω ὅτι τὰ ἀνθρώπινα ὄντα ἔχουν ἠθελημένη ἄγνοια. Πρόσφατα διάβαζα ὅτι 50% τῶν Ἰαπώνων καταναλωτῶν ἀγοράζουν ἐν γνώσει τους τρόφιμα ἀπὸ περιοχὲς ποὺ μολύνθηκαν ἀπὸ τὴ ραδιενέργεια. Τὰ ΜΜΕ, ἑταιρεῖες μετρήσεων, τὸ Διαδίκτυο πλημμυρίζει τὸν κόσμο μὲ στοιχεῖα καὶ ἀριθμούς, τὰ ὁποία μᾶς φορτώνουν σὲ τέτοιο βαθμό, ποὺ τοὺς γυρίζουμε τὴν πλάτη. Δὲν μποροῦμε νὰ τὰ ἐπεξεργαστοῦμε, νὰ τὰ μεταμορφώσουμε σὲ χρήσιμα συμπεράσματα γιὰ τὴν καθημερινότητά μας. Γιατί λοιπὸν ἡ τέχνη νὰ εἶναι ἔτσι, νὰ μᾶς λέει πράγματα κατάμουτρα; Αὐτὸ θὰ σήμαινε ὅτι θὰ θέλαμε νὰ δοῦμε καὶ τὴν ἀλήθεια κατάματα».

Ὁ Ἔσε γνωρίζει καλὰ τί σημαίνει ἡ Μπιενάλε γιὰ μία πόλη, ἔχοντας συνεργαστεῖ μὲ διάφορες τέτοιες διοργανώσεις ἀπὸ τὴν Παλαιστίνη μέχρι τὴν Ἀσία. Σχολιάζει τὸ ἀπαρχαιωμένο καὶ πανομοιότυπο μοντέλο αὐτῶν τῶν ἐκθέσεων. «Ἡ ἔκθεση τῆς Ἀθήνας δὲν εἶναι πατρόν, δὲν μπορεῖς νὰ τὴν πάρεις ἀπὸ ἐδῶ καὶ νὰ τὴ φυτέψεις ἀλλοῦ, ὅπως γίνεται συνήθως, ἀφοῦ κυκλοφοροῦν συνήθως τὰ ἴδια ἔργα ἀπὸ τοὺς ἴδιους εἰκαστικούς. Τόλμησα μάλιστα νὰ πῶ στοὺς Ἕλληνες ἐπιμελητές, Poka Yio καὶ Ξένια Καλπακτσόγλου, ὅτι ἂν εἶχαν περισσότερα χρήματα στὴ διάθεσή τους, ἐνδεχομένως ἡ ἔκθεση νὰ μὴν ἔβγαινε τόσο καλή. Διότι ἡ στενότητα τοὺς ὁδήγησε νὰ χρησιμοποιήσουν «ντόπια ὑλικά». Ἀπὸ τὴν ἄλλη, κατανοῶ ὅτι ἦταν ἕνας μικρὸς ἄθλος ποὺ κατάφεραν νὰ τὰ βγάλουν πέρα μὲ τόσο λιγοστὰ μέσα».

Ὁ Ἔσε ἀσκεῖ μεγάλη κριτικὴ στὶς νόρμες ποὺ ἐπιβάλλει ἡ ἀγορὰ τῆς τέχνης στὶς Μπιενάλε καὶ τὶς ἐκθέσεις τῶν μεγάλων μουσείων. «Πολλοὶ θεωροῦν ὅτι οἱ σύγχρονοι καλλιτέχνες εἶναι σὰν αὐτιστικὰ παιδιά, ποὺ κάνουν ἔργα τὰ ὁποῖα καταλαβαίνουν μόνον αὐτοί. Ἡ ἀλήθεια, δυστυχῶς, εἶναι ὅτι οἱ ἐπιμελητὲς καὶ οἱ βαθύπλουτοι συλλέκτες σπρώχνουν τὰ πράγματα ἐκεῖ, διότι αὐτὰ τοὺς ἀρέσει νὰ ἀγοράζουν. Ἐξαιτίας τῆς παγκόσμιας ὕφεσης, κάποιοι πιστεύουν ὅτι οἱ πλούσιοι θὰ βρεθοῦν μὲ τὴν πλάτη στὸν τοῖχο. Δυστυχῶς, φαίνεται ὅτι μέχρι στιγμῆς κερδίζουν αὐτοί. Ὄχι μόνο βγάζουν περισσότερα λεφτά, ἀλλὰ ἔχουν σχεδὸν τὴ δύναμη νὰ γκρεμίζουν ὅλες τὶς κατακτήσεις τοῦ μεταπολεμικοῦ κοινωνικοῦ κράτους. Εἴμαστε σὲ ἕνα ἀδιέξοδο τοῦ σύγχρονου εὐρωπαϊκοῦ πολιτισμοῦ καὶ αὐτὸ διότι ἐπικράτησε τὸ εὐρωατλαντικὸ μοντέλο σκέψης καὶ οἰκονομικῆς ἀνάπτυξης».

Πίνει μία γουλιὰ καφὲ καὶ συνεχίζει: «Ἡ Ἑλλάδα εἶναι μία μικρὴ χώρα ποὺ γιὰ νὰ μπεῖ στὴν Εὐρωπαϊκὴ Ἕνωση ἀναγκάστηκε νὰ προσαρμόσει ὅλες τὶς δομές, ἀνάλογα μὲ τὰ εὐρωπαϊκὰ συμφέροντα καὶ ὄχι μὲ τὴν κοινὴ λογικὴ καὶ τὴν πρόοδό της. Πιέστηκε δηλαδὴ νὰ υἱοθετήσει προτεσταντικές, καλβινιστικές, καπιταλιστικὲς νόρμες, ποὺ ἴσως δὲν τῆς ταιρίαζαν, διότι δὲν ἀναγνώριζαν τὸ δικό της παρελθὸν ἐπηρεασμένο ἀπὸ τὰ Βαλκάνια καὶ τὴν Ἀνατολή. Μὰ πῶς μία μεσογειακὴ κοινωνία μπορεῖ ξαφνικὰ νὰ μεταμορφωθεῖ σὲ Γερμανία; Πῶς μπορεῖ ὁ Ἕλληνας ἐργαζόμενος νὰ ἀποκτήσει ψυχοσύνθεση Ὀλλανδού; Ὅσο καὶ ἂν ἤθελαν οἱ κυβερνήσεις σας, κάτι τέτοιο δὲν θὰ μποροῦσε νὰ συμβεῖ. Ἂν λοιπὸν μπορεῖ νὰ κατακρίνει κανεὶς τὴν Ε.Ε., εἶναι ὅτι κανεὶς δὲν ὑπολόγισε τὴ βαρύτητα τῆς διαφορετικῆς κουλτούρας παρὰ μόνο βασίστηκε σὲ οἰκονομικὰ μεγέθη καὶ στοιχεῖα».

Ὁ διευθυντὴς τοῦ Μουσείου Φάν Ἄμπε ἐπιμένει: «Ἡ Ἑλλάδα ἀπειλεῖται συχνὰ μὲ τὴν ἔξοδο ἀπὸ τὸ εὐρώ. Δὲν εἶμαι εἰδικὸς γιὰ νὰ ἀξιολογήσω τί σημαίνει σὲ οἰκονομικὸ ἐπίπεδο. Ὅμως, ἂς μὴν ταυτίζετε τὴν Εὐρωπαϊκὴ Ἕνωση μὲ τὴν Εὐρώπη. Τὸ πρῶτο εἶναι ἕνα κλὰμπ πλουσίων. Τὸ δεύτερο εἶναι ἡ ἤπειρος ἡ ὁποία ξεκινᾶ στὴν Ἀγγλία καὶ περιλαμβάνει πολιτιστικὰ καὶ τὴ Ρωσία. Τὸ νὰ εἶστε Εὐρωπαῖοι εἶναι ἄλλο ἀπὸ τὸ νὰ εἶστε μέλη μιᾶς οἰκονομικῆς ἕνωσης, ποὺ προστατεύει τοὺς βαθύπλουτους. Γιὰ νὰ μπορέσετε νὰ λύσετε τὴν κρίση ταυτότητας, πρέπει νὰ ἀγκαλιάσετε τὸ παρελθόν σας, ἀκόμα καὶ τὶς περιόδους ποὺ ἀντιπαθεῖτε, ὅπως τὴν Τουρκοκρατία. Ἐνδεχομένως νὰ ἔχετε πολὺ περισσότερα κοινὰ μὲ τοὺς ἀνθρώπους ποὺ κατοικοῦν στὴν εὐρύτερη γειτονιὰ σας παρὰ μὲ τοὺς Γερμανοὺς ἢ τοὺς Ὀλλανδούς, ποὺ ἔχουν ἄλλο κλίμα, ἄλλον τρόπο ζωῆς, ἄλλα ὄνειρα, ἄλλη φιλοσοφία.

http://news.kathimerini.gr/



 
Τα σχόλιά σας
Ο Έλληνας ακόμα και αν το μπορούσε να γίνει Ολλανδός δεν θα έπρεπε -δεν θα ήταν θεμιτό - κατά τη γνώμη μου να γίνει Ολλανδός.Γιατί δηλαδή οι Ολλανδοί είναι τέλειοι;Αν κάτι μπορούμε και πρέπει να γίνουμε όλοι μας , ανεξάρτητα απο την εθνικότητα μας,αυτο είναι αυθεντικοί Άνθρωποι.Άνθρωποι ,καθ'εικόνα και ομοίωση του Θεού. Αναρωτίεμαι ποιος εγκέφαλος σκέφτηκε την Ευρωπαϊκή Ένωσή.Ήταν καταρχάς Ευρωπαίος;Η Εκκλησία καθημερινά εύχεται Υπερ της των πάντων Ενώσεως .Υπάρχει,όμως, ένωση και ενώση.Υπάρχει σχέση και υπάρχει σωματείο.Ο γάμος είναι μια ένωση όπου δυο σώματα σχετίζονται αγαπητικά και γίνονται σάρκα μια.Πόσοι άνθρωποι στην εποχή μας δεν χρησιμοποιούν τον γάμο στην πραγματικότητα σαν συνεταιρισμό;Ποιο είναι το μοντέλο της Ευρωπαϊκής ένωσης;Οι Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής,είναι ενωμένες αλλά έχουν έναν εθνικό ύμνο,κοινή γλώσσα ,ιστορία,πολιτισμό,κοινό νόμισμα που μάλιστα αναγράφει in god we trust.Ήταν άποικοι και έκαναν πράξη το "η ισχύς εν τη ενώση".Άλλοι πάλι μπορούν να κάνουν πράξη το "διαίρει και βασίλευε".Εμείς τι κοινό έχουμε τελικά;Γιατί σπαταλούσαμε τέτοια τρομακτικά ποσά για αμυντικές δαπάνες;Περίμεναμε οι Ευρωπαίοι να ανοίξουμε τις πύλες στο ΔΝΤ και αν δεν το περίμενε κανείς ,ας σκεφτούμε λίγο ποιους συμφέρει όλο αυτό;Εγώ δεν ερωτήθηκα αν ήθελα να μπούμε στην Ευρωπαϊκή Ένωσή οι υπόλοιποι Ευρωπαίοι ερωτήθηκαν;Δεν ερωτήθηκαμε για το κοινό νόμισμα.Δεν ερωτηθήκαμε για το ΔΝΤ.Οι πολιτικοί μας ενδιαφέρονται φαίνεται να μας ρωτήσουν μόνο αν θέλουμε να βγούμε.Αλλά οχι ακόμα....΄Μας βλέπουν σαν αριθμούς-όπως στα στρατόπεδα συγκεντρώσεως-το αστεράκι μας,ο αριθμός μας,και σιώπη.Σαν πελάτες.Σαν εργατικό δυναμικό.Στις δημόσιες υπηρεσίες και τα νοσοκομεία είμαστε περιπτώσεις .Τελικά εκτός απο τους δικούς μας και την Εκκλησία ποιος μας βλέπει σαν ανθρώπους;Σαν πρόσωπα μοναδικά και αναντικατάστατα;Ποιος μας τιμά και μας σέβεται;Κάνει λόγο και για άλλη φιλοσοφία ο κος Εσε , άραγε, γνωρίζει τον ορισμό της φιλοσοφίας του Πυθαγόρα;Πόσες φιλοσοφίες υπάρχουν,όσες και θρησκείες,όσες αλήθειες;Μπορώ να συνεχίσω να ρωτάω μέχρι αύριο το πρωϊ,γι'αυτό θα σταματήσω εδώ.

ΠαναΓιώτα Βούλγαρη, 29 Ιανουαρίου 2012
Αξίζει για Προβληματισμό.Το Θέμα, είναι ο Έλληνας ,να Αγαπήσει Επιτέλους Αυτό που είναι Πραγματικά ,να Πονέσει τον Τόπο του, για να Μπορέσει να Προχωρήσει ,Πραγματικά Μπροστά.Γιώργο θα Συμφωνήσω Μαζί σου, σε Αυτά που Λές ,Αλλά να Είμαστε πιο Αισιόδοξοι, για να Μπορούμε να Αντέχουμε, σε Ότι Συμβαίναι σε Όσα Γίνονται Καθημερινά.

Βιολέτα., 28 Ιανουαρίου 2012
Ολλανδός δεν ξέρω αν προσπάθησε να γίνει ο Έλληνας, σίγουρα όμως προσπάθησε να γίνει "μοντέρνος δυτικοευρωπαίος", να μην τον αποκαλούν "βλαχο-έλληνα". Για πολλά χρόνια έζησε το όνειρο του νεοπλουτισμού και εγκλωβίστηκε σε ένα τρόπο ζωής που τον αποξένωνε από ότι ήταν πραγματικά δικό του..Βασικά ελληνικά χαρακτηριστικά διαβρώθηκαν σε επικίνδυνο βαθμό...Η γλώσσα μας, ανάθεμα (ΣΥΓΓΝΩΜΗ για την έκφραση) πως την χρησιμοποιούμε και πόσο πραγματικά τη γνωρίζουμε...Σε διαφήμιση της, η VODAFONE χρησιμοποιεί greeklish για να αποδώσει ελληνικές λέξεις..Αν δεν είχαν αποδοχή, θα τα χρησιμοποιούσαν; Πάμε στην ιστορία μας...Να γελάσουμε ή να κλάψουμε; Ακολουθεί την κατηφόρα της παιδείας μας...Αλήθεια έχετε βρεθεί στο αποκαλούμενο Υπουργείο δια βίου μάθησης; Όσες φορές έχω περπατήσει στους διαδρόμους του, νομίζω ότι πρόκειται για ακόμα ένα στοιχειωμένο κτήριο σαν αυτά των ολυμπιακών ακινήτων...Πιστεύω ότι κάποιοι έχουν συνείδηση που θα καρποφορήσει......Κάποτε!!! Θρησκεία!! Τα ίδια και...ακριβότερα!!! Φτιάχνουμε τζαμί και το συντηρούμε με δικά μας έξοδα, σε άλλες περιπτώσεις, πιο βόρεια και ανατολικά, χαρίζουμε τα πρόστιμα σε αυθαίρετο τζαμί με "...δια βίου" ευλογίες και επιμένουμε στην είσπραξη προστίμου από ορθόδοξη εκκλησία...Για τους κληρικούς μας, τι να πείς!!! Όπου βλέπουμε ράσο, κοιτάμε να το διαπομπεύσουμε, φορτώνουμε προσωπικές μας ανομίες και λάθη σε πλάτες κληρικών, όχι όμως μέσα από το μυστήριο της εξομολογήσεως, αλλά μέσα από μυστηριώδεις συκοφαντίες...Και έρχομαι στον οικογενειακό θεσμό. Παλιομοδίτικη ιδέα, δεν φοριέται πια..Διαζύγια, μοιχείες, εκτρώσεις.... τόσο συνηθισμένα στην καθημερινότητα μας που κανένας δεν ασχολείται πια...Όλα αυτά είναι μια προσωπική ματιά στο σήμερα. Μια εικόνα όχι απαραίτητα απαισιόδοξη! Υπάρχει η δυνατότητα της μετάνοιας, που απλόχερα δίνεται μέσα από τη σημερινή κατάσταση της κρίσης-δίκης που περνάμε..Αργά και δύσκολα θα ανακάμψουμε, ο διάολος θα καεί μέσα στην ίδια του την φωτιά που άναψε για εμάς...Το μόνο που έχουμε να κάνουμε είναι να ξαναγίνουμε Άρχοντες Έλληνες!!! ΥΓ1. Με προσοχή και προσευχή, όχι δια μαγείας... ΥΓ2. Φωτιά που άλλους ζεσταίνει και άλλους καίει ο Γέροντας Εφραίμ εκεί που τον έχετε...

Γιωργος, 28 Ιανουαρίου 2012
Και δεν Χρειάζεται να Γίνει. Να Γίνει ο Ολλανδός Έλληνας.Το Ανάποδο να Γίνει.Γιατί ο Έλληνας?

Μάρκος., 26 Ιανουαρίου 2012
Η Άποψή μας



Bookmark and Share
Δείτε προηγούμενες παρεμβάσεις
Ελάτε να συζητήσουμε
Ονοματεπώνυμο *

Email *

Το μήνυμά σας *

Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά

Πῶς ἰσορροποῦμε;

(Ἁπλοποιημένη μορφὴ κειμένου τοῦ Ἁγίου Νικοδήμου τοῦ Ἁγιορείτου περὶ τῶν βασικῶν ἐντολῶν τοῦ Εὐαγγελίου. Ὁ καλύτερος καθρέφτης, ὁ καθρέφτης τῆς Ἀγάπης τοῦ Θεοῦ. Ὅταν ἔρχονται τὰ προβλήματα, τὰ ψυχικὰ καὶ τὰ κοινωνικὰ, ἐκεῖ ρίχνουμε τὴν ματιά μας γιὰ νὰ μπορέσουμε νὰ βροῦμε τὴν ἰσορροπία μας· τὶ μᾶς φταίει.)

Ἀπαντᾶ ὁ Ἅγιος Νικόδημος ὁ Ἁγιορείτης