Παλαιά Διαθήκη Καινή Διαθήκη
ΓΕΝΕΣΙΣ
ΕΞΟΔΟΣ
ΛΕΥΙΤΙΚΟΝ
ΑΡΙΘΜΟΙ
ΔΕΥΤΕΡΟΝΟΜΙΟΝ
ΙΗΣΟΥΣ ΤΟΥ ΝΑΥΗ
ΚΡΙΤΑΙ
ΡΟΥΘ
ΒΑΣΙΛΕΙΩΝ Α΄
ΒΑΣΙΛΕΙΩΝ B΄
ΒΑΣΙΛΕΙΩΝ Γ΄
ΒΑΣΙΛΕΙΩΝ Δ΄
ΠΑΡΑΛΕΙΠΟΜΕΝΩΝ Α΄
ΠΑΡΑΛΕΙΠΟΜΕΝΩΝ Β΄
ΕΣΔΡΑΣ Α΄
ΕΣΔΡΑΣ Β΄
ΝΕΕΜΙΑΣ
ΤΩΒΙΤ
ΙΟΥΔΙΘ
ΕΣΘΗΡ
ΜΑΚΚΑΒΑΙΩΝ Α΄
ΜΑΚΚΑΒΑΙΩΝ Β΄
ΜΑΚΚΑΒΑΙΩΝ Γ΄
ΨΑΛΜΟΙ
ΙΩΒ
ΠΑΡΟΙΜΙΑΙ
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΗΣ
ΑΣΜΑ ΑΣΜΑΤΩΝ
ΣΟΦΙΑ ΣΟΛΟΜΩΝΤΟΣ
ΣΟΦΙΑ ΣΕΙΡΑΧ
ΩΣΗΕ
ΑΜΩΣ
ΜΙΧΑΙΑΣ
ΙΩΗΛ
ΟΒΔΙΟΥ
ΙΩΝΑΣ
ΝΑΟΥΜ
ΑΒΒΑΚΟΥΜ
ΣΟΦΟΝΙΑΣ
ΑΓΓΑΙΟΣ
ΖΑΧΑΡΙΑΣ
ΜΑΛΑΧΙΑΣ
ΗΣΑΪΑΣ
ΙΕΡΕΜΙΑΣ
ΒΑΡΟΥΧ
ΘΡΗΝΟΙ ΙΕΡΕΜΙΟΥ
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΙΕΡΕΜΙΟΥ
ΙΕΖΕΚΙΗΛ
ΔΑΝΙΗΛ - ΒΗΛ ΚΑΙ ΔΡΑΚΩΝ
ΜΑΚΚΑΒΑΙΩΝ Δ΄
ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ
ΚΑΤΑ ΜΑΡΚΟΝ
ΚΑΤΑ ΛΟΥΚΑΝ
ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗΝ
ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ
ΠΡΟΣ ΡΩΜΑΙΟΥΣ
ΠΡΟΣ ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ Α΄
ΠΡΟΣ ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ Β΄
ΠΡΟΣ ΓΑΛΑΤΑΣ
ΠΡΟΣ ΕΦΕΣΙΟΥΣ
ΠΡΟΣ ΦΙΛΙΠΠΗΣΙΟΥΣ
ΠΡΟΣ ΚΟΛΟΣΣΑΕΙΣ
ΠΡΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ Α΄
ΠΡΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ Β΄
ΠΡΟΣ ΤΙΜΟΘΕΟΝ Α΄
ΠΡΟΣ ΤΙΜΟΘΕΟΝ Β΄
ΠΡΟΣ ΤΙΤΟΝ
ΠΡΟΣ ΦΙΛΗΜΟΝΑ
ΠΡΟΣ ΕΒΡΑΙΟΥΣ
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΙΑΚΩΒΟΥ
Α΄ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΕΤΡΟΥ
Β΄ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΕΤΡΟΥ
Α΄ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΙΩΑΝΝΟΥ
Β΄ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΙΩΑΝΝΟΥ
Γ΄ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΙΩΑΝΝΟΥ
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΙΟΥΔΑ
ΑΠΟΚΑΛΥΨΙΣ ΙΩΑΝΝΟΥ
Ψηφοφορια 1
Ποιὸ βίωμα εἶναι πιὸ οἰκεῖο γιὰ σᾶς;
Μετέχουμε σὲ ὅλη τὴ ζωὴ τοῦ Κυρίου μὲ τὴν τέλεση τῆς Θείας Εὐχαριστίας
Ἡ νηστεία βοηθᾶ νὰ ξεκολλήσει τὸ μυαλό μας ἀπὸ τὰ γήινα πράγματα
Στὸ μυστήριο τῆς Ἐξομολογήσεως καθαρίζουμε τὴν ψυχή μας
Ὁ χριστιανὸς πρέπει νὰ γεμίσει τὸν χρόνο του μὲ προσευχὴ
Ψηφοφορια 2
Τὶ εἶναι γιὰ σᾶς οἱ διακοπές
Ξεκούραση, ἀνανέωση, φυγὴ ἀπὸ τὴν καθημερινότητα
Ἐπαφή μὲ τὴν φύση, μὲ μιὰ πιὸ ἁπλή ζωή
Συνάντηση μὲ συγκεκριμένα πρόσωπα
Ἀφορμή γιὰ πιὸ μαζεμένη πνευματική ζωή
Παραίτηση ἀπὸ δεσμὰ καθημερινότητας καὶ ἐλευθερία κινήσεων
Τὶς ἠμύνθη περὶ πάτρης;




Τοῦ Παναγιώτη Μήλα

Καθὼς φυλλομετροῦσα τὴν ἔκδοση τοῦ Μορφωτικοῦ Ἱδρύματος τῆς ΕΣΗΕΑ μὲ τὸν τίτλο «Ὁ Παπαδιαμάντης μας» ἔφθασα σὲ μιὰ σελίδα μὲ τὸν παραπάνω τίτλο.

Ἦταν ἕνα ἄρθρο τοῦ πρωτοπόρου δημοσιογράφου καὶ συγγραφέα στὴν ἐφημερίδα «Ἀκρόπολις» στὰ τέλη τοῦ 19ου αἰώνα. Ἀνάμεσα σὲ ἄλλα ἔγραφε: «Καὶ τί πταίει ἡ γλαῦξ, ἡ θρηνοῦσα ἐπὶ ἐρειπίων; Πταίουν οἱ πλάσαντες τὰ ἐρείπια. Καὶ τὰ ἐρείπια τὰ ἔπλασαν οἱ ἀνίκανοι κυβερνῆται τῆς Ἑλλάδος». Καὶ συνεχίζει παρακάτω μὲ τὴν ἴδια αἰχμηρὴ γλώσσα:

«Αὐτοὶ οἱ πολιτικοί, αὐτοὶ οἱ βουλεπταί, ἐκατάστρεψαν τὸ ἔθνος, ἀνάθεμά τους. Κάψιμο θέλουν ὅλοι τους»! Περίεργες ἀπόψεις. Ὅμως ἐπιμένει: «Τότε σ' ἐξεθέωναν οἱ προεστοὶ κ' οἱ «γυφτοχαρατζῆδες», τώρα σὲ «ἀθεώνουν» οἱ βουλευταὶ κ' οἱ δήμαρχοι».

Μάλιστα ὅπως ὑποστηρίζει: «Αὐτοὶ ποὺ εἶχαν τὸ λύειν καὶ τὸ δεσμεῖν εἰς τὰ δύο κόμματα, τοὺς ἔταζαν 'φούρνους μὲ καρβέλια', δώσαντες αὐτοῖς οὐχὶ πλείονας τῶν εἴκοσι δραχμῶν μετρητά, ἀπέναντι, καθὼς τοὺς εἶπαν, καὶ παρακινήσαντες αὐτοὺς νὰ ἐξοδεύσουν κι ἀπ' τὴ σακκούλα τους ὅσα θέλουν ἄφοβα, διότι θὰ πληρωθοῦν μέχρι λεπτοῦ, σύμφωνα μὲ τὸν λογαριασμόν, ὅν ἤθελαν παρουσιάσουν».

Ἀπίστευτο τὸ τί ἔγραφε ὁ ἄνθρωπος: «Τὸ τέρας τὸ καλούμενον ἐπιφανὴς τρέφει τὴ φυγοπονίαν, τὴν θεσιθηρίαν, τὸν τραμπουκισμόν, τὸν κουτσαβακισμόν, τὴν εἰς τοὺς νόμους ἀπείθειαν. Πλάττει αὐλὴν ἐξ ἀχρήστων ἀνθρώπων, στοιχείων φθοροποιῶν τὰ ὁποῖα τὸν περιστοιχίζουσι, παρασίτων τὰ ὁποῖα ἀποζῶσιν ἐξ αὐτοῦ...».

Προσθέτει δὲ στὴ συνέχεια ὅτι: «Μεταξὺ δύο ἀντιπάλων μετερχομένων τὴν αὐτὴν διαφθορά, θὰ ἐπιτύχει ἐκεῖνος ὅστις εὐπρεπέστερον φορεῖ τὸ προσωπεῖον κ' ἐπιδεξιώτερον τὸν κόθορνον».

Ὁλοκληρώνοντας τὴ συγκομιδὴ ἀπὸ τὸ νέκταρ τοῦ Σκιαθίτη συγγραφέα κλείνω μὲ τὴν ἀπάντηση ποὺ ὁ ἴδιος ἔδωσε στὸ δικό του ἐρώτημα τοῦ τίτλου: «Ἄμυνα περὶ πάτρης θὰ ἦτο ἡ εὐσυνείδητος λειτουργία τῶν θεσμῶν, ἡ ἐθνικὴ ἀγωγή, ἡ χρηστὴ διοίκησις, ἡ καταπολέμησις τοῦ ξένου ὑλισμοῦ καὶ πιθηκισμοῦ, τοῦ διαφθείροντος τὸ φρόνημα καὶ ἐκφυλίσαντος σήμερον τὸ ἔθνος, καὶ ἡ πρόληψις τῆς χρεοκοπίας».

Βέβαια ὅλα τὰ παραπάνω τὰ ἔγραφε ὁ Ἅγιος τῆς λογοτεχνίας μας, γιὰ τὴν ἐποχή του. Κάθε ὁμοιότης μὲ πρόσωπα καὶ γεγονότα σημερινὰ εἶναι ἀπολύτως συμπτωματική. Ἁπλὰ ὁ Παπαδιαμάντης εἶχε καλπάζουσα φαντασία...




 
Τα σχόλιά σας
Χριστός Ανέστη, Φαίνεται πως παραείχε καλπάζουσα φαντασία ο Παπαδιαμάντης!!! Για να μη πω προφητικό,ή έστω διορατικό χάρισμα και γίνω και εγώ γραφική στη Γραφικοχώρα μου. Αλλά η Μαρία σωστά λέει πως αυτά γίνονται παντού και πάντα...τι να κάνει όμως η γλαυξ(χωρίς περισπωμένη,ή καυμένη) αν πρέπει αναγκαστικά να επιλέξει κάποιον απο το πακέτο των υποψήφίων εθνοσωτήρων;Δεν πρόκειται για τηλεόραση να την κλείσει λόγω ακαταλληλότητας προγραμμάτων... Ακόμα και αν δεν ψηφίσει ,ξέρει εκ των προτέρων, πως όλο και κάποιος επιτήδειος οχι μόνο θα αναρριχηθεί αλλά και θα κατσικώθει στον πρωθυπουργικό θώκο .Ο οποίος Κάποιος, όλως τυχαίως ,θα συμβαίνει να εχει πολύ καλές σχέσεις με τις "μεγάλες δυνάμεις"και τους VIP και θα υπακούει πιστά στις εντολές τους.Αλλά ,και αν ακόμα συμβεί το μέγα θαυμα και δεν έχει καλές σχέσεις ή δεν είναι τόσο καλό παιδί ώστε να κάνει τυφλή υπακόη, θα αναγκαστεί να το κάνει διαφορετικά θα πάρει πόδι...στην καλύτερη περίπτωση.

Παναγιώτα Βούλγαρη, 30 Απριλίου 2011
Χριστός Ανέστη. Το Κείμενο Ενδιαφέρον. Αξίζει για Προβληματισμό. Στην Ελλάδα Όντως τα Πράγματα Λίγο Πολύ Πάντοτε Ίδια Ήταν αλλά το Θέμα είναι από Εδώ και Πέρα τι Κάνουμε.Χαιρετώ.

Κυριακή Καραμολέγκου, 30 Απριλίου 2011
Τελικά βλέπουμε πως στην Ελλάδα τα πράγματα λίγο-πολύ πάντοτε ίδια ήταν. Θα που πείτε ότι η διαφθορά του πολιτικού συστήματος είναι ελληνικό «προνόμιο» και όχι παγκόσμιο φαινόμενο; Έχω ακούσει ότι και σε άλλες χώρες τα ίδια περίπου γίνονται, απλά εκεί υπάρχει χρήμα και κινείται η αγορά, οπότε και η οικονομία κάπως προχωράει και ο κόσμος δεν είναι τόσο δυσαρεστημένος. Άρα η ανθρώπινη φύση εν γένει είναι διεστραμμένη. Επειδή για αιώνες επαναλαμβάνεται η ίδια κατάσταση, δηλ. οι πολίτες ψηφίζουν, συνήθως ανάξιους πολιτικούς και μετά παραπονιούνται για τα κακώς κείμενα. Ας μου επιτραπεί άρα να διαφωνήσω λιγάκι με την αρχική πρόταση: «Καὶ τί πταίει ἡ γλαῦξ, ἡ θρηνοῦσα ἐπὶ ἐρειπίων;». Αν η γλαυξ ήταν όντως σοφή, θα ψήφιζε τους πλάσαντες τα ερείπια;

Μαρία Βαϊτση, 29 Απριλίου 2011
Η Άποψή μας



Bookmark and Share
Δείτε προηγούμενες παρεμβάσεις
Ελάτε να συζητήσουμε
Ονοματεπώνυμο *

Email *

Το μήνυμά σας *

Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά

Πῶς ἰσορροποῦμε;

(Ἁπλοποιημένη μορφὴ κειμένου τοῦ Ἁγίου Νικοδήμου τοῦ Ἁγιορείτου περὶ τῶν βασικῶν ἐντολῶν τοῦ Εὐαγγελίου. Ὁ καλύτερος καθρέφτης, ὁ καθρέφτης τῆς Ἀγάπης τοῦ Θεοῦ. Ὅταν ἔρχονται τὰ προβλήματα, τὰ ψυχικὰ καὶ τὰ κοινωνικὰ, ἐκεῖ ρίχνουμε τὴν ματιά μας γιὰ νὰ μπορέσουμε νὰ βροῦμε τὴν ἰσορροπία μας· τὶ μᾶς φταίει.)

Ἀπαντᾶ ὁ Ἅγιος Νικόδημος ὁ Ἁγιορείτης