Παλαιά Διαθήκη Καινή Διαθήκη
ΓΕΝΕΣΙΣ
ΕΞΟΔΟΣ
ΛΕΥΙΤΙΚΟΝ
ΑΡΙΘΜΟΙ
ΔΕΥΤΕΡΟΝΟΜΙΟΝ
ΙΗΣΟΥΣ ΤΟΥ ΝΑΥΗ
ΚΡΙΤΑΙ
ΡΟΥΘ
ΒΑΣΙΛΕΙΩΝ Α΄
ΒΑΣΙΛΕΙΩΝ B΄
ΒΑΣΙΛΕΙΩΝ Γ΄
ΒΑΣΙΛΕΙΩΝ Δ΄
ΠΑΡΑΛΕΙΠΟΜΕΝΩΝ Α΄
ΠΑΡΑΛΕΙΠΟΜΕΝΩΝ Β΄
ΕΣΔΡΑΣ Α΄
ΕΣΔΡΑΣ Β΄
ΝΕΕΜΙΑΣ
ΤΩΒΙΤ
ΙΟΥΔΙΘ
ΕΣΘΗΡ
ΜΑΚΚΑΒΑΙΩΝ Α΄
ΜΑΚΚΑΒΑΙΩΝ Β΄
ΜΑΚΚΑΒΑΙΩΝ Γ΄
ΨΑΛΜΟΙ
ΙΩΒ
ΠΑΡΟΙΜΙΑΙ
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΗΣ
ΑΣΜΑ ΑΣΜΑΤΩΝ
ΣΟΦΙΑ ΣΟΛΟΜΩΝΤΟΣ
ΣΟΦΙΑ ΣΕΙΡΑΧ
ΩΣΗΕ
ΑΜΩΣ
ΜΙΧΑΙΑΣ
ΙΩΗΛ
ΟΒΔΙΟΥ
ΙΩΝΑΣ
ΝΑΟΥΜ
ΑΒΒΑΚΟΥΜ
ΣΟΦΟΝΙΑΣ
ΑΓΓΑΙΟΣ
ΖΑΧΑΡΙΑΣ
ΜΑΛΑΧΙΑΣ
ΗΣΑΪΑΣ
ΙΕΡΕΜΙΑΣ
ΒΑΡΟΥΧ
ΘΡΗΝΟΙ ΙΕΡΕΜΙΟΥ
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΙΕΡΕΜΙΟΥ
ΙΕΖΕΚΙΗΛ
ΔΑΝΙΗΛ - ΒΗΛ ΚΑΙ ΔΡΑΚΩΝ
ΜΑΚΚΑΒΑΙΩΝ Δ΄
ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ
ΚΑΤΑ ΜΑΡΚΟΝ
ΚΑΤΑ ΛΟΥΚΑΝ
ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗΝ
ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ
ΠΡΟΣ ΡΩΜΑΙΟΥΣ
ΠΡΟΣ ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ Α΄
ΠΡΟΣ ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ Β΄
ΠΡΟΣ ΓΑΛΑΤΑΣ
ΠΡΟΣ ΕΦΕΣΙΟΥΣ
ΠΡΟΣ ΦΙΛΙΠΠΗΣΙΟΥΣ
ΠΡΟΣ ΚΟΛΟΣΣΑΕΙΣ
ΠΡΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ Α΄
ΠΡΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ Β΄
ΠΡΟΣ ΤΙΜΟΘΕΟΝ Α΄
ΠΡΟΣ ΤΙΜΟΘΕΟΝ Β΄
ΠΡΟΣ ΤΙΤΟΝ
ΠΡΟΣ ΦΙΛΗΜΟΝΑ
ΠΡΟΣ ΕΒΡΑΙΟΥΣ
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΙΑΚΩΒΟΥ
Α΄ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΕΤΡΟΥ
Β΄ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΕΤΡΟΥ
Α΄ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΙΩΑΝΝΟΥ
Β΄ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΙΩΑΝΝΟΥ
Γ΄ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΙΩΑΝΝΟΥ
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΙΟΥΔΑ
ΑΠΟΚΑΛΥΨΙΣ ΙΩΑΝΝΟΥ
Ψηφοφορια 1
Ποιὸ βίωμα εἶναι πιὸ οἰκεῖο γιὰ σᾶς;
Μετέχουμε σὲ ὅλη τὴ ζωὴ τοῦ Κυρίου μὲ τὴν τέλεση τῆς Θείας Εὐχαριστίας
Ἡ νηστεία βοηθᾶ νὰ ξεκολλήσει τὸ μυαλό μας ἀπὸ τὰ γήινα πράγματα
Στὸ μυστήριο τῆς Ἐξομολογήσεως καθαρίζουμε τὴν ψυχή μας
Ὁ χριστιανὸς πρέπει νὰ γεμίσει τὸν χρόνο του μὲ προσευχὴ
Ψηφοφορια 2
Τὶ εἶναι γιὰ σᾶς οἱ διακοπές
Ξεκούραση, ἀνανέωση, φυγὴ ἀπὸ τὴν καθημερινότητα
Ἐπαφή μὲ τὴν φύση, μὲ μιὰ πιὸ ἁπλή ζωή
Συνάντηση μὲ συγκεκριμένα πρόσωπα
Ἀφορμή γιὰ πιὸ μαζεμένη πνευματική ζωή
Παραίτηση ἀπὸ δεσμὰ καθημερινότητας καὶ ἐλευθερία κινήσεων
Οὐ τοῦ θέλοντος, οὐδὲ τοῦ τρέχοντος.....



Ἕνας ἀλλόθρησκος ἀποφάσισε νά γίνει χριστιανός καί θέλησε νά ἐξετάσει τίς ἐκδοχές τοῦ Χριστιανισμοῦ γιά νά ἐπιλέξει. Βρίσκει λοιπόν ἕναν ὀρθόδοξο, ἕναν προτεστάντη κι ἕναν καθολικό. Τούς λέει τίς προθέσεις του κι ἐκεῖνοι συμφωνοῦν νά τόν «ξεναγήσουν» στίς ἐκκλησίες τους.

Πάει ὁ ἀλλόθρησκος μέ τόν προτεστάντη μία Κυριακή, μπαίνει στό ναό καί βλέπει τούς ἀνθρώπους ταχτοποιημένους μέ τά καλά τους ροῦχα, ὁ καθένας στό κάθισμά του, μπροστά ἀπό τόν κάθε πιστό μία Καινή Διαθήκη, χορωδία νά λέει τούς ὕμνους ἁρμονικά, τά πάντα νά λάμπουν ἀπό καθαριότητα καί μετά τό τέλος ὅλοι τοῦ φέρθηκαν εὐγενικά μέ πολύ καλούς τρόπους.

Τήν ἑπομένη Κυριακή συνεννοήθηκε μέ τόν καθολικό νά πάει στό δικό του ναό. Μπαίνει μέσα, πλένει τά χέρια, ρίχνει τό κέρμα ν’ ἀνάψει τό λαμπάκι ἀντί γιά κερί καί κάθεται. Οὔτε ἐκεῖ ὄρθιοι, ὅλοι στά καθίσματά τους μέ τάξη καί ἁρμονία. Ἄκουσε καί τήν ἐγκύκλιο τοῦ Πάπα, εἶδε καί τίς φωτογραφίες του πού δέσποζαν ἀκόμα καί ἐντός του ναοῦ. Πέρασε ἡ ὥρα, τελείωσε ἡ λειτουργία, τόν καλοδέχτηκαν, τόν κέρασαν κι ἔφυγε.

Τήν τρίτη Κυριακή κανόνισε νά πάει στήν ὀρθόδοξη ἐκκλησία. Μπαίνει μέσα καί βλέπει ἄλλους νά μιλᾶνε μεταξύ τους, πολλούς ὄρθιους γιατί δέν ἔφταναν τά καθίσματα, τή νεωκόρο νά μαλώνει μέ μία κυρία γιατί τῆς ἔσβησε γρήγορα τό κερί πού ἄναψε, ἄκουγε τά μωρά νά τσιρίζουν καί νά μή τά παρατηρεῖ κανείς, ὁ παπάς νά φωνάζει στόν ψάλτη νά τελειώσει τά τεριρέμ κλπ. Μόλις τελείωσε ἡ λειτουργία ἄρχισαν καί τά μνημόσυνα, ὅπου ἄλλοι ἔβγαιναν στήν ἐκκλησία κι ἄλλοι ἔμπαιναν μέ θόρυβο καί φασαρία. Ὁ ὀρθόδοξος ἀπογοητεύτηκε ἀπό τήν εἰκόνα πού εἶδε ὁ ἀλλόθρησκος…

Τήν ἑπομένη ἑβδομάδα συναντήθηκαν ὅλοι γιά νά μάθουν τί ἀποφάσισε. Ὅταν βρέθηκαν ὅλοι μαζί, τούς λέει:

- Στήν προτεσταντική ἐκκλησία εἶδα μεγάλη τάξη καί εὐγένεια. Στήν παπική εἶδα μεγάλη ἀφοσίωση στόν πνευματικό σας ἀρχηγό καί τίς ὁδηγίες τοῦ ἱερέα σας. Στήν ὀρθόδοξη ἐκκλησία εἶδα τέτοιο μπάχαλο πού δέν τό περίμενα!

Ὁ ὀρθόδοξος σκυθρώπιασε ἀπογοητευμένος, ἐνῶ οἱ ἄλλοι δύο ἀναθάρρησαν.

Καί καταλήγει ὁ ἀλλόθρησκος:

- Θά γίνω ὀρθόδοξος!

- Μά πῶς; ἀναρωτιοῦνται οἱ ἄλλοι.

- Ἀκοῦστε, λέει ὁ ἀλλόθρησκος. Τά δικά σας δικαιολογοῦνται μέ τήν τάξη πού ἔχει ὁ ἕνας καί τήν πειθαρχία πού ἔχει ὁ ἄλλος. Τούτου ἐδῶ -καί δείχνει τόν ὀρθόδοξο- δέν δικαιολογεῖται ἀλλιῶς. Μέ τέτοιο μπάχαλο μόνο ἄν ἔχεις τόν Θεό μαζί σου διατηρεῖσαι 2000 καί πλέον χρόνια!



 
Τα σχόλιά σας
Η Ορθοδοξία " διαφυλλάσσεται "από το Θεό , εφόσον είναι η κιβωτός της αληθινής πίστης . Άντεξε σε διωγμούς , με πιο πρόσφατους αυτούς στις χώρες των κομμουνιστικών καθεστώτων . Και στις μέρες μας οι συγκυρίες δεν είναι ευνοϊκές , ωστόσο πρέπει να έχουμε τη βεβαιότητα ότι και πάλι η Αλήθεια , όσο και αν βάλλεται θα υπερισχύσει .

Κωνσταντίνος Φιλιππόπουλος, 11 Μαρτίου 2010
Θέλω ώς γνωστή αντιρρησίας να έρθω σε αντίθεση με τα λόγια σου Γιώτα, και αυτό γιατί ο Ντοστογέφσκυ που είπε ότι η Ρωσία θα σώσει τον κόσμο-τον ίδιο Θεό λάτρεψε, και λέγοντάς το εννοούσε ότι η Ορθοδοξία θα σώσει τον κόσμο. Κι ο Μωυσής επίσης τον ίδιο λάτρεψε Θεό και θα έλεγα ότι δεν είχε έλεος. Ήταν τόσο αυστηρός που δεν συχωρούσε λάθη. (Όταν πρωτοδιάβασα το Δευτερονόμιο, πήγα στον πνευματικό μου μές την αγωνία και τον φόβο και του είπα οτι είναι πολύ αυστηρός, ανελέητος δεν μπορώ να μελετήσω. Είχα πολλές αρνητικές σκέψεις). Μα τί ζούσανε οι καημένοι οι άνθρωποι. Το άλλαξε αυτό και όσες ανοησίες και αμαρτίες κι αν κάνουμε δείχνει συνεχώς την αγάπη και την υπομονή Του. Ναι, δέχεται όλο το μπάχαλο που λες γιατί μας συγχωρεί, γιατί ξέρει ότι παλεύουμε κι ας κάνουμε λάθη. Σ' αυτήν άλλωστε κι εμείς ελεημοσύνη Του ελπίζουμε. Οι άλλοι ακόμη ζούν την Παλαιά Διαθήκη. Αν δεν είσαι καλός θα σε τιμωρήσει ο Θεός.

Κυριακή Λιλιοπούλου, 11 Μαρτίου 2010
Είναι απλοική και κοντόφθαλμη η άποψη οτι οι απανταχού Έλληνες και Ορθόδοξοι έχουν τον Θεό Βοηθό.Δεν αποτελεί εχέγγυο ούτε η εθνικότητα ούτε το δόγμα.Στα πρωτοχριστιανικά χρόνια ,άλωστε ,δεν πιστεύω να υπήρχε αυτού του είδους το μπάχαλο.Και ο Ντοστογιέφσκι είχε την βεβαιότητα πως η Ρωσία θα σώσει τον κόσμο.Και ο Δαυϊδ πίστευε και στους ψαλμούς του διαλαλεί πως ο Θεός θα είναι πάντα στο πλευρό των Εβραίων.Στους ψαλμούς ,ωστόσο,φαίνεται καθαρά πως ο Θεός είναι προστάτης των δικαίων ανθρώπων.Ο Θεός είναι βοήθός και ρύστης των απανταχού δικαίων,κατά την γνώμη μου,και αυστηρός κριτής των υπολοίπων. χαιρετώ, γιώτα.

Γιώτα Βούλγαρη, 10 Μαρτίου 2010
Bookmark and Share
Δείτε προηγούμενες παρεμβάσεις
Ελάτε να συζητήσουμε
Ονοματεπώνυμο *

Email *

Το μήνυμά σας *

Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά

Πῶς ἰσορροποῦμε;

(Ἁπλοποιημένη μορφὴ κειμένου τοῦ Ἁγίου Νικοδήμου τοῦ Ἁγιορείτου περὶ τῶν βασικῶν ἐντολῶν τοῦ Εὐαγγελίου. Ὁ καλύτερος καθρέφτης, ὁ καθρέφτης τῆς Ἀγάπης τοῦ Θεοῦ. Ὅταν ἔρχονται τὰ προβλήματα, τὰ ψυχικὰ καὶ τὰ κοινωνικὰ, ἐκεῖ ρίχνουμε τὴν ματιά μας γιὰ νὰ μπορέσουμε νὰ βροῦμε τὴν ἰσορροπία μας· τὶ μᾶς φταίει.)

Ἀπαντᾶ ὁ Ἅγιος Νικόδημος ὁ Ἁγιορείτης