Παλαιά Διαθήκη Καινή Διαθήκη
ΓΕΝΕΣΙΣ
ΕΞΟΔΟΣ
ΛΕΥΙΤΙΚΟΝ
ΑΡΙΘΜΟΙ
ΔΕΥΤΕΡΟΝΟΜΙΟΝ
ΙΗΣΟΥΣ ΤΟΥ ΝΑΥΗ
ΚΡΙΤΑΙ
ΡΟΥΘ
ΒΑΣΙΛΕΙΩΝ Α΄
ΒΑΣΙΛΕΙΩΝ B΄
ΒΑΣΙΛΕΙΩΝ Γ΄
ΒΑΣΙΛΕΙΩΝ Δ΄
ΠΑΡΑΛΕΙΠΟΜΕΝΩΝ Α΄
ΠΑΡΑΛΕΙΠΟΜΕΝΩΝ Β΄
ΕΣΔΡΑΣ Α΄
ΕΣΔΡΑΣ Β΄
ΝΕΕΜΙΑΣ
ΤΩΒΙΤ
ΙΟΥΔΙΘ
ΕΣΘΗΡ
ΜΑΚΚΑΒΑΙΩΝ Α΄
ΜΑΚΚΑΒΑΙΩΝ Β΄
ΜΑΚΚΑΒΑΙΩΝ Γ΄
ΨΑΛΜΟΙ
ΙΩΒ
ΠΑΡΟΙΜΙΑΙ
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΗΣ
ΑΣΜΑ ΑΣΜΑΤΩΝ
ΣΟΦΙΑ ΣΟΛΟΜΩΝΤΟΣ
ΣΟΦΙΑ ΣΕΙΡΑΧ
ΩΣΗΕ
ΑΜΩΣ
ΜΙΧΑΙΑΣ
ΙΩΗΛ
ΟΒΔΙΟΥ
ΙΩΝΑΣ
ΝΑΟΥΜ
ΑΒΒΑΚΟΥΜ
ΣΟΦΟΝΙΑΣ
ΑΓΓΑΙΟΣ
ΖΑΧΑΡΙΑΣ
ΜΑΛΑΧΙΑΣ
ΗΣΑΪΑΣ
ΙΕΡΕΜΙΑΣ
ΒΑΡΟΥΧ
ΘΡΗΝΟΙ ΙΕΡΕΜΙΟΥ
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΙΕΡΕΜΙΟΥ
ΙΕΖΕΚΙΗΛ
ΔΑΝΙΗΛ - ΒΗΛ ΚΑΙ ΔΡΑΚΩΝ
ΜΑΚΚΑΒΑΙΩΝ Δ΄
ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ
ΚΑΤΑ ΜΑΡΚΟΝ
ΚΑΤΑ ΛΟΥΚΑΝ
ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗΝ
ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ
ΠΡΟΣ ΡΩΜΑΙΟΥΣ
ΠΡΟΣ ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ Α΄
ΠΡΟΣ ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ Β΄
ΠΡΟΣ ΓΑΛΑΤΑΣ
ΠΡΟΣ ΕΦΕΣΙΟΥΣ
ΠΡΟΣ ΦΙΛΙΠΠΗΣΙΟΥΣ
ΠΡΟΣ ΚΟΛΟΣΣΑΕΙΣ
ΠΡΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ Α΄
ΠΡΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ Β΄
ΠΡΟΣ ΤΙΜΟΘΕΟΝ Α΄
ΠΡΟΣ ΤΙΜΟΘΕΟΝ Β΄
ΠΡΟΣ ΤΙΤΟΝ
ΠΡΟΣ ΦΙΛΗΜΟΝΑ
ΠΡΟΣ ΕΒΡΑΙΟΥΣ
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΙΑΚΩΒΟΥ
Α΄ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΕΤΡΟΥ
Β΄ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΕΤΡΟΥ
Α΄ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΙΩΑΝΝΟΥ
Β΄ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΙΩΑΝΝΟΥ
Γ΄ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΙΩΑΝΝΟΥ
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΙΟΥΔΑ
ΑΠΟΚΑΛΥΨΙΣ ΙΩΑΝΝΟΥ
Ψηφοφορια 1
Ποιὸ βίωμα εἶναι πιὸ οἰκεῖο γιὰ σᾶς;
Μετέχουμε σὲ ὅλη τὴ ζωὴ τοῦ Κυρίου μὲ τὴν τέλεση τῆς Θείας Εὐχαριστίας
Ἡ νηστεία βοηθᾶ νὰ ξεκολλήσει τὸ μυαλό μας ἀπὸ τὰ γήινα πράγματα
Στὸ μυστήριο τῆς Ἐξομολογήσεως καθαρίζουμε τὴν ψυχή μας
Ὁ χριστιανὸς πρέπει νὰ γεμίσει τὸν χρόνο του μὲ προσευχὴ
Ψηφοφορια 2
Τὶ εἶναι γιὰ σᾶς οἱ διακοπές
Ξεκούραση, ἀνανέωση, φυγὴ ἀπὸ τὴν καθημερινότητα
Ἐπαφή μὲ τὴν φύση, μὲ μιὰ πιὸ ἁπλή ζωή
Συνάντηση μὲ συγκεκριμένα πρόσωπα
Ἀφορμή γιὰ πιὸ μαζεμένη πνευματική ζωή
Παραίτηση ἀπὸ δεσμὰ καθημερινότητας καὶ ἐλευθερία κινήσεων
Ἡ κοινὴ λογικὴ ἀπεβίωσε




(Μιὰ νεκρολογία πού ἐστάλη-σάν ἐπιστολή-στούς Times τοῦ Λονδίνου - ἐνδιαφέρουσα καί δυστυχῶς, μᾶλλον ἀληθινή.)



Σήμερα πενθοῦμε τήν ἀπώλεια μιᾶς ἀγαπημένης, παλιᾶς φίλης, τῆς Κοινῆς Λογικῆς (Common Sense), ἡ ὁποία ἦταν μαζί μας γιά πολλά ἔτη. Κανένας δέν ξέρει στά σίγουρα πόσο ἡλικιωμένη ἦταν, δεδομένου ὅτι τά ἀρχεῖα γέννησής της χάθηκαν πολύ καιρό πρίν στό γραφειοκρατικό σύστημά μας. Θά ἀναφερθεῖ καθώς μᾶς ἄφησε πολύτιμα μαθήματα ὅπως:

- Γιατί τό πουλί πού ξυπνᾶ νωρίς παίρνει πρῶτο τό σκουλήκι

- Ἡ ζωή δέν εἶναι πάντα δίκαιη

- Ἴσως ἦταν δικό μου τό φταίξιμο.


Κοινή λογική- ἔζησε μέ ἁπλές, ὑγιεῖς οἰκονομικές πολιτικές (μήν ξοδέψετε περισσότερο ἀπό ὅτι μπορεῖτε νά κερδίσετε) καί ἀξιόπιστες στρατηγικές (οἱ ἐνήλικοι, ὄχι τά παιδιά, εἶναι ὑπεύθυνοι).

Ἡ ὑγεία της ἄρχισε νά ἐπιδεινώνεται γρήγορα ὅταν τέθηκαν καλῶν προθέσεων ἀλλά δεσποτικοί κανονισμοί σέ ἰσχύ. Ἡ παραπομπή ἑνός 6χρονου ἀγοριοῦ γιά σεξουαλική παρενόχληση γιά τό φίλημα ἑνός συμμαθητή του, ἄς ποῦμε, ἤ ἕνας δάσκαλος πού ἀπολύθηκε γιά τήν ἐπίπληξη ἑνός ἀπείθαρχου σπουδαστῆ.

Ἡ Κοινή Λογική ἔχασε κι ἄλλο ἔδαφος ὅταν ἐπιτέθηκαν οἱ γονεῖς στούς δασκάλους γιά νά κάνουν τήν ἐργασία πού οἱ ἴδιοι εἶχαν ἀποτύχει νά κάνουν, νά πειθαρχήσουν, δηλαδή, τά «ἄτακτα» παιδιά τους.

Μειώθηκε ἀκόμα περαιτέρω ὅταν ἔπρεπε νά πάρουν τά σχολεῖα τή γονική συγκατάθεση γιά νά χορηγήσουν μιά λοσιόν γιά τόν ἥλιο ἤ μιά ἀσπιρίνη ἀλλά δέν μποροῦσαν νά ἐνημερώσουν τούς γονεῖς ἄν μιά σπουδάστρια ἔμεινε ἔγκυος καί θέλησε νά κάνει ἄμβλωση.

Ἡ Κοινή Λογική ἔχασε κάθε θέληση νά ζήσει καθώς οἱ ἐκκλησίες ἔγιναν ἐπιχειρήσεις καί οἱ ἐγκληματίες ἔλαβαν τήν καλύτερη μεταχείριση ἀπό τά θύματά τους.

Ἡ Κοινή Λογική δέχθηκε ἄλλη μία ἥττα ὅταν δέν μπορέσατε νά ὑπερασπιστεῖτε ἀπό ἕναν διαρρήκτη τό σπίτι σας, ἀλλά ὁ διαρρήκτης μπόρεσε νά σᾶς μηνύσει γιά ἀναίτια ἐπίθεση καί σωματικές βλάβες.

Ἡ Κοινή Λογική σταμάτησε ἐντελῶς τήν θέληση νά ζήσει, μετά ἀπό αὐτό. Μιά γυναίκα ἀπέτυχε νά συνειδητοποιήσει ὅτι ἕνα φλιτζάνι τοῦ καφέ πού σέρβιρε στόν ἑαυτό της ἦταν καυτό. Ὅταν ὁ καφές χύθηκε στά πόδια της, ἔκανε ἀγωγή στήν ἑταιρεία πού τῆς πούλησε τήν καφετιέρα καί τελικά ...ἀποζημιώθηκε σέ ἐξωδικαστικό συμβιβασμό!

Ἡ Κοινή Λογική εἶχε χάσει ἤδη τούς γονεῖς της, τήν Ἀλήθεια καί τήν Ἐμπιστοσύνη του, τήν ἀδελφή της Διακριτικότητα, καί τήν κόρη της, Εὐθύνη

Ἐπιζοῦν 4 θετοί ἀδελφοί της

- Ὁ "Ξέρω τά δικαιώματά μου"

-Ὁ "Τό θέλω τώρα"

-Ὁ "Κάποιος ἄλλος φταίει" καί

-Ὁ "Εἶμαι θύμα"

Δέν παρευρέθηκαν πολλοί στήν κηδεία, ἐπειδή λίγοι συνειδητοποίησαν ὅτι ἀπεβίωσε.


 
Τα σχόλιά σας
Αναστασία συμφωνώ μαζί σου. Και διάβασα σήμερα στο blog "Ορθόδοξος κόσμος" τα παρακάτω λόγια του γέροντα Παϊσίου (αναφερόταν στη νομιμοποίηση των εκτρώσεων): "Όταν παραβαίνει ένας άνθρωπος μια εντολή του Ευαγγελίου, ευθύνεται μόνον αυτός. Όταν όμως κάτι που αντίκειται στις εντολές του Ευαγγελίου γίνεται από το κράτος νόμος, τότε έρχεται ή οργή του θεού σε όλο το έθνος, για να παιδαγωγηθεί."

Σπυριδούλα Κλάδη, 9 Αυγούστου 2010
Πράγματι η κοινή λογική δεν υπάρχει πιά γύρω μας κι αυτό μάλιστα θεωρείται φυσικό ή φυσιολογικό. Αλλά για μια ακόμα φορά σε τούτες τις πολύ δύσκολες ώρες και ημέρες που διανύουμε ας σκεφθούμε το γιατί. Ας σκεφθούμε μέσα στην κριτική του συστήματος που κάνουμε οι περισσότεροι τώρα που... "ο βασιλιάς είναι γυμνός" μήπως και την κοινή λογική όπως και όλες τις αξίες που κάποτε κρατούσαμε και μας κρατούσαν ανθρώπους και συνανθρώπους και αδελφούς, τις σκοτώσαμε εμείς είτε με τη μή εφαρμογή τους στο βωμό του ατομικού συμφέροντος είτε με την αποστασίοποίησή μας, την αποχή ή την αδιαφορία μας απέναντι στη διαδικασία του αφανισμού της. Δεν βγάζω τον εαυτό μου απ' έξω απο το τελευταίο. Μου αρκεί μάλλον να τα εφαρμόζω εγώ, υπακούοντας τη συνείδηαή μου και τηρώντας το Λόγο Του. Όμως αρκεί αυτό? Πώς θα ανατραπεί όλο αυτό με την έκταση που έχει πάρει το φαινόμενο? Ή μήπως η κατάσταση είναι πια μη αναστρέψιμη γιατί "η Βαβυλώνα πρέπει να καταστραφεί" ? Οι Άγιοι πατέρες και καθοδηγητές μας πνευματικοί με τη θεία φώτιση, άς βοηθήσουν όλους όσους θέλουν να πορευτούν εν Χριστώ, κι εμείς ας προσευχηθούμε απο τα βάθη της καρδιάς μας, με τη βοήθειά Του να βρούμε τον ορθό δρόμο. Γένοιτο.

Αναστασία Πολύδωρα, 5 Αυγούστου 2010
Η Άποψή μας
 

Bookmark and Share
Δείτε προηγούμενες παρεμβάσεις
Ελάτε να συζητήσουμε
Ονοματεπώνυμο *

Email *

Το μήνυμά σας *

Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά

Πῶς ἰσορροποῦμε;

(Ἁπλοποιημένη μορφὴ κειμένου τοῦ Ἁγίου Νικοδήμου τοῦ Ἁγιορείτου περὶ τῶν βασικῶν ἐντολῶν τοῦ Εὐαγγελίου. Ὁ καλύτερος καθρέφτης, ὁ καθρέφτης τῆς Ἀγάπης τοῦ Θεοῦ. Ὅταν ἔρχονται τὰ προβλήματα, τὰ ψυχικὰ καὶ τὰ κοινωνικὰ, ἐκεῖ ρίχνουμε τὴν ματιά μας γιὰ νὰ μπορέσουμε νὰ βροῦμε τὴν ἰσορροπία μας· τὶ μᾶς φταίει.)

Ἀπαντᾶ ὁ Ἅγιος Νικόδημος ὁ Ἁγιορείτης